Dennis Johansson skrev:
Stämmer det då att du aldrig kört mc innan du tog kortet.
Du har väl kört olika mini crossar etc när du var liten och troligen mer orädd när man blir äldre, den erfarenheten har du sedan med dig
Vad har det med trafikvett och göra?
Dennis Johansson skrev:
Och alla som går samma utbildning i skolan och har samma lärare får lika bra betyg och är lika duktiga yrkesmän oxå eller?
Om alla vore lika duktiga på att köra mc skulle väl Rossi ha större konkurans?!
Så jo visst, alla som tör körkort skall ha samma fallenhet för att köra ett fordon... I vilken utopi då?
Så om man skulle finna en snuskigt snabb föråkare typ Rossi eller nån köra ifrån dig på vägen. För jag misstänker att du inte hänger på trots allt, borde du i det fallet inte behålla körkortet...eller vad menar du?
Jag menar att en grupp motorcyklister som är ute och kör skall väl dra åt samma håll, inte ligga o vänta på personer som kör långsammare. Eller bromsa folk som vill köra fort.
Byt grupp eller klubb då, nånstans passar ju man alltid in.
Dennis Johansson skrev:
Det är så här.
Att alla är inte så stöddiga oavsett vad det gäller om man är ny på området man ger sig in på eller i en grupp man inte känner deltagarna i.
Nervositet och grupptryck är inte ovanligt, även om det är självpåtaget.
Problemet är att när det gäller mc blir riskerna större.
Med ditt resonemang är det väldigt många som skulle bli av med sitt körkort. Även jag då jag känt detta grupptryck tidigare.
Jag är övertygad om att många kör över sin förmåga i klubbens regi ofta.
Men dels vågar de inte säga något för att de skäms över det.
En del ser nog de där nära ögat situationerna som en adrenalinkick.
Ett tips Krister är att lära mer om medmänniskor. Läs om grupptryck och kanske Bra tänkt som följde med i nummer 6 i Mc folket.
Tror de flesta motorcyklister skulle bli av med körkortet 10ggr om dagen om det skulle finnas en färdskrivare.
Jag behöver absolut inte läsa på om medmänniskor eller grupptryck, vet precis hur det skall gå till.
Finns en anledning till att jag inte kör något med kmk touringar och det är att jag uppfattat att skillnaderna är för stora i touring grupperna, jag kan ha fel men så känner jag utan att ha åkt med.
Jag vill köra med ett gäng som håller samma tempo och tänk ute på gatorna.
Väl mött
Krister