www.kortedalamotorklubb.com

Forum för medlemmar i Kortedala motorklubb
Aktuellt datum och tid: 21:00 (fredag, 11 september 2026)

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme [ Sommartid ]

Ny tråd Svara på tråd  [ 1 inlägg ] 
Författare Meddelande
 Inläggsrubrik: Helgens alptur
InläggPostat: 21:48 (söndag, 4 september 2005) 
Användarvisningsbild

Tjabba

Fredag eftermiddag startade jag fraan Thun med att hämta den utbytta
generatorkaapan. àr ju lite lätt senil saa jag har svaart att slänga saker.
körde sedan till disentis via Interlaken, Stans och andermatt och passerade passen Brünig och Oberalp.

Lördag morgon startade jag givetvis fraan disentis och körde till Rechen via Biasca, Bellizone, Splügen,CHiavenna, Tiefencastell, Zernes och Glolenza. Körde fram och tillbaka utmed de för dämda sjörna för att hitta naagonstans att bo. Hittade till slut hotell Edelweiss i Rechen. Passerade passen Lukmanier, San Bernadino, Maloja, Splügen, Julier, Albula (Vägbanan har blivit sämre där sedan jag och Stefan sist passerade där), Ofen , Rechenpass. Paa Edelweiis fick jag mig till livs ett föredrag med bilder om hur man behandlade människorna som bodde där innan man anlade dammarna. Det enda som finns kvar där nu är ett römiskt kyrktorn sm sticker upp ur vattnet resten av sammhällne spränge man.

Söndag ner mot österike och Pfunds. Där har man ocksaa faatt mycket regn och delar av byn har rasat. Vände i Pfunds efter att ha postat ett vykort till Svante. Körde sedan till baka till Thun via Suchs, Dorf, Davos, Tiefen castell, Chur, Glarus Altdorf Stans och Interlaken. Passerade passen Rechen Fluela, Lenzer heide och Klausen.

Alla pass utom Rechen, Lenzerheide Brünig är över 2000 m. De flesta pass har bra beläggni och väg utom Klausenpass, och delar av Oberalppass. Viisa partier kan dock vara lite skumpiga.

Och till sist 1050 km utan inget regn skall le hela veckan :razz: :razz: :razz: .

/Klas

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 1 inlägg ] 

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme [ Sommartid ]