www.kortedalamotorklubb.com

Forum för medlemmar i Kortedala motorklubb
Aktuellt datum och tid: 3:09 (måndag, 14 september 2026)

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme [ Sommartid ]

Ny tråd Svara på tråd  [ 32 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2, 3  Nästa
Författare Meddelande
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: 13:59 (måndag, 9 augusti 2010) 
Användarvisningsbild

Hur är det med Jumbo run då?

Inläggsrubrik:
InläggPostat: 15:12 (måndag, 9 augusti 2010) 
Användarvisningsbild

Citat:
Dennis:Dropprallyt är vårat rally. AV och för oss i KMK

Varför bantas i så fall vårt rally till "Light"?

Inläggsrubrik:
InläggPostat: 16:42 (måndag, 9 augusti 2010) 

Björn, jag kanske kan hjälpa dig med den frågan. Eftersom det var vissa medlemmar, som privatpersoner, ville hjälpa till med jumbo run, så sa flera med oss att vi kunde köra dropprally, istället för att sektionen skulle ligga nere den helgen. Att det blir ett light har att göra med att alla har så mycket att göra på veckorna oavsett månad, så får vi testa om det kan vara något för framtiden. Planera ett rally, med allt som det för med sig, kräver sin man (kvinna). :iconbiggrin: Göran

Inläggsrubrik: Håller med ovanstående
InläggPostat: 7:57 (tisdag, 10 augusti 2010) 
Användarvisningsbild

Göran är helt klart inne på rätt spår.
Rally väst är ett större rally som kräver en del engagemang och som kan ge en del pengar och nya medlemmar till KMK

KMKdropprally är ju öppet för oss med lite inbjudna gäster.

Att engagera sig i två rallyn på så kort tid kräver en hel del, inte minst från mig och Ola.
Nu får vi ju en del hjälp med frågor etc.

Det som skiljer mellan tidigare kmk rallyn och detta är att man får ta med sig det man själv vill äta. och att det inte kanske blir lika mycket frågor och lekar. Men i övrigt blir det samma som tidigare.

Inläggsrubrik:
InläggPostat: 19:13 (torsdag, 12 augusti 2010) 
Användarvisningsbild

Ja ja, jag är väl gammalmodig men tycker ändå det är märkligt att valda verksamhetsledare prioriterar att lägga kraft på andra aktiviteter än klubbens eget evenemang.

Inläggsrubrik:
InläggPostat: 20:26 (torsdag, 12 augusti 2010) 
Användarvisningsbild

Björn321 skrev:
Ja ja, jag är väl gammalmodig men tycker ändå det är märkligt att valda verksamhetsledare prioriterar att lägga kraft på andra aktiviteter än klubbens eget evenemang.

Det har talats om i fler år om att öppna upp ett av våra rallyn för att få en större kontakt mot andra klubbar och ej anslutna motorcyklister.
Vi har möjligheten att få deltaga i en del av det som är grunden för många motorcyklister.
För mig är rallyn och mc träffar grunden för oss gatuknuttar.

Detta året är det ett rally vi hjälper till med. Nästa år kanske vi står med som arrangörer beroende hur samarbetet utvecklas.

Att sammarbeta har vi gjort förr vid t.ex. tävlingar, då vi arrangerade vi t.ex själva tävlingen och en annan klubb fixade campingen i samband med detta...

Så detta är inte helt nytt.

Inläggsrubrik:
InläggPostat: 21:14 (torsdag, 12 augusti 2010) 
Användarvisningsbild

Citat:
[b]Dennis Johansson: Inlägg

Ser i det du skriver inget som ändrar min uppfattning: Det är märkligt att valda verksamhetsledare prioriterar andra, likartade aktiviteter på bekostnad av klubbens eget evenemang.

Gör ni det på styrelsens uppdrag?

Inläggsrubrik:
InläggPostat: 23:00 (torsdag, 12 augusti 2010) 
Användarvisningsbild

Björn321 skrev:
Citat:
[b]Dennis Johansson: Inlägg

Ser i det du skriver inget som ändrar min uppfattning: Det är märkligt att valda verksamhetsledare prioriterar andra, likartade aktiviteter på bekostnad av klubbens eget evenemang.

Gör ni det på styrelsens uppdrag?

Vad är det du menar igentligen, att styrelsen har beodrat att bortse från egna klubbaktiviteter eller.........

Vi tycker inte vi har prioterar bort klubbens arrangemang, dropprallyt skall ju genomföras som har en lång tradition inom klubben, att vi gör ett samarbete med prima mc är inte heller det konstigt, vi har ett par medlemmar som är med på båda ställerna, vi har också som faktiskt DJ skriver pratat om att tillsammans ha ett öppet rally för mc folk i allmänhet i en 3-4 år, dock är det inte lätt att skapa ett helt nytt rally därför provar vi i år att hjälpa prima mc med deras rally.
Vår förhoppning är att lära sig mer och komma i kontakt med fler mc människor, eftersom vi skall ha avslutningen hos oss kanske vi till o med har möjlighet att värva nya medlemmar samt sälja en del från kiosken.

Utfallet av detta arrangemang skall vi naturligtvis ha en dialog om tillsammans.

Inläggsrubrik:
InläggPostat: 9:29 (fredag, 13 augusti 2010) 

Lite synd att du tycker så Björn. Inom KMK har vi alltid fått brottas med ekonomin. Det har gjort att vi ställt upp, som funktionärer på en massa olika arrangemang. Go-cart, för att få tillgång till bana för våra super motard race. Klassisk racing, på Falkenberg och det var något i Borås med go-cart bana + mycket annat. Vi kan väl liknas med den fattiga kusinen från landet. Andra kanske sätter ett annat namn på det. Grejen är att det är nästan utan undantag är touringsektionen, som ställer upp. Sedan är det så att i Touringledarrollen, så finns det ingen automatik att hon eller han skall driva ett dropprally. Det gjorde att rallyt låg nere i flera år. Då tog jag upp detta med vårrallyt år 2000, bara för att skapa kontinuitet i ett arrangemang. Då är jag själv ansvarig och kan driva detta så länge det finns intresse. Svårigheten är just är att få folk, som kan lägga ner tid och intresse på detta. Det skulle vara jättebra, om fräscha skallar, med nya ideer kan ta tag i dropprallyt. Vad vi egentligen skall ta upp på Septembermötet, är att placera Dropprallyt i kalendern 2011. Då gärna i Augusti, då det fortfarande är varmt och skönt. Även att försöka få några att driva det. Kan jag ev. spåra ett visst intresse, så tar vi det på S-mötet. Med varma rallyhälsningar :iconbiggrin: Göran

Inläggsrubrik:
InläggPostat: 10:21 (fredag, 13 augusti 2010) 
Användarvisningsbild

Citat:
Fredrik Hansson: Vad är det du menar igentligen, att styrelsen har beodrat att bortse från egna klubbaktiviteter eller...

Undrade om det var ett genomtänkt styrelsebeslut eller om några individer gjort egna val.

Jag är väl inte någon seriös touringåkare - åker numera aldrig längre än jag kan sova hemma - men upptäckte för några år sedan att våra rallyn är fantastiskt trevliga tillställningar*.
Med tanke på hur tisdagstouringen utvecklats är jag nu orolig för att också våra rallyn ska utvecklas i fel riktning och kanske till sist försvinna helt.

* Hjärtligt tack till alla som genom åren kämpat med att arrangera dessa rallyn!

InläggPostat: 19:51 (fredag, 13 augusti 2010) 
Användarvisningsbild

Denna gången blev det lite snabbt med att ha både vårat eget rallyt och det andra rallyt. Pga att det är så kort tid emellan är det lite svårt att få tiden att räcka till för att få ihop bägge om organisationen blir för stor.

Till nästa år kan vi planera datumen bättre. Vilket då innebär att kan ha alla tre fullstora rallyn.

Rallyn är enligt mig bland det viktigaste för klubben, så lägga ner dem finns inte på min karta.

Däremot brukar de som arrangerar rallyn även öppna dem för allmänheten och det är då vi kan värva fler medlemmar och synas utåt. Det kan vi nu via Rally väst

Inläggsrubrik: KMK Dropprally
InläggPostat: 20:55 (lördag, 14 augusti 2010) 
Användarvisningsbild

Hej.
Jag ville bara tacka för idag, det var en trevlig tur, i vår grupp körde Torbjörn o Svante som föråkare, de hittade en del vägar som jag aldrig har åkt tidigare, idag känndes det gött att åka hoj, vid slutstaionen i tubbared tyckte Gunli att det var varmt i vattnet så hon fick mig att hoppa i, varmt var nog en underdrift men uppfriskande var det och om jag känner Björn rätt får vi säkert bildbevis från målgången.

Tack till er som gjorde rallyt möjligt.

PS. jag kom först i tävlingen räknat bakifrån Ds.

Inläggsrubrik:
InläggPostat: 22:21 (lördag, 14 augusti 2010) 

Bara att hålla med Fredrik. Detta med en lightupplaga blev otroligt bra, med tanke på den korta tiden. Lite kritik? Var alla lika dåliga som jag på lekarna eller var det svårt. Tack än en gång Ola o Dennis. Göran

Inläggsrubrik:
InläggPostat: 10:27 (söndag, 15 augusti 2010) 

Björn321 skrev:
Undrade om det var ett genomtänkt styrelsebeslut eller om några individer gjort egna val.

Jag är väl inte någon seriös touringåkare - åker numera aldrig längre än jag kan sova hemma - men upptäckte för några år sedan att våra rallyn är fantastiskt trevliga tillställningar*.
Med tanke på hur tisdagstouringen utvecklats är jag nu orolig för att också våra rallyn ska utvecklas i fel riktning och kanske till sist försvinna helt.

* Hjärtligt tack till alla som genom åren kämpat med att arrangera dessa rallyn!

Vad är det i Tisdagstouringen som utvecklats i fel riktning? Att hastigheten och antalet deltagare har minskat beror på att många deltagare där har övergått till bankörning (ej tävling) som är betydligt säkrare för både "pilot" och omgivning än dom gamla tisdagstouringarna. Jag tror att det är få i klubben som vill ha tillbaka dom gamla tisdagstouringarna.
Just nu testar vi en modell med 2 grupper i olika hastighet (medel och medelsnabb) på torsdagar.

Inläggsrubrik:
InläggPostat: 9:52 (måndag, 23 augusti 2010) 
Användarvisningsbild

Fel forum /B

Senast redigerad av Björn321 21:44 (onsdag, 25 augusti 2010), redigerad totalt 1 gång.

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 32 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2, 3  Nästa

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme [ Sommartid ]