Torgeir119 skrev:
Hej kan vi inte börja tjöta om touringregler eller nåt annant, här e ju helt dött.
Torgeir
Hehehehe. Kul! Heja Torgeir
På ett har du rätt.
Men när inte de regler vi har ej fungerar har jag gett upp det också.
Efter allt tjôt om touringregler på möten och här på forumet kan man ju inte göra annat.
Speciellt med tanke på att de regler som publicerats inte följs.
Intresset för Kmk:s touringar har iaf för min del minskat och chansen / risken att jag fortätter som touringledare kraftigt ifrågasätts av min hjärna..
Frågan är om det hjärnan som vinner eller hjärtat?!
Inte minst efter den Onsdags touring jag höll. Då jag presenterade att det var fria omkörningar = tisdagsregler och jag fick skit för både det ena än det andra, trots att jag följde de regler vi själva satt upp, och haft sedan vi började köra i två olika tempogrupper, blir man bara matt!
När all energi går till varför klubbmedlemmar sedan ett par år tillbaka inte klarar att följa de touringregler som finns, tappar man orken till att göra andra aktiviteter... både i klubben och utanför den.
Så man får väl se hur mycket deltagande det blir. Många kör ju själva och inte i grupp.
Thore T.ex. som inte kört i grupp på flera år, fick jag med på årets första torsdagstouring, Och det slutade med ett racing gäng och ett gäng bland annat han och jag själv blir bort tappade, det var första och sista gången han åkte med vad jag förstod. Och han har inte åkt med på resten av året.
Mitt tips för att få touringarna att fungera:
1. Läs igenom touringreglerna, inte bara de som är föråkare utan alla.
2. Följ sedan reglerna slaviskt.
Resultat av ovanstående:
1. Alla vet vad som gäller och hur det kommer att fungera.
2. Ingen kommer att komma bort.
Hur svårt kan det va