Klas600 skrev:
Ingen fara, avhandlades det något intressant i V-borg?
Ja, förutom snacket om Dalslandsring som verkar vara på G och som enl. killen som snackade (hans namn har jag förträngt samtidigt som jag glömde mina anteckningar kvar i V-borg) och som skall stå asfalterat och klart om ca. 3 år (hmm???).
Så blev vi erbjudna en plats i planeringsgruppen inom SMC-väst. Dv.s vi som blev utbildade sporthojsinstruktörer i år och som bor i Västra Götaland. Dvs. de har "öppnat dörren" för oss att få vara med vilket är väldigt vänligt!
I gruppen sitter tre killar som ansvarar för fortbildningen inom SMC-Väst. Att få sitta med där underlättar ju helt klart inför framtida kurser.
Vad som dock blivit lite olyckligt är en "vi/dom" situation där de gamla ordinarie instruktörerna från SMC känner sig överkörda eftersom de inte är, från riks, godkända sporthojsinstruktörer. Detta är dock något som jag tror är helt och hållet lösbart. Första tillfället att lösa upp denna knut ges när vi blir inbjudna till instruktörernas årliga träff/fortbildning som brukar ske antingen på hösten eller våren (har varit olika från år till år) då vi får första möjligheten att "bruta isen" med förhoppningsvis majoriteten av de aktiva instruktörer som redan finns i SMC-Väst.
I övrigt inget att rapportera!
Mvh!
// Niklas