www.kortedalamotorklubb.com

Forum för medlemmar i Kortedala motorklubb
Aktuellt datum och tid: 15:46 (torsdag, 10 september 2026)

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme [ Sommartid ]

Ny tråd Svara på tråd  [ 2 inlägg ] 
Författare Meddelande
 Inläggsrubrik: TT 11/5 (Tisdag)
InläggPostat: 7:37 (onsdag, 12 maj 2004) 
Användarvisningsbild

Syndromet á la 2003 är här, vad avser tisdagstouringarna i alla fall, nämligen att INGEN vill köra först och att det saknas planering what so ever! Hur skall detta lösas? För som det är nu är det inte riktigt bra!

Ovanstående innebär dock inte att vi har/har haft tråkigt på tisdagrana, absolut inte :lol: . MEN det innebär att vi inte kommit iväg i tid, vilket är synd för vi "förlorar" värdefull bantid! :wink:

Kl. 18:30 bar det dock iväg igår kväll med Gunnar som föråkare (efter "lite" övertalning :wink: ). Gunnar, som är relativt ny i stan har dock, enl. egen utsago, svårt att hitta runt på de "mc-vägar" som finns runt Götet så han valde, mer eller mindre, att köra Vårrallyt bakvägen med undantag från svängen över Arlafors.

Väderlekstjänsten hade ju lovat (fan vad snällt) regn senare på kvällen varför vi stod lite fundersamma över Magnus B.´s val av mc-dress med enbart skinnställ som enda alternativet. Nu tillhör ju Magnus det äldre gardet (hur gammal är du Magnus 50-eller :wink: ) så han bryr sig ju inte så mycket och är tåligare än vi som växt upp i cyberåldern med Internet som "leksak". :)

I slutändan visade det siga dock vara ett klädval som inte var så där himla fel i alla fall. För den enda lilla regnskuren vi åkte på var några futtiga kilomterar mellan Töllsjö och Bollebyggd. Så nu kan ni kanske gissa var vi fikade...? :lol: .......

Den enda som inte riktigt "stod pall för trycket" var Timmy som stannade och krängde på sig "kondomen"! :wink: Gissa om vi hade glada miner när vi stod ca. 3 km längre fram och väntade på honom utan en regndroppe ovan för huvudet! :lol:

Ta inte illa vid dig Timmy för jag vet hur lätt det är att göra en sådan "tabbe" och jag vet också hur himla blöt och kall man blir om man INTE stannar! För Murphy känner vi ju alla! Av det drar vi naturligtvis slutsatsen att Timmy var den som "räddade" oss andra genom att ta sig omaket att stanna och byta om. För utan det hade det regnat ut av bara h...vete. Inte bara hela vägen till fikastället utan även hela vägen hem och jag ger mig sjutton på att det hade nog regnat in både i garaget och börjat läcka in i sovrummet med om inte du Timmy hade offrat dig för oss andra. TACK! :wink:

Efter att ha väntat på Timmy en liten stund åke vi upp för att se om cafét Fiket var öppet i Bollebyggd. Döm om min förvåning när jag öppnade dörren och klev in i lokalen som förr om åren varit ett mysigt fik men nu mer såg ut som en systuga... Antinegn har man lagt ner café-verksamheten eller så var det bara symöte innan den riktiga kaffesäsongen startade. Jag tyckte det såg "nedlagt" ut dock, tyvärr!

Det bar sig inte bättre än att vi fick testa våtgreppet på väg till ....gissa EN gång....HINDÅSGÅRDEN så klart. För femtielfte gången den här säsongen, eller åt minstånde 5:e gången i alla fall. Undrar vad det är som drar är det en av personalen som någon/några klubbkamrater har ett gott öga till kanske...? :wink: Eller är det de goa mackorna? Eller helt enkelt brist på fantasi och framför allt planering?

Nåväl, mackorna ÄR goda och det FINNS personal som man kan vila ögonen på och som dessutom är trevliga... :wink: Men jag tror inte det är därför vi hamnar på samma ställa gång efter gång efter gång. Utan brist på planering och fantasi!

Med till fiket var dock inte mindre än 5 hojar och 5 personer. Vi var dock 6 ekipage som startade från klubben men Stefan B. avvek när vi kommit över Angeredsbron vid Estressa. Ibland kallar "plikten". Vi som lärt oss av andras misstag och fortfarande är "fria" har dock inga sådana problem ! :wink:

Fikagänget bestod som sagt av:
- Gunnar
- Magnus B.
- Timmy F.
- Anders F.
- Niklas Ö.

Väl hemma, efter den numera obligatoriska hemresan parallellt med riksväg 40 till Landvetter där vi, givetvis, svänger utmed sjön för att efter genomfarten genom Mölnlycke testa lite riktiga högfartssvängar på den gamla delen av 40:an innan vi till sist svänger på den "riktiga" 40:an vid kallebäck, hade vi avverkat ca. 160 km i ett tempo som var stundtals riktigt roliga.

Till er som skall köra på torsdag kan jag dock meddela att jag tyvärr inte kan vara med eftersom jag skall arbeta. Men den oficiella förklaringen blir givetvis att det skall bli ett sju helvetiskt regnoväder bara för att jag inte är med. Så vill ni slippa regndäck se till att åka med när jag kör. Turen vad avser Öien´s gamla hoj har härmed försvunnit...hoppas jag :lol:

Väl mött på "banorna" längre fram i veckan och...kör försiktigt! För hur kul man än vill ha det (och det vill man ju :lol: ) så är det något man vill kunna glädjas åt länge!

Mvh!
// Niklas

Inläggsrubrik:
InläggPostat: 23:31 (onsdag, 12 maj 2004) 
Användarvisningsbild

Nåja, såååå himla gammal är jag väl inte? Men min dotter tipsade mig snällt om att jag snart (om en månad) är närmare 50 än 40... :?

Värst vad snabb du är på att skriva vackert målande beskrivningar av TT! :D
Kanske lockar det lite fler att komma med?? :?:

Tills vi ses på nästa TT,
Magnus

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 2 inlägg ] 

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme [ Sommartid ]