|
Jag borde väl ha skrivit om det här innan långfredagen ifall det skulle vara någon fler som hade viljat följa med, men det glömde jag bort.
Vi var i alla fall några från klubben som åkte Göteborg Primas Lågfredagstur som är en grustur, det är blandat, lite asfalt, mycket grusvägar och lite skogsstigar däremellan. Vi som åkte var Janne , Dennis och Svante.
Lars var också med, men han åkte en annan tur och den går bara på asfalt.
Och för er som inte gillar grusvägar så kan jag tala om att ni missar en väldigt massa fina ställen i Sverige, för det finns mycket vackra plattser att se om man bara vågar åka en bit bort från dom stora vägarna.
Ole som var föråkare och hade lagt upp hela rutten, han måste var en av dom absolut bästa stigfinnarna i det här länet för det var en kanontur.
Han ville att jag skulle köra sist och hålla koll på kön. Och det passade mej perfect, Jag kunde bara ligga där bak i lugn och ro och bara njuta.
Det var rätt lugnt tempo i den här gruppen, men jag kände inget behov av att köra fortare, jag kunde se mej omkring, jag har sett massor av fjärilar och mängder av vitsippor. Träden håller på att skifta i lite grönt så jag tycker detta är den absolut bästa tiden på hela året.
Så den här turen var perfect
Om det är någon som undrar så var turen på ca 20 mil och startade i Älvängen så det blev närmare 30 mil totalt och det kändes ju i baken så här tidigt på säsongen, Det var bar 4 plusgrader när jag åkte hemifrån men när jag kom hem så var det rena sommarvärmen.
Vet inte när påsken är nästa år men jag kan rekomendera den här turen till nästa år.
Svante
|