www.kortedalamotorklubb.com

Forum för medlemmar i Kortedala motorklubb
Aktuellt datum och tid: 10:39 (fredag, 11 september 2026)

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme [ Sommartid ]

Ny tråd Svara på tråd  [ 7 inlägg ] 
Författare Meddelande
 Inläggsrubrik: protokollsutdrag
InläggPostat: 22:18 (onsdag, 14 oktober 2009) 

Var inne och läste sista protokollet. Där föreslås färdiga rutter. Vad menas :? Färdiga rutter som annonseras i förväg eller fasta rutter, som kommer att var hela säsongen? Har en del synpunkter på detta beroende på vad det är. Tjejtouringar låter bra. :iconbiggrin: Göran

Inläggsrubrik:
InläggPostat: 9:35 (torsdag, 15 oktober 2009) 
Användarvisningsbild

Vi kommer att ta fram färdiga rutter som man kan ha till hjälp som föråkare.

Det är inget krav att dom skall andvändas eller annonseras i förväg.

Det är upp till föråkaren.

/ Bosse

Inläggsrubrik: protokollutdrag
InläggPostat: 14:43 (torsdag, 15 oktober 2009) 

Jag förstår, tanken är fin och visst kan man prova t.ex torsdagar. Men det jag tänker på, är att man skrämmer iväg åkare också. När man får reda på, att någon skall åka en tur på kvällen, som man har harvat 5 ggr tidigare, då väljer jag att åka eget. Tänk själv, en skön sommarkväll, ljust till 23 och du skall ut och åka 15 mil. Men prova och ha kvar tisdagarna, som en parameter. Jag tror att en geografiskt osäker föråkare har lika svårt att leda en egen touring, som att läsa in en och omsätta den i praktiken, om det skall bli flyt i körningen. Ja det var lite tankar, som jag har. :iconbiggrin: Göran

Inläggsrubrik:
InläggPostat: 17:25 (torsdag, 15 oktober 2009) 
Användarvisningsbild

Dessutom sägs en av tankarna med färdiga rutter vara att man som deltagare ska kunna färdas i egen takt. Menar man att kunna halka efter utan att täten då och då väntar in en?

Inte bra i så fall, något av det bästa med gruppåkning är väl att man håller koll på varandra och vänder tillbaka och hjälper till om någon får stopp eller hamnar i diket...

Inläggsrubrik: mina tankar
InläggPostat: 20:10 (torsdag, 15 oktober 2009) 
Användarvisningsbild

Mina tankar kring detta är att det kan vara en hjälp för några att ha färdiga rutter de första gångerna då de leder en tur.
Ja menar har de en karta framför sig och blir osäker kan man ju alltid fråga en rutinerad person som kan säga ja men det är nästa korsning till höger eller vänd och kör en km tillbaka och sväng vänster....

Ett annat förslag var att man skulle vara tvingad till att använda färdiga rutter så man skall kunna locka nya medlemmar genom att de vet start, mål, fikaställe och längd redan innan.
De sågade jag direkt. Och fler med mig gjorde det.
Man måste ju kunna nyttja fantasin för att få till nya vägar, hur svårt en en kan vara, vi har väl kört på alla de närmaste snart. Men även nya fik är ju kul

Inläggsrubrik:
InläggPostat: 21:53 (söndag, 18 oktober 2009) 

Ska försöka förtydliga förslaget om färdiga rutter som kom upp på touringmötet för er som inte var där.
Tanken var att få nya föråkare som känner sig osäkra på rutter samt att locka nya medlemmar till klubben om vi exponerar oss med vilka turer vi gör. I och med att det finns färdiga långa som korta turer och det annonseras vilken tur och fikaställe det blir så underlättar det:
- Om man bara vill åka med på ex en kortare tur
- Om man vill ta sig till fikastället på egen hand/egen väg men ändå delta i gemenskapen.

Om vi har 10-15 färdiga rutter och har möjlighet att använda oss utav dessa på torsdagar så ska det inte behöva bli samma tur 5 ggr. Dessutom är det väl i stort sett samma vägar som vi kuskar runt på men i olika kombinationer.

Självklart är det frivilligt att använda sig utav egna turer om man som exempelvis Svante känner till väldigt många småvägar i omgivningarna.
Dessutom kan ju vädret medföra att man ändrar sig i sista sekunden.

Tanken med detta förslag var att komma med nya ideér hur vi ska få fler/nya deltagare på touringarna. Personligen tycker jag att detta var ett mycket bra förslag då jag själv är orutinerad och har svårt att komma på egna turer. Dessutom tvekar jag ofta att följa med då jag inte känner för att köra 20 mil men ändå skulle vilja hänga med en sväng. Detta var ett förslag där vi började spåna på hur det skulle kunna se ut. Meningen är att vi ska fortsätta fundera på detta så att det blir så bra som möjligt.

Tjing!
/Lena

Inläggsrubrik:
InläggPostat: 23:11 (måndag, 19 oktober 2009) 
Användarvisningsbild

Visst vore det bra med ett antal färdiga rutter att välja på om någon ny skulle vilja leda en tur. Anslå dem också gärna på hemsidan så alla kan se hur långt och vilka sorts vägar vi åker på etc.

Tisdag/onsdagstouringens rutter för en specifik dag bör dock aldrig annonseras ut i förväg av skäl jag tror de flesta förstår.

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 7 inlägg ] 

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme [ Sommartid ]