www.kortedalamotorklubb.com

Forum för medlemmar i Kortedala motorklubb
Aktuellt datum och tid: 13:30 (onsdag, 9 september 2026)

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme [ Sommartid ]

Ny tråd Svara på tråd  [ 4 inlägg ] 
Författare Meddelande
 Inläggsrubrik: Rapport Minimoto RM Borås.
InläggPostat: 14:11 (fredag, 5 oktober 2007) 
Användarvisningsbild

Hej. Här kommer en liten sammanfattning till er som inte var på plats i Borås.

Lördag:
Om vi börjar med vädret så vart det precis som förra året med andra ord ÖSREGN.
Tråkigt skulle man kunna tro men det märktes inte av bland funktionererna, man skulle kunna tro att solen sken eftersom humöret var på topp.
Anmälningen och besiktingen gick smärtfritt på morgonen, anmälningsförfarandet på vår hemsida var en kanon bra grej.
Träning på lördag morgon gick väldigt bra trots regnet. Några avåkningar blev det förstås men inga skador varken på förare eller på cyklarna. Tidsschemat höll hela vägen på lördag som avslutades med ett långlopp i 70RR.
Spännande uppgörelse bland toppteamen pågick under en timme och hör o häpna det hade torkat upp inför långloppet.
Två av ekipagen klarade tyvärr inte den tekniska besiktningen efter långloppet och diskades.
Lagom till kvälsmaten var det någon som vred på kranen och regnet tilltog på nytt.
Ingen blev förvånad eftersom vi befann oss i Borås en bit in på hösten.

Söndag:

Då var det dax för Grande Finale i Minimoto och 70RR, vädret: ja gissa tre ggr.
Jag själv fick uppgiften att ta hand om flaggpostering nr:8 (innan målrakan) samt line 2 vid uppställningen.
Blev utrustad med en kommunikationsradio där jag kunde höra pratet mellan flaggvakter, tävlingsledningen, utsläpp mm.
Mycket imponerad över vilket sammansvätsad team som kommunicerade över kanal två på radion.
Själv är jag inte så van vid att prata i sådan utrustning så till en början höll jag låg profil fram tills jag hade min första utryckning på banan där en liten tjej hade kört omkull med sin minimoto. När jag kom fram till henne så hade hon lite ont i tummen. Efter att vår sjukvårdsansvarige hade plåstrat om henne så vart hon på hjulen igen. Förutom denna incident så hade vi inga fler sjukvårdsutryckningar trots underlaget.
Det var en hel del gul och blåflaggs situationer men alla respekterade dessa flagg vad jag kunde se.
Tuffa och spännande race pågick hela dagen i alla klasser. Man blir lite förvånad över hur fort det kan gå på regn även för juniorer.
På tal om juniorer så var det en liten tjej som heter Samantha si så där två äpplen hög som stal allas hjärtan när hon kom farandes iklädd en rosa/svart ställ på sin lilla minimoto.
Är de någon som lyckades fånga henne på bild så lägg gärna upp det.
Sammanfattningsvis så tror jag att alla var nöjda med våra insatser och det återspeglas i gästboken där flera inlägg har kommit in i dagarna.

MVH George C

Inläggsrubrik:
InläggPostat: 9:30 (söndag, 7 oktober 2007) 
Användarvisningsbild

Har en del bilder, vissa bättre än andra, men har ingen plats att lägga dem på så alla som vill kan se/ladda hem! Förslag?

Mvh!
// Niklas

Inläggsrubrik:
InläggPostat: 14:07 (söndag, 7 oktober 2007) 
Användarvisningsbild

Hej Niklas.Om du har en hotmail adress så kan du lägga ut bilder på något som heter spaces du kan kolla min som ja inte använt på ett tag http://jonsson59.spaces.live.com/ Ligger lite bilder från någon Torsdags Tur

///Jonsson

Inläggsrubrik: Ligger efter
InläggPostat: 21:47 (söndag, 7 oktober 2007) 
Användarvisningsbild

Tyvärr ligger jag efter men vi skall få till ett bildgalleri på klubben. :oops:
Men man kan inte ladda upp hur mycket som helst då då vår serverplats komemr bli full.

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 4 inlägg ] 

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme [ Sommartid ]