www.kortedalamotorklubb.com

Forum för medlemmar i Kortedala motorklubb
Aktuellt datum och tid: 16:58 (fredag, 11 september 2026)

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme [ Sommartid ]

Ny tråd Svara på tråd  [ 5 inlägg ] 
Författare Meddelande
InläggPostat: 8:05 (måndag, 17 maj 2004) 
Användarvisningsbild

Hej!

Jag har funderingar på att åka rallyt "Kråkesvängen" i Trollhättan lördagen den 22/5 (dvs. NU på lördag).

Starten sker från Bike i Trollhättan mellan kl. 10-13, enl. SMC´s kalender.

Man hänvisar också till en hemsida som jag inte varit in på än, nämligen www.krakestan.se

Lämplig avfärd från KMK kan väl vara 10:30 från klubbstugan våran. Och självklart åker jag inte om vädret visar sin sämre sida!

Mvh!
// Niklas

Inläggsrubrik: Låter kul
InläggPostat: 11:35 (måndag, 17 maj 2004) 
Användarvisningsbild

Preliminärt hakar jag på också!

Inläggsrubrik:
InläggPostat: 14:32 (tisdag, 18 maj 2004) 

Hej
Jag åker gärna med, om det är hyfsat väder, det vill säga om det inte snöar eller så.
Svante

Inläggsrubrik: Lyckat Rally
InläggPostat: 16:03 (söndag, 23 maj 2004) 
Användarvisningsbild

Vi rallyt som Kråkestans mc arrangerade men först samlades vi vid Kmk.
Niklas, Svante, Lenita, Hm vad heter nu killen med en TDM??? och undertecknad.
Niklas körde först. Och det var kul. För han åkte undna lite. Och märkligt nog hakade jag på skapligt. Det blev en liten lucka till de andra. Men när väl Niklas vill gasa var det en lucka till honom också.
Starten gick vid Bike i Trollhättan. Och om det är snuskigt kul med kurviga vägar så var detta rallyt ren porren :lol:
En kanonsträcka med andra ord.

Väl vid klubbens lokaler på kanalaön vid slussarna, eller snarare vid kyrkan som ligger där i kring blev det pris utdelning.
Svante var bäst av oss Kmkare. Men alla av oss fick pris tror jag.
Själv valde jag fyra liter Saab turbo olja. Vad jag nu skall med den till. Jag åker ju Volvo när jag åker bil :wink:

Sedan var det dags att åka hem. Lenita och Svante åkte en annan väg och jag och Niklas samt Tdm killen???!! åkte söderut samma väg vi hade åkt upp. Dvs mot Kungälv. Riktigt kul var det.
Sedan svängde vår Tdm pilot av och var väck. Vi vände och kollade efter honom men han var väck.

Totalt sett var detta en riktigt lyckad dag!

//
Dennis

Inläggsrubrik:
InläggPostat: 10:29 (måndag, 24 maj 2004) 
Användarvisningsbild

Trevligt arrangemang!

Rallyt var ett trevligt arrangemang och väldigt goa mc-vägar samt stundtals Svensk landsbygd när den är som bäst! Jag sparade därför körnoterna så att jag kan köra samma sträcka igen.

Kl. 10:30 (pip) anlände jag till klubbhuset väl påpälsad och med full tank. Väl där var Svante G, Jan A och Lenita klara för avfärd. Jag fick besked att Dennis J var på G varför vi väntade in honom (som vanligt *SUCK* :wink: ).

När alla var samlade agerade jag riktkarl och tog sikte mot Trollhättan via Kungälv och gamla vägen på västra sidan om älven. Tempot var behagligt och jag tror att alla tyckte det var lagom roligt.

Stundtals kunde man ju naturligtvis inte låta bli att testa de nya stötdämparna och se vad de gick för. Jag är ganska nöjd även om jag vill ha ännu bättre prylar. Mest med tanke på den till synes nästan avsaknad av temperaturreglering. Ju varmare desto bättre funkar grejorna.

Vädret ja, jag har varit med om varmare Majdagar, det vill jag lova. Ömsom sol ömsom moln och en temperatur på fel sida om +10 större delen av dagen. Vinden gjorde sitt till för att testa våra touringprylar.

Rallyt kördes på en sträcka av ca. 8-10 mil och blandades upp med 5st. kontroller med riktigt roliga lekar. En av dessa bestod i att man med en knappnål skulle plocka okokta riskorn från en plasttallrik och lägga i en kopp. Man hade 60 sek. på sig och ju fler riskorn ju fler poäng.

KMK gjorde bra ifrån sig på både lekar och frågor och Svante kammade hem en 5:e plats med tillhörande pris (bla. ett kryddställ). Vilken ordning vi andra kom på kommer jag inte ihåg men alla fick pris trots att man inte delade ut fler än ca. 25 priser. Tot. antal deltagare på rallyt låg mellan 60 - 80 ekipage och anmälningsavgiften var 80 kr/hoj. För dessa pengar fick man bla. en fika med bulle och kaffe alt. en dricka.

För de som valde att stanna kvar efter prisutdelningen stundade också musik med dj. Kruxet var väl att det var utomhus om än även under tak i form av ett stort partytält.

Lenita hade dock brådis hem och vi andra var allmänt nerkylda så vi valde att köra hem relativt omgående. Eftersom vi var i Trollhättan valde jag samma väg som vi körde upp, dvs. västra sidan av älven igen. Lenita och Svante körde 45:an för att spara tid.

När vi kom till Kungälv svängde vi på E6:an och ökade tempot till lagom. Jag såg att både Dennis och Jan svängde på, även om Dennis hamnade ca. 100 m bakom mig. När jag väl hade passerat södra påfarten från Kungälv var bara Dennis med. Förbryllade saktade jag och Dennis in men ingen Janne.

Jag stannade vid informationsplatsen straxt före Angeredsbron och väntade men Janne var som bortblåst. Vi (jag och dennis) bestämde oss då för att åka tillbaks (Dennis på gamla vägen och jag på E6:an) för att se om Janne hade tagit en annan väg bara. Lika tomt där! Jag körde då tillbaks till den påfarten där vi körde på E6:an för att se om det hade hänt något men icke, som tur var. Vi beslöt då att Janne hade valt att köra över till Bohus och ta en annan väg hem bara. Lugnade av att inte stöta på patrull åkte vi hem.

Till försvar för Janne skall dock sägas att det inte var lätt för honom att påkalla uppmärksamhet att han skulle välja annan väg eftersom avståndet fram till mig resp. Dennis ibland var halvstort. Omkörning av bilar mm. var orsak till detta. Nåväl, allt gick dock bra och vi hade haft en trevlig om än något sval dag.

Väl mött på vägarna och "kör försiktigt!"

Mvh!
// Niklas

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 5 inlägg ] 

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme [ Sommartid ]