www.kortedalamotorklubb.com

Forum för medlemmar i Kortedala motorklubb
Aktuellt datum och tid: 15:46 (torsdag, 10 september 2026)

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme [ Sommartid ]

Ny tråd Svara på tråd  [ 2 inlägg ] 
Författare Meddelande
 Inläggsrubrik: TT 4/5 (Tisdag)
InläggPostat: 7:39 (onsdag, 5 maj 2004) 
Användarvisningsbild

GIV AKT!

God morgon kamrater!

En kort rapport från gårdagkvällens lilla tur:

4 tappra soldater smekte gasrullen runt div. vägar i Göteborgstrakten. Inte ett djur syntes till så långt ögat förmådde se (förmodligen pga. Timmy´s avgassystem ;-) ). Och tur var väl det för tempot påminde stundtals om forna glada tider.

Riktkarl var David på sin Blackbird som lotsade oss runt regnmolnen, vilket han gjorde bra för vi fick inte en enda droppe på oss. Timmy låg länge tvåa innan han fick motorproblem, eller om det var annat. Han vek in mot bankanten och vinkade förbi Anders Frånberg på sin VFR tätt följd av mig.

Timmy tappade 2 placeringar på detta men tycktes få ordning på prylarna efter ett kort tag (omedelbart efter han vinkat föbi oss :lol: ) och anslöt på en god 4:e plats!

Öppna caféer i Bollebygd är det ont om en tisdagskväll så vi tourade :wink: i maklig takt till det numera flerfaldigt våldgästade Hindåsgården där vi inmundigade var sin smörgås med dryck innan vi tittade på den vakra utsikten längs med Landvettersjön på vägen hem (han du se något Anders :wink: ).

Vi han dock inte mer än in till första rondellen i Mölnlycke för än en yngling i pappas nya Volvo S60 (T6, eller nu vad f...n den heter) skulle visa sig på styva linan. Hornen växte på någon tiondel :twisted:
Han gasade, jag gasade...han gasade mer, jag gasade mer...han gasade ut av bara h...vete, jag gasade mer än så... :lol: Till slut fick jag honom till ett snyggt uppställ alldeles bredvis Shellmacken i någon stans runt 200 knutar. Därefter slog både han och jag av.

Sista biten (på den gamla 40:an paralellt med motorvägen) körde vi lite lugnare (eller hur Timmy :wink: ).

Hur långt blev det då? Inte den blekaste men jag får väl hem och läsa av trippen (åker kontainer till jobbet idag) om inte Anders har bättre koll?

Väl mött på torsdagen, då jag kanske hinner se mer än bara vägen :lol: !

Jo, föresten mina nya däck är numera inkörda!!! :lol:

MANÖVER!

Mvh!
// Niklas

Inläggsrubrik: Nu vet jag!
InläggPostat: 7:22 (torsdag, 6 maj 2004) 
Användarvisningsbild

Vi körde ca. 148 km i tisdags. Vilket inte är så pjåkigt med tanke på att vi startade från klubben ung 18:30 (ordinarie start är, som ni alla vet, annars kl. 18:00 varje tisdag och torsdag) och var framme på Hindåsgården runt kl. 19:40 om jag minns rätt! :D

// Niklas

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 2 inlägg ] 

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme [ Sommartid ]