www.kortedalamotorklubb.com

Forum för medlemmar i Kortedala motorklubb
Aktuellt datum och tid: 20:02 (fredag, 11 september 2026)

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme [ Sommartid ]

Ny tråd Svara på tråd  [ 6 inlägg ] 
Författare Meddelande
 Inläggsrubrik: Söndagstur
InläggPostat: 21:41 (fredag, 9 september 2005) 

Hej mina mc-vänner!
Tänkte försöka få till en liten mc-tur på söndag (11/9). Har inte kört längre än till tappen och tillbaks. Då åkte liten Emil med. Han somna med huvét på tanken!? Minst sagt ringrostig, så det får gå lungt till väga. Jag tänkte vara på klubben ca 11.00 (om hojen startar vill säga). Kom dit du också eller ring mig på 070-5868926. Annika

Inläggsrubrik:
InläggPostat: 9:50 (lördag, 10 september 2005) 
Användarvisningsbild

Tyvärr skall jag ner till mina hemtrakter på party i helgen så jag är inte hemma. Annars hade jag säkert varit på!

Ha en skön tur!

/Håkan

Inläggsrubrik:
InläggPostat: 19:03 (lördag, 10 september 2005) 

Hej Annika,
jag dyker upp! Jag är till och med färdig med arbetet, så nu har jag nästan hela söndagen ledig :)

Inläggsrubrik: Trevlig tur
InläggPostat: 23:07 (söndag, 11 september 2005) 
Användarvisningsbild

Annika skall ha en eloge som skrev in i forumet om denna turen i kanon väder :!:
Det var Lisa B som körde först.
Hon hade inte planerat en så lång tur. Men vi åkte iaf från klubben via motorvägen till Kärra. Därifrån mot Golfklubben och Säve. Sedan mot kungälv och Diseröd och sedan hamnade vi i Tjuvkil!

Där hade vi fika.
Medhavd fika.
Detta visste jag inte om. Utan det var bara de som som talat i telefon med varandra om att åka en sväng som visste om att fika skulle medtagas. Som tur var hade Svante både mackor, banan och bullar samt Coca Cola att bjuda mig på!
Tack Svante!

Sedan ville Lisa B och Yvonne K åka hem.

Så Undertecknad som sedan körde först, Svante, Annika, Lenita, Christer F, Niklas Ö åkte vidare efter en disskusion mot vart vi skulle.
Personligen så skulle jag till T-hättan av andra anledningar så turen gick i den riktiningen.
Alltså tillbaka ut mot större vägen från Tjyvkil mot Kungälv. Efter en liten bit svängdes det av mot S-sund. När vi dragit igenom S-sund körde vi mot Ljungskile på vägen som går under Ödsmåls bron. Det var inte tanken från början, men det var nog lika bra att vi tog denna vägen för det åker mycket bilar mot Svanesund nu när Tjörnbron repareras!
Dessutom fick jag senare hoppa över järnvägsöverfarten!

Sedan stannar jag till i Ljungskile för att rådfråga bl.a. Svante om vägar.
Det blev en väg jag inte åkt på förut ut mot Ulesund och Ammenäs och sedan mot U-valla. Strax innan U-valla stannar vi till i Gustavsberg och fikar igen :!:
Vända tillbaka en bit på den vägen vi kom för att sedan åka via Sågbron / Stenshult ? mot T-hättan. När vi närmat oss T-hättan åkte vi mot Vänersborg och Båberg. På vägen in mot T-hättan stannade jag sedan till och sade ajö till de övriga resenärerna.
De skulle sedan till Jet vid Bike.
Jag var kvar i T-hättan några timmar och åkte sedan 45:an ner till Gbg och sedan 40:an till Mölnlycke.
När jag var vid Tingstads tunneln så visade trippen 25 mil. Denna sträckan stämmer nog ganska bra med de andra också om de åkte 45:an mot klubben!

Jag tackar för en trevlig dag!
MVH
Dennis

Inläggsrubrik:
InläggPostat: 7:33 (måndag, 12 september 2005) 
Användarvisningsbild

Jag får tacka för en trevlig tur och för fikat (Svante o Annika). Vädret var ju helt perfekt och vägarna likaså.

På väg ut mot Tjuvkil satt jag stundtals och tränade lite "snabbsvängningar" med tillhörande sittställning men fick höra av bla. Annika och Christer att jag vid något tillfälle lyckades skrämma slaget på en dam som kom i bil i motsatt riktning. Så jag antar att jag får välja mina tillfällen när jag tränar bättre nästa gång! :?

Efter att ha vinkat av Dennis som föredrar sin flickvän före oss ??? :roll: fick jag äran att leda gänget. Annika hade, en dryg mil tidigare, vridit på reserven, efter att ha fått stopp (varningslampan funkade inte) så vi gled till Jet vi mc-affären Bike för lite påfyllning. Där jag tog tillfället i akt att "fylla på" förådet av energi i form av en "powernapp" på tillhörande p-ficka.

Full av ny energi gled vi söderut längs 45:an i några fjuttiga kilometrar innan vi vek av mot Sjuntorp. I tankarna hade jag den där goa mc-vägen som går mellan Sjuntorp och nästan söder ut ner mot...??? (ääääh kommer inte ihåg idag heller). Ni vet nog ändå vilken väg jag menar. Hade därefter tänkt köra genom Alingsås - 180:an mot Borås och vika av mot Töllsjö - Bollebygd.

Eftersom jag bara har kört hoj sedan -88 och närmare 40 000 mil så hade jag lite svårt att hitta rätt. För någon stans skulle jag nog ha svängt av vägen mot Sjuntorp och förmodligen åkt mot Gärd...?? (någonting).

För sent (dvs innte i "centrala" Sjuntorp) inser jag faktum. Och man som jag är kan jag ju inte inför den täckata könet erkänna mina misstag (eller hur är det nu vi män enl. vissa förutfattade meningar måste vara? :mrgreen: ). Så jag fortsätter tills jag känner igen mig.

Efter en liten tid ser jag en skylt "Prässebo"...aaaaah NU vet jag var vi är (tror jag :reindeer: ). Sjön där vi för ett antal år sedan badade med gänget på ett dropprally som Göran arrangerade, passeras i +20 km/h.

Kommer fram till en järnvägsövergång som vi svänger vänster över. Ser sedan en skylt "Älvängen". Yes, dit kan vi köra för där har jag varit förut... dink

Viker av i Älvängen, efter fotbollsplanerna, och stannar till för att fråga de övriga hur kul de tycker detta med mc-körning är (dvs. hur länge till orkar/vill de). I tankarna hade jag ju fortfarande Alingsås-Töllsjö-Bollebygd. Efter lite reasearch kommer vi fram till att de flesta är nöjda varför vi viker av mot Arlafors och ut på 45:an söder ut.

Annika och jag var de enda som fortsatte till klubbstugan för att konstatera att där var...tomt. Vi satte oss att snacka lite och vipps var klockan dax att åka hem. Innan dess hade dock Benny med flickvän dykt upp. Jag slog följe med dem söder ut och vek av mot Åbro industriområde medan de fortsatte Söderleden ut mot öarna.

Jag får tacka initiativtagarna och Er andra för en trevlig dag och hoppas att vi får fler tillfällen innan säsongen är passé!

Mvh!
// Niklas

Inläggsrubrik:
InläggPostat: 13:06 (måndag, 12 september 2005) 

Vilken dag det blev!!!!!

Jag som var rädd för att det skulle haglat som i går, bara för att jag fått för mig att köra hoj, fick ett väder som man inte ens vågat drömma om. Solen sken och det blåste inte ens!?

Ett tag verkade det som om jag skulle behöva att åka själv. Ringde runt en del. Inget svar, inget svar, kan inte, kanske osv. På lördag kväll hade vi blivit ett tjejgäng på fyra, där Lisa räddade mig med att erbjuda sig att ta täten. (Som dom flesta vet så tycker inte jag om att köra först.)

På söndagförmiddagen utökades gruppen med gästande grabbar. När vi så lämnade klubbstugan bakom oss hade Lisa ett följe på 7 hojar. Underbart!
Trodde att det skulle kännas knöligare, men i gott sällskap och sköna vägar kunde det tydligen inte kännas annat än bra. Med några goda råd ifrån instruktör Niklas blev det om möjligt ännu lite bättre.

Öm i kroppen, men mycket nöjd med det hela.

En BAMSEKRAM till ledare och medåkare för att ni gjorde min dag så bra!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

// Annika

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 6 inlägg ] 

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme [ Sommartid ]