Björn321 skrev:
OK, tror jag förstår läget och ger mig!
Ni har alla rätt och jag fel. Gör vad ni vill med Tisdagstouringen eller låt den bara fortsätta att dö. (

)
Jag kommer aldrig mer att ta upp - eller kommentera - ämnet igen på detta forum. Inte heller skriva en enda rad om den typ av mc-körning som TiT en gång var.
Ärligt talat har problemet med tisdagarna uppstått nyligen i så fall.
Reglerna vi haft i alla år och fungerat felfritt har varit att föråkaren kör i det tempo han
/ hon vill men då helst snabbare en på torsdagar.
När det är byte av väg i korsning, stannar föråkaren in och väntar tills nästa förare kommer ikapp. Efter att denn person slagit på blinkersen gasar man igen.
Detta innebär att alla kunde köra i sitt tempo, visserligen med stopp emellanåt, men trots allt.
Omkörningar har varit tillåtna.
Dessa regler har funnits så länge jag varit i klubben och troligen i en evighet innan detta också.
När jag gick med i klubben var tisdagstempot troligen betydligt högre en vad tempot på tisdagarna är idag.
Själv körde jag då över mina begränsningar väldigt ofta och vi startade torsdagarna som ett komplement, fler tyckte tydligen samma och fler körde på torsdagar en tisdagar. Sedan när sporthojskurserna startade slutade flera köra på tisdagarna. Då är det ett fåtal kvar.
Jag kan direkt komma på ca 5-6 namn som körde tisdagar och nu är instruktörer.
Och jag tycker visst du skall diskutera vidare Björn!