www.kortedalamotorklubb.com

Forum för medlemmar i Kortedala motorklubb
Aktuellt datum och tid: 21:12 (söndag, 13 september 2026)

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme [ Sommartid ]

Ny tråd Svara på tråd  [ 3 inlägg ] 
Författare Meddelande
InläggPostat: 22:48 (söndag, 6 juni 2010) 

Tack tjejer för en trevlig tur! Och vilken himla tur med vädret vi hade! Grabbarna grusbus hade bara ääälskat resan dit! Vägarbeten tvingade oss att ta till både plan B, C och D på uppvägen tror jag?!? Men vi hade ett klart mål i sikte, och efter vissa vedermödor (läs: grus) tog vi oss i alla fall dit. Väl på plats fick vi till slut också tankat lite kroppslig energi … välbehövligt och gott! Vandrarhemmet visade sig också från sin bästa sida, snyggt och renligt, uppskattas ju alltid.

Visst visade sig att vi var ett något spretigt gäng, men det var trevligt att få träffa tjejerna i klubben på detta sätt. Men vad var detta med renodlad tjejtur?? Personligen kan jag tycka att mixat ofta blir minst lika trevligt, och det verkade även ni andra tycka när några av grabbarna på väg hem från Norge anslöt sig till oss på kvällen (kunde uppenbarligen inte hålla sig borta).

Ber om ursäkt för fördröjningen i starten på morgonen tjejer … där får jag ta på mig skulden för detta. :oops: Började ju bra med att köra åt fel håll … Fick för mig att vi sade ”upp på stora vägen och ta till vänster” … skulle ju ta av mot Tisselskog, men det blev visst åt Mellerud till på det sättet! Bara att vända och börja om … lite försenade och stressade, vi visste ju att ni andra skulle stå och vänta. Vägen Håverud-Tisselskog var lika underbar som jag mindes … Lena med en ängels tålamod väntade så snällt på oss och lotsade därifrån vidare till ett tankställe. Då hade jag och Sus redan bestämt att det nog var bäst att vi skulle lunka på i egen takt resten av hemvägen, det blev nog bästa beslutet för oss alla.

Jag hade kartan i högsta hugg, och glada i hågen bestämde vi oss för att följa Bosses tips om trevliga vägar. Gick ju himla bra ända till Ed, därefter blev det ”alternativa vägar” som vissa väljer att kalla det. Ni ska veta att när jag och Sus är ute och kajkar, alltså övningskör, det liknar ofta att den blinde leder den lame … vi kan bara skratta åt eländet. De flesta av er vet säkert hur illa mitt lokalsinne är. Men, vilka himla fina vägar vi fick köra! Trakterna borta vid Töftedal kan jag verkligen rekommendera! Kan ju tillägga att det vid flera tillfällen blev ”alternativa vägar”, ibland för att jag missade att läsa skyltar, ibland för att vägkartan var vikt. Stora matpausen intogs i Grebbestad. Och hem kom vi välbehållna med välbehövliga bensträckare och glass/vätskepauser. :D

Hur gick det för er andra? Jag hade 54 mil när jag släppte av Sus, och då ingår hämtning och lämning där, så kanske ett avdrag på 5 mil är rimligt.

Inläggsrubrik:
InläggPostat: 14:03 (måndag, 7 juni 2010) 

Det var en första tur där jag fick lära mig mycket om att planera bättre,nu var det bara vi från klubben därför lite si o så.
Håller med om många härliga vägar runt omkring skulle vilja åka tillbaka för att även slussas med båten som gick där o se lite mer av håverud jättetrevligt o gott att äta o dricka många skratt,vi åkte ganska rakt på hem,några kurviga några fartiga. jag tror mätaren stod på ca.18 mil hem

Inläggsrubrik: Hejsan tjejer!
InläggPostat: 17:39 (fredag, 18 juni 2010) 

Tjaaaaaaaa, Tjejtouring var ju helgens namn!!!
Då hade ju helgen kunnat heta något annat så att säga, om den tex skulle ha varit avsedd till att vara en mixad helg - vilket ju redan förekommer i klubben!
Att vi tjejer började att diskutera att starta upp egna aktiviteter var just för att komma iväg och göra grejer för oss själva, det finns ju idag renodlade tjejklubbar så det är ju ingenting nytt i sig.

Jag föreslår att Varbergshelgen planeras för att vara en renodlad tjejaktivitet, i annat fall så ändrar vi detta beslut. Alternativt att dom killar som har tänkt sig en tjejweekend får anstränga sig lite grand och fixa till sig med snygg peruk, makeup och läckra tjejkläder! DÅ tror jag att det är helt OK och kan kallas för en Tjejtouring! Eller hur?

Mvh
Susanne Lindahl

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 3 inlägg ] 

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme [ Sommartid ]