Steg för steg *:
1.) Stämpla ut / tag ledigt / säg upp dig från jobbet (välj vad som passar bäst)
2.) Ring frugan/mannen/flickvännen/pojkvännen/sambon/hunden/leksaken... och meddela att du måste...rätt..."jobba över!"
3.) Kyss älskarinnan (tillika sekreteraren...nej JAG har inga förutfattade meningar!

) hejdå och meddela att du snart skall skilja dig!
4.) Kräng på den senaste skyddsutrustningen för mc-bruk á la Rossi till ett sammanlagt värde av 47 500 kr (skinnställ 25 000 kr + stövlar 5 000 kr + handskar 3 500 kr + hjälm 12 000 kr + rygskydd 2 000 kr).
5.) Ge chefen "fingret" och burna 1 meter från hans nyinköpta mercedes av S-klass á 750 000 kr.
6.) Lägg en 250 m lång "wheelie" mellan jobbet och första korsningen med en hand på styret fullt skrikandes i hjälmen ... Ooooiiiiiiiihaaaaaaa :blob4:
7.) Gör en ordentlig stoppies innan stopplikten, så du skrämmer tant Agda 87 år som är på väg över gatan och dig själv. Skapandes en brun rand i ditt svindyra skinnställ!
8.) Sväng in på Exportgatan på väg ner till klubben, där 20 pers. ivrigt väntar på att få komma iväg. Kl. är nu 17:58. Ge gärnet och kör förbi grannhuset i 150 blås och stanna framför kompisarna med en stoppsladd av värsta sort. Vilket får hojen att vända runt 180 grader.
9.) Öppna visiret och skrik ut "Jag är här, nu kan vi åka!!!"
10.) Ordf. skriker tillbaks: "Har alla full tank!?"
11.) Du tittar ner på tankmätaren, som inte finns på din sporthoj, och söker febrilt efter trippmätaren. Kommer snabbt underfund med att du måste slå på tändningen som du slog av samtidigt som du sladdade in på p-platsen. Vrider på tändningen och ser 214 km. Varpå du direkt inser...SAAAAATAN...du kommer HÖGST 3 mil till.
12.) Skrik tillbaks till ordf. "Nej inte jag, jag måste tanka!"
13.) Kl. slår 18:00 och ordf. släpper ut kopplingen och startar dagens touring... Vad gör du?
:toothy10:
Mvh!
// Niklas
* för hur man inte gör