www.kortedalamotorklubb.com

Forum för medlemmar i Kortedala motorklubb
Aktuellt datum och tid: 12:26 (söndag, 13 september 2026)

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme [ Sommartid ]

Ny tråd Svara på tråd  [ 7 inlägg ] 
Författare Meddelande
InläggPostat: 8:01 (torsdag, 13 maj 2010) 
Användarvisningsbild

Nu börjar vi närma oss Slikeborgs träffen.
Detta är en trevlig träff som vi besökt i många år i Danmark. En del har haft uppehåll några år pga av att det kostat en slant att åka dit eller att det blivit lite enformigt.

Men i år verkar jag skönja ett uppsving.

Trevlig närområde och trevligt folk och trevligare blir vi om vi är många från KMK.

De som skall åka brukar sätta upp sig här i forumet och då också skriva vilken båt de kommer att åka.

De som i dagsläget verkar klara för att åka är Dan och Svante.
Göran och jag själv klurar på det.

Så har ni aldrig varit med, häng på eller så kanske en nytändning uppstått.. Alltid lika kul med flera!

Inläggsrubrik: Silkeborg
InläggPostat: 9:12 (torsdag, 13 maj 2010) 

Det var många år sedan jag var på den träffen. Hade tänkt ta mig dit i år, om inte vädret ställer till det. Avvaktar därför till de sista dagarna före avresa. Kan tänka mig att åka på torsdag och från Varberg. Tror inte att det blir problem med biljetter den vägen. En annan träff, som jag kan tänka mig att besöka är Torsträffen i Karlstad 20 - 22/8. Träffade dessa människor på tändsticksträffen i fjol, trevligt folk. Vad jag förstår, så har vi medlemmar i KMK, som varit där. Skulle vara intressant, att veta vad de tycker. :iconbiggrin: Göran

Inläggsrubrik: JAg är också nyfiken
InläggPostat: 9:56 (torsdag, 13 maj 2010) 
Användarvisningsbild

Denna träff är jag också lite nyfiken på. Den krockar dock alltid för mig med något som jag inte minns nu.

Thore Lind har varit sugen i flera år att åka men inte fått med sig någon.
Och jag tror att han i sin tur känner någon annan Thore som brukar åka dit.
Sedan har vi ju våran förra sekreterare Gunnar, som faktiskt har varit medlem där. Han har vad jag minns även jobbat med den träffen och kanske suttit i deras klubbs organisation. Och det låter ju inte allt för otroligt med tanke hans dialekt :iconbiggrin:
Det är ju inte gôteborska direkt Kal sa till Ada ;) Men han kanske känner :sunny: i Karlstad, som skall vara en fager :smurfin: ........ :love10: hihihi

Inläggsrubrik:
InläggPostat: 9:18 (söndag, 16 maj 2010) 

Dan och jag har ju i alla fall köpt biljetter så vi åker i alla fall.
Men vi hade inte samordnat våran resa så vi åker med lite olika båtar.
Dan åker lite tidigare än mej på torsdagen men jag måste jobba större delen av dagen, så jag reser ut på torsdagen kl 16:00 med Stena Jutlandica och är framme i fredrikshamn 19:15
sen är det ca 2 timmar till Silkeborg beroende på hur lång rast man tar.
Hem åker jag med Stena line Express söndagen 17:30 och är då hemma 19:30
Svante

Inläggsrubrik: Silkeborg
InläggPostat: 11:36 (tisdag, 1 juni 2010) 

Nu är det klart. Bra väder utlovat och jag hänger på till träffen. Utresa torsdag Express till F-havn 07.15 och hemresa söndag Nautica Varberg 14.25. :D Göran

Inläggsrubrik: Silkeborgs träffen
InläggPostat: 17:09 (tisdag, 1 juni 2010) 
Användarvisningsbild

Jag förföljer Göran gällande bokningen av färjor :iconbiggrin:

Men han ju snabbare moppe så han kanske kör ifrån mig :?

Hoppas på härligt väder som det verkar bli.

Skall bli härligt att använda tältet igen!

Inläggsrubrik: Rapport Silkeborgsträffen
InläggPostat: 7:56 (måndag, 7 juni 2010) 
Användarvisningsbild

Jag och Göran åkte ner tidigt på torsdag. Vi anlände vid halv tio ungefär i Fredrikshamn. Sedan körde vi lite trevliga vägar till Silkeborg där träffen hölls.
Vi var bland de första som anlänt. Det tält som fanns uppslagna var mest de som den egna klubbens medlemmar skulle bo i efter att ha jobbat i baren etc.

Vi stack in och handlade lite inför kvällen och morgonen.
Lite senare kom även Dan och Svante. Vi satt och slappade och hade det skönt, samt festade första kvällen. Vi trodde inte vi skulle bli bjudna på grillat första kvällen så jag hade redan ätit och druckit så jag gick och lade mig istället. Redan klockan nio. Lite trött var jag då.

Fredagen slappade vi på och hade det skönt. Fler och fler mc rullade in under dagen och vi kunde heja på folk vi både träffar ofta och personligen har jag ju inte träffat många av dem på flera år.
Som vanligt är det en go stämning med en väldigt stor blandning av olika folk Band spelade på kvällen och baren var öppen!
Man kan grilla lite olika varianter av mat och dricka öl eller något annat gott.
Priserna är humana knutte priser och det är rätt skönt att mest koppla av och gå runt med en öl i näven och titta på alla olika mc modeller och tält, samt allt annat folk ta med sig. Många sidovagns ekipage var det i år. Och de byggnationerna är ganska spännande att titta på. Många människor att prata med etc.

Lördagen var i princip lika dan som den före men vi körde även lite olika turer.
Bland annat arrangerade klubben en "fellestur" för alla som var med på träffen.
På kvällen var det band som spelade igen och baren var öppen på kvällen.
Lördagen får man dock ta det lite lugnt med alkoholen då man skall köra dagen efter.
Men detta är ju huvudkvällen under helgen så att säga.
Då är det är det prisutdelning, med största klubbar, längsta körsträcka etc.
Bandet spelade och de brukar ha ett specialtema i ena baren som öppnas på sent på kvällen. I år hade de satt in trädstammar som de sågat in motorsågar i och vräkt spånor på golvet.
Ett annat år vräkte de ut sand och hade Hawaii tema, med drinkar och allt.
De vräkte på med så mycket värme så det var som en bastu därinne det året.
Apropå prisutdelningen så tog vi inte hem största utländska klubb i år som vi gjort många gånger förr. Hoppas vi kan få en nytändning och vara flera nästa år!

Baren som används för specialtemat används även på deras vinterträff och då är det väl bra med värmeaggregat.
De har under helgen också bra "morgenmad" som de säger i Danmark som fin mat att grilla.
Som vanligt var det en trevlig helg att koppla av på. De kallar det "Hyggeweekend".
Sträcka lägger jag upp sedan.
MVH
Dennis

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 7 inlägg ] 

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme [ Sommartid ]