www.kortedalamotorklubb.com

Forum för medlemmar i Kortedala motorklubb
Aktuellt datum och tid: 21:00 (fredag, 11 september 2026)

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme [ Sommartid ]

Ny tråd Svara på tråd  [ 14 inlägg ] 
Författare Meddelande
InläggPostat: 10:10 (fredag, 16 september 2005) 
Användarvisningsbild

Är det någon som är intreserad om vädret tillåter, fast det kommer nog att vara lite svalt ?

Skriv på forumet eller ring på 070 7132618 eller 0300 213 49

Nej nu skall jag ut och tvätta av cycklarna först den blå sedan den röda.

/Klas

Inläggsrubrik:
InläggPostat: 13:37 (fredag, 16 september 2005) 
Användarvisningsbild

Personligen åker jag på lördag morgon upp till SMC Väst´s årsmöte i Vänersborg som enl. uppgift skall starta kl. 12:00 och beräknas vara slut kl. 14:00 varefter fika tar vid.

Vad som sker på söndag är ännu ej planerat!

Mvh!
// Niklas

Inläggsrubrik:
InläggPostat: 15:03 (fredag, 16 september 2005) 
Användarvisningsbild

Niklas skrev:
Personligen åker jag på lördag morgon upp till SMC Väst´s årsmöte i Vänersborg som enl. uppgift skall starta kl. 12:00 och beräknas vara slut kl. 14:00 varefter fika tar vid.

Mvh!
// Niklas

Hoj eler bil på lördagen ?

Man kanske skulle haka på
/Klas

Inläggsrubrik: Klart sugen
InläggPostat: 20:08 (fredag, 16 september 2005) 
Användarvisningsbild

Klart man är sugen på att åka hoj i morgon.
kollade på vädret.
Jag tacker den person som låst i den sekt som dansar regndansen!
Att däremot sitta inlåst på ett årsmöte när den finaste mc dagen på länge presenteras, vet jag inte om jag är sugen på!

Inläggsrubrik: Re: Klart sugen
InläggPostat: 21:07 (fredag, 16 september 2005) 
Användarvisningsbild

Dennis Johansson skrev:
Klart man är sugen på att åka hoj i morgon.
kollade på vädret.
Jag tacker den person som låst i den sekt som dansar regndansen!
Att däremot sitta inlåst på ett årsmöte när den finaste mc dagen på länge presenteras, vet jag inte om jag är sugen på!

Snackade med Alf för en stunds sedan.

Vi kommer att höras omkring 9 imorgon och avfärd blir väl kring 10:20 - 11:00 söder ut Halmstad och sedan in i landet.

Så jag lägger ned V-borg.

/Klas

Inläggsrubrik: Samling
InläggPostat: 7:36 (lördag, 17 september 2005) 
Användarvisningsbild

Vart blir samlingen för denna händelse :?

Står det info här när ni talats vid runt nio snåret eller är det bäst att ringa dig?

Inläggsrubrik:
InläggPostat: 10:02 (lördag, 17 september 2005) 
Användarvisningsbild

Klas600 skrev:
Niklas skrev:

Mvh!
// Niklas

/Klas

Sorry, såg inte ditt meddelande för än nu (kl. 10:00). Jag åker hoj och rullar väl om ca. 40-45 minuter! Jag ringer dig!

Dvs. raka vägen upp men förmodligen småvägar hem om vädret håller i sig!

Mvh!
// Niklas

InläggPostat: 10:06 (lördag, 17 september 2005) 
Användarvisningsbild

Dennis Johansson skrev:

Nä, men vad gör man inte för den goda sakens skull!?

Orsaken till besöket i V-borg är direkt kopplat till BKK som vi vill arrangera nästa år och utan personlig kontakt med de som skall stå för de ekonomiska åtaganden lär det inte bli något! Så önska oss lycka till så kanske vi har en mc-utbildning i Västra Götaland redan nästa år!

Mvh!
// Niklas

InläggPostat: 10:18 (lördag, 17 september 2005) 
Användarvisningsbild

Niklas skrev:
Dennis Johansson skrev:

Nä, men vad gör man inte för den goda sakens skull!?

Orsaken till besöket i V-borg är direkt kopplat till BKK som vi vill arrangera nästa år och utan personlig kontakt med de som skall stå för de ekonomiska åtaganden lär det inte bli något! Så önska oss lycka till så kanske vi har en mc-utbildning i Västra Götaland redan nästa år!

Mvh!
// Niklas

Lycka till

Vi andra träffs vid kiosekn i annebrg kl 11:00 på lördag, det är om 45 minuter

Inläggsrubrik: Dagens tur
InläggPostat: 20:48 (lördag, 17 september 2005) 
Användarvisningsbild

Vi började vid Annebergskiosken kring 11:00

Tankade i Kungsbacka körde sedan ner över Åsa och vidare via småvägar ner över Derome till Grimmeton.

I Grimmeton stannade vi och fikade. Vi gick ingen rundtur.

Vi åkte sedan vidare via småvägar ner till Vessigebro, Årstad , Slättåkra, Kibille, Holm för att sedan komma till en strutsfarm som ligger strax norr om Halmstad på väg 26 mot Torup. Vi stannade och tittade lite på strutsarna, fiket var stängt för sessongen.

Sedan körde vi vidare mot Torup. I Torup frågar Alf mig om jag kommer till Fegen dit är det 19 km. Inga problem säger jag, reserven har precis börjat blinka och då kommer jag 3 mil. Vad jag inte visste var att Alf inte tänkte sig rakaste vägen till Fegen utan strax norr Kinnared svänger han vänster för att visa oss lite virkestravar som är ett resultat av Gudrun.
Vi åker vidare och tillslut hamnar vi i Gryteryd. Där är min farafar var född och uppvuxen. Jag var där som barn fast det var väldigt längesedan och jag kände inte igen mig. Detta innebär att vi kommer nästan tillbaka till Kinnared innan vi fortsätter mot Fegen och nu är det en mil kvar till Fegen och jag har kört ca 25 km på reserven. 2 Km innan fegen tar besinångorna i tanken slut. Alf åker och hämtar bensin i Fegen.

Dennis och Maria åker hem mot Göteborg för de skall på bio kl 18 någonting, Hoppas ni han hem. För klockan var halvfyra eller nått sånt.

Alf kommer strax tillbaka med en dunk bensin, Den hälldes snabbt i tanken och vi fortsatte till Fegen där den blå tankades upp.
Fika igen, vidare ut med västra sidan av Fegen för att se om våffel fiket backaloge är öppet, det var det inte men däremot så pågick en bröllopsfest där.

Vi hade tänkt äta i Mårdaklev, men där var det fullt så det blev middag på stället (där man bara hade en kall kopp kaffe en kväll i somras) mitt emellan Kinna och Skene och se där fick vi även våfflor. Sedan drog hem vi 156 via Hällingsjö ner till Inseros där Alf fortsatte till Lindome och jag till Kussered. Det har varit fantastisk sikt hela dagen pg a av det nordliga högtrycket. Hemma vid 19:30 tiden. Tack för en trevlig tur.

Vi som åkte var Alf, Dennis och Maria, samt undertecknad. streckan blev ca 37 mil.

Om vädret är lika bra imorgon så funderar Alf och Jag på Dalsland, så då blire väl 45 mil+ med start kring 11:00 någonstanns. Om intresse finns för haka på ring mig (070 7132618 alt 0300 213 49), Blir det pannkakor vid Stigen måntro ?

/Klas

Inläggsrubrik: Trevlig tur
InläggPostat: 22:54 (lördag, 17 september 2005) 
Användarvisningsbild

Som vanligt när man åker med Alf som ledare hamnar på fina vägsträckor.
Tänk om man hade haft råd med GPS. Då hade man kunnat be den logga sträckan man kör!
Tiden rann iväg och när väl soppan på Klas moppe tagit slut konstaterade jag att nu var det bråttom hemmåt. Jag frågade Klas om vi skulle hinna hem till klockan 17.00 Klart tveksamt. Till 17.30 då? Kanske. Här kunde jag ju inte vela
Jag körde någa km till Fegen och vidare mot Ätran.
Sedan åkte vi vidare mot Svenljunga.
Under denna sträckan lyste min första varningslampa upp.
Efter ca 28 mil. (Den tänds när det är 8,5 liter kvar i tanken)
Tempot var högt (för mig), närmare 110 långa sträckor ungefär det tempot som vi annars kört under dagen, Och detta var en 70 väg.
dessutom hade jag en rostig 850 i hasorna som jag tidigare kört om.

När vi sedan åkte på 156 mellan SvenLjunga och Kinna tändes den röda lampan. Opps. Den tänds när man har 4.3 l kvar i tanken.
Men snälla nån då.
Mätaren står nu på 33 mil!
33 - 28 = 5 mil på fyra liter soppa.
Oj då!
Måste gasat gansak mycket brukar ju komma närmare 7 mil på samma mängd.
konstaterade att här behövs fyllas på så jag kommer upp för backen på tomten hemma också :wink:
Så in på Uno-X macken på 156:an efterkinna och fyller på för 40 spänn.
Skall ju räcka hem iaf.
Ringer kompisen om när vi skulle till Bion. Klockan är 17.05 hinner du till halv?
Jag vet inte men jag försöker!
efter diverse omkörninagr av gubbar som håller sjutto på 90 väg samt husvagnar mm kommer jag fram till R40
Ut på m-vägen och snittar väl den grymma farten av 130 km/t
Sedan svängar jag av i L-vetter och sedan mot Mölnlycke efter att jag lyckats ta mig förbi någon gubbe i en Atos.
Fin asfalt.
Mot slutet av vägen där sjön tar slut står det några mc på parkeringsfickan och ser när jag kommer farande med flexande chassie i cirka 110 innan jag släpper av för att ta krönet i mellan 90 och hundra.
Känns inte hundra att köra såpass med tjejen bakpå. Den flexar lite och blir lite gungig.
Sväng upp till källardörren prick halv sex.
Skynda skynda kompisen kommer strax efter med sin tösabit och så sticker vi på bio.
Någon kille i en chokladfabrik. Hel knäpp film!

Jag tackar Alf och Klas föen trevlig dag ca 38 mil senare

Inläggsrubrik: Re: Dagens tur
InläggPostat: 15:54 (söndag, 18 september 2005) 
Användarvisningsbild

Klas600 skrev:
Om vädret är lika bra imorgon så funderar Alf och Jag på Dalsland, så då blire väl 45 mil+ med start kring 11:00 någonstanns. Om intresse finns för haka på ring mig (070 7132618 alt 0300 213 49), Blir det pannkakor vid Stigen måntro ?

Mycket väder idag, så av hokåka blir inget förutom den lilla svängen till Johans med moppen för service. Istället har dagen ägnats åt montera en plafond i badrummet och att städa. Jag vet flera saker som är roligare än detta. men jag är :) ändå.

Inläggsrubrik:
InläggPostat: 15:55 (söndag, 18 september 2005) 
Användarvisningsbild

Niklas skrev:
Klas600 skrev:
Niklas skrev:

Mvh!
// Niklas

/Klas

Sorry, såg inte ditt meddelande för än nu (kl. 10:00). Jag åker hoj och rullar väl om ca. 40-45 minuter! Jag ringer dig!

Dvs. raka vägen upp men förmodligen småvägar hem om vädret håller i sig!

Mvh!
// Niklas

Ingen fara, avhandlades det något intressant i V-borg?

Inläggsrubrik:
InläggPostat: 7:25 (måndag, 19 september 2005) 
Användarvisningsbild

Klas600 skrev:
Ingen fara, avhandlades det något intressant i V-borg?

Ja, förutom snacket om Dalslandsring som verkar vara på G och som enl. killen som snackade (hans namn har jag förträngt samtidigt som jag glömde mina anteckningar kvar i V-borg) och som skall stå asfalterat och klart om ca. 3 år (hmm???).

Så blev vi erbjudna en plats i planeringsgruppen inom SMC-väst. Dv.s vi som blev utbildade sporthojsinstruktörer i år och som bor i Västra Götaland. Dvs. de har "öppnat dörren" för oss att få vara med vilket är väldigt vänligt!

I gruppen sitter tre killar som ansvarar för fortbildningen inom SMC-Väst. Att få sitta med där underlättar ju helt klart inför framtida kurser.

Vad som dock blivit lite olyckligt är en "vi/dom" situation där de gamla ordinarie instruktörerna från SMC känner sig överkörda eftersom de inte är, från riks, godkända sporthojsinstruktörer. Detta är dock något som jag tror är helt och hållet lösbart. Första tillfället att lösa upp denna knut ges när vi blir inbjudna till instruktörernas årliga träff/fortbildning som brukar ske antingen på hösten eller våren (har varit olika från år till år) då vi får första möjligheten att "bruta isen" med förhoppningsvis majoriteten av de aktiva instruktörer som redan finns i SMC-Väst.

I övrigt inget att rapportera!

Mvh!
// Niklas

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 14 inlägg ] 

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme [ Sommartid ]