Jag får tacka för en trevlig tur och för fikat (Svante o Annika). Vädret var ju helt perfekt och vägarna likaså.
På väg ut mot Tjuvkil satt jag stundtals och tränade lite "snabbsvängningar" med tillhörande sittställning men fick höra av bla. Annika och Christer att jag vid något tillfälle lyckades skrämma slaget på en dam som kom i bil i motsatt riktning. Så jag antar att jag får välja mina tillfällen när jag tränar bättre nästa gång!
Efter att ha vinkat av Dennis som föredrar sin flickvän före oss ???

fick jag äran att leda gänget. Annika hade, en dryg mil tidigare, vridit på reserven, efter att ha fått stopp (varningslampan funkade inte) så vi gled till Jet vi mc-affären Bike för lite påfyllning. Där jag tog tillfället i akt att "fylla på" förådet av energi i form av en "powernapp" på tillhörande p-ficka.
Full av ny energi gled vi söderut längs 45:an i några fjuttiga kilometrar innan vi vek av mot Sjuntorp. I tankarna hade jag den där goa mc-vägen som går mellan Sjuntorp och nästan söder ut ner mot...??? (ääääh kommer inte ihåg idag heller). Ni vet nog ändå vilken väg jag menar. Hade därefter tänkt köra genom Alingsås - 180:an mot Borås och vika av mot Töllsjö - Bollebygd.
Eftersom jag bara har kört hoj sedan -88 och närmare 40 000 mil så hade jag lite svårt att hitta rätt. För någon stans skulle jag nog ha svängt av vägen mot Sjuntorp och förmodligen åkt mot Gärd...?? (någonting).
För sent (dvs innte i "centrala" Sjuntorp) inser jag faktum. Och man som jag är kan jag ju inte inför den täckata könet erkänna mina misstag (eller hur är det nu vi män enl. vissa förutfattade meningar måste vara?

). Så jag fortsätter tills jag känner igen mig.
Efter en liten tid ser jag en skylt "Prässebo"...aaaaah NU vet jag var vi är (tror jag

). Sjön där vi för ett antal år sedan badade med gänget på ett dropprally som Göran arrangerade, passeras i +20 km/h.
Kommer fram till en järnvägsövergång som vi svänger vänster över. Ser sedan en skylt "Älvängen". Yes, dit kan vi köra för där har jag varit förut...
Viker av i Älvängen, efter fotbollsplanerna, och stannar till för att fråga de övriga hur kul de tycker detta med mc-körning är (dvs. hur länge till orkar/vill de). I tankarna hade jag ju fortfarande Alingsås-Töllsjö-Bollebygd. Efter lite reasearch kommer vi fram till att de flesta är nöjda varför vi viker av mot Arlafors och ut på 45:an söder ut.
Annika och jag var de enda som fortsatte till klubbstugan för att konstatera att där var...tomt. Vi satte oss att snacka lite och vipps var klockan dax att åka hem. Innan dess hade dock Benny med flickvän dykt upp. Jag slog följe med dem söder ut och vek av mot Åbro industriområde medan de fortsatte Söderleden ut mot öarna.
Jag får tacka initiativtagarna och Er andra för en trevlig dag och hoppas att vi får fler tillfällen innan säsongen är passé!
Mvh!
// Niklas