www.kortedalamotorklubb.com

Forum för medlemmar i Kortedala motorklubb
Aktuellt datum och tid: 18:39 (torsdag, 10 september 2026)

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme [ Sommartid ]

Ny tråd Svara på tråd  [ 28 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2
Författare Meddelande
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: 5:37 (fredag, 26 augusti 2011) 
Användarvisningsbild

Björn321 skrev:
KMK:are sedan 1982 men fattade tyvärr inte hur roligt det är att åka rally - med KMK-stuk - förrän långt in på 2000-talet.

Så blir det om man inte engagerar sig.

Björn321 skrev:
Jag vet alltså inget om hur det var dessförinnan men det som sker nu - kort stadsrundtur - tror jag inte kommer att locka vare sig klubbmedlemmar eller andra.

Bra att försöka nya idéer men detta var en totalflopp!

JAsså, vad vet du om det... du var ju inte ens på rallyt.
48 startande + några spättor som en ej deltog i lekar / tävlingar.
Vi gjorde ingen avstämning i baren innan rallyt, men efter räknade jag ihop över 3000 kr, så flopp vet jag inte.
Dessutom har det inte varit någon stadsrundtur varje år. Jag har själv kört rallyt förr om åren så det ändrar sig.
Det är kanske något vi kan påverka att få rallyt lite längre, men jag skyndar långsamt.

Björn321 skrev:
Vill någon fortsättningsvis syssla med Rally Väst eller annat blöjbikertrams - varsågoda, men var snälla och gör det utanför vår klubb!

Jag kommer helt klart fortsätta med det rallyt och engagera mig i det.
Anledningen är vi kan visa upp oss som förening. Trots vi är en Göteborgs största mc klubbar stöter jag ofta på knuttar i alla åldrar som aldrig hört talas om oss.
Dem når vi aldrig genom att bjuda in ngn enstaka till våra andra rallyn.

Det är därför jag ansett att de varit för inbördes beundran.
Undar vad sponsorerna av priser skulle sponsra med om de visste att dessa rallyn endast är för oss själva?!

Inläggsrubrik: Antal rallyn
InläggPostat: 6:30 (fredag, 26 augusti 2011) 
Användarvisningsbild

Jag sökte i forumet angående dropprallyn och kom fram till att vi haft 4 stycken sedan forumet startades.
2005
2008
2009
2010

De tre första arrangerade nog Svante
Det sista tror jag var jag och Ola som arrangerade. Då blev det ett light med två olika sträckningar pga att vissa ansåg att det var för långt året innan.
Själv körde jag det korta, för det var skitväder. Den gången gjorde Göran E Frågorna och hade svaren förseglade i ett brev så även vi som arrangörer kunde köra.

Björn tycker ju rally väst är skit trots att han aldrig kört det. I år var det en stadsbana, andra år när det startat vid Prima har iaf jag varit uppåt Lilla Edet mm på deras rallyn.
Björn önskar också långa rallyn.

En sak jag reflekterat över är skillnaden mellan oss killar och tjejer ser på hur en mc tur är när den är som bäst, och se nu beskrivningen nedan som ytterligheter.

Killar: Gärna upp till 30 mil. Med ett kort fika stopp och sedan en måltid i slutet.
Många tältar gärna efteråt.

Tjejer: Fikar gärna ofta och länge och om tiden för att fika och tjôta tar lika mycket tid i anspråk som själva körningen, är det ett stort plus.
Att avsluta med att tälta finns inte på kartan alls.

När alltså inriktningarna är så olika är det svårt att få någonting att passa alla.
Eftersom många föreningar / klubbar bland oss knuttar inte tar hänsyn till tjejernas syn på mc livet, ploppar det upp massa tjejklubbar hit och dit och de deltager inte alltid i vår verksamhet utan söker sig till tjej gäng.
Tjejligan i Gbg är en av dessa, likaså BMW klubben har dragit igång en på sikt rikstäckande avdelning för bara tjejer.
Jag tycker det är kass att det skall behöva finnas ett behov för det.

Rally västs rally är visserligen inte alltid så långt, men det verkar bland många vara lagom.

Jag tycker därför att det är perfekt med ett långt vårrally och ett kortare Rally Väst, det finns ngt för de flesta. Ett långt för bara oss och ett kort och öppet rally för alla.

Det som är lite trist är att de som är mest kritiska till Rally Väst och / eller att dropprallyt ställts in är de som iaf jag aldrig sett arrangera ngt för KMK, men de kanske gjort det före 2001 då jag gick med.

Men om Leif och Björn vill arrangera ett dropprally är det säkert fritt fram, Göran E verkar kunna tänka sig att göra frågorna även framöver.
Med svaren dolda till efter målgång, kan de ju även köra rallyt.

Inläggsrubrik:
InläggPostat: 7:47 (fredag, 26 augusti 2011) 
Användarvisningsbild

Denna tråden har jag missat...ända tills nu!

Här var det ord och inga visor klubbmedlemmar emellan! Tyvärr lite VÄL hårda ord/formuleringar emellanåt kan jag tycka!

Arrangerar man något för klubbens medlemmar gör man ju det för att man själv vill och i FÖRHOPPNING att fler skall gilla idén. Nu råkar det dock vara så att smaken är som baken och därför, som ett brev på posten, KOMMER man få kritik på det man gör.

Nu mina herrar/damer är det så att så länge kritik är KONSTRUKTIV syftar den till att UTVECKLA och FÖRBÄTTRA. Så i den mån kritik framförs på ett konstruktivt sätt är den alltså av godo OAVSETT om arrangören håller med eller ej!

Så till de som arrangerade årets dropprally, som jag pga. kursverksamhet prioriterade bort och därför missade vill jag säga:

"Starkt av er att VILJA göra något för andra i klubben (typ sådana som mig) och håll ångan uppe! Försök dock vara lyhörd vad gäller ev. förändrings-/förbättringsförslag som kommer från medlemmarna och då speciellt dem som på något sätt är aktiva i klubben. Det är ju trots allt dem som det är störst chans att man skall få med på sitt arrangemang!"

Mvh!
// Niklas

Inläggsrubrik:
InläggPostat: 8:53 (fredag, 26 augusti 2011) 
Användarvisningsbild

Där ser man vad lite man vet. Jag trodde i min enfald att Dropprallyt hade gått varje år under min frånvaro.

Inläggsrubrik:
InläggPostat: 22:56 (fredag, 26 augusti 2011) 
Användarvisningsbild

Hej Niklas, jag kanske är lite senil men det var väl inte något dropprally
i år? Kan också upplysa att det startade för många år sedan i FMCK
Göteborgs regi då vi hade en klubbstuga ute i Säve. När sedan FMCK
domnade av blev det ett KMK arrangemang, dock har det varit rätt
många uppehåll på rallyt genom åren.
Torgeir

Inläggsrubrik:
InläggPostat: 20:58 (lördag, 27 augusti 2011) 
Användarvisningsbild

Dumt - raderat. /B

Senast redigerad av Björn321 14:56 (tisdag, 6 september 2011), redigerad totalt 2 gånger.

Inläggsrubrik:
InläggPostat: 10:35 (söndag, 28 augusti 2011) 

Mycket intressant diskussion. Det vi lärt är, att dropprallyts vara eller icke vara engagerar. Mycket bra. Det gäller för sektionen, att ta vara på de alla starka krafter som kommit till tals. Nu återstår ett helt år till nästa ev. dropprally. En annan sak som slår mig är, om vi hade haft denna diskussion på ett touringmöte, så hade årets rally kanske inte droppat in.
Göran :iconbiggrin:

Inläggsrubrik:
InläggPostat: 11:16 (torsdag, 1 september 2011) 
Användarvisningsbild

ALLA dras mellan en mängd aktiviteter/åtaganden som skall ske på fritiden så det är stor konkurrens om alla deltagare. Personligen vet ni nog allihop att jag lägger mycket tid på SMC´s mc-utbildningar OCH egen bankörning. Varför? Jo, det är helt enkelt så satans i helvete kul!

Tycker jag då inte att KMK´s arrangemang/körningar är kul då? Jo, självklart gör jag det. Jag tycker både aktiviteterna är roliga OCH människorna är trevliga att umgås med. Men jag har tyvärr, precis som alla andra, begränsat med tid.

När jag väljer arrangemang som KMK(are) arrangerar försöker jag i första hand välja dem som passar in i kalendern utan att krocka med kurser/bankörningar och i 2:a hand de jag tycker är roliga(-st).

Och precis som Björn inte bara gillar utan ÄLSKAR jag att köra hoj. Och tempot får gärna vara inspirerat men med marginal för att jag skall tycka det är rolig(-ast). Att KÖRA är det som driver. Stoppen i all ära men det finns ingen övre gräns för antal mil begränsningen är tiden.

Precis som övrigt i livet är "lagom bäst" dock för jag gillar även att snacka lite skit o fika efter/under en tur men körningen ser jag HELST är den betydligt större delen av tiden.

Ni som varit med ett bra tag märker att det jag saknar lite är den "gamla tidens" TisdagsTouringar kort & gott.

Ni som arangerar och driver aktiviteter vill jag nu INTE skall se detta som personlig kritik för det ÄR DET INTE. Utan en ren och skär reflektion från min sida. Jag är mycket väl medveten om att om jag nu vill ha en aktivitet på ett visst sätt så står det mig helt fritt att själv starta/dra igång en.

Vad jag vill med mitt inlägg är bara förmedla hur jag känner och vad jag uppskattar väldigt mycket inom KMK. Ev. med en liten förhopning att den/de som har/tar sig tid att (för oss andra) arrangera/driva en aktivitet i den mån det är möjligt har detta i åtanke.

Just my 5 cent´s!
// Niklas

Inläggsrubrik:
InläggPostat: 14:10 (måndag, 5 september 2011) 

Björn321 skrev:
Vill någon fortsättningsvis syssla med Rally Väst eller annat blöjbikertrams - varsågoda, men var snälla och gör det utanför vår klubb!

Nedlåtande kommentarer och "trams" undanbedes. Vänligt men bestämt.

Inläggsrubrik:
InläggPostat: 16:38 (måndag, 5 september 2011) 
Användarvisningsbild

Dumt - raderat. /B

Senast redigerad av Björn321 14:57 (tisdag, 6 september 2011), redigerad totalt 1 gång.

Inläggsrubrik:
InläggPostat: 11:51 (tisdag, 6 september 2011) 
Användarvisningsbild

Björn321 skrev:
Var därför vänlig och tala NU om hur DU tycker att man ska formulera sig om man är djupt besviken över att 20-30 mil på de bästa mc-vägar klubbens gammelrävar känner till ersätts av halva sträckan - eller ännu kortare - på motortrafikleder mellan stans förorter!

Det var nog ej mig det avsågs gällande svar på detta, men säger ändå vad jag tycker.

Ur min synvinkel hade inte Dropprallyt behövts att ersättas av Rally Väst.

Ur min synvinkel blev vi tillfrågade om vi kunde hjälpa Gbg Prima med ett rally som genom våran medverkan kan bestå samt att det gör reklam för KMK och en möjlighet till rekrytering. rallayt har ju geomförts kontinuerligt i många, många år i oavbruten följd.

Ur min synvinkel är det ett gott tillskott i klubbens kassa.

Ur min synvinkel hade båda rallyna kunnat genomföras om "NGN" vem det nu är?, ställt upp och arrangerat Dropprallyt. Men då många vill vara med och leka på olika aktiviteter, men få kan tänka sig arrangera, blir det så att om ingen tar på sig arrangemanget, uteblir det.

Ur min synvinkel har jag rätten att hjälpa till att arrangera det rally jag vill, och jag brinner mest för Rally väst, då det kan gynna KMK på sikt.

Ur min synvinkel kan den personen som klagat mest på att arrangemanget ställts in, dragit i arrangemanget, och dessutom kunnat köra, då Göran och Kerstin kunnat tänka sig att ha gjort frågorna.

Inläggsrubrik:
InläggPostat: 12:28 (tisdag, 6 september 2011) 

Oj det var många vinklar på en gång

Och till Björn
Jag tycker det är tråkigt att du nedvärderar oss andra i klubben på det här sättet. Rally väst var ju ingen ersättning för Dropprallyt, det är ju Primas rally och som dom har haft i väldigt många år.
Och vi var med och hjälpte till, dessutom som Dennis påpekar vi har många fördelar av detta, främst ekonomiskt.
Rallyt var ju inte så långt men du tror tydligen att vi bara körde stora vägar i stan men det var främst små och krokiga vägar, så det gick inte så fort heller.
Så du hade nog tyckt det var tråkigt om du åkt, för du hade inte fått upp farten någonstans.
Men om vi nu ska köra ett riktigt gammaldags Dropprally i fortsättningen så gäller det ju för er såkallade gammalrävar att visa lite intresse, annars så blir det inget.
Och då gäller det inte bara att få någon som arrangerar rallyt utan även att klubbens medlemmar verkligen vill köra.
Det finns för många aktiviteter att välja på runt om i stan, men kan vi få tillräckligt många av våra medlemmar att tycka att klubbens rally skulle vara roligt att åka på, så skulle vi väl kunna köra Dropprallyt igen.
Svante

Inläggsrubrik:
InläggPostat: 14:54 (tisdag, 6 september 2011) 
Användarvisningsbild

Som redan sagt, vet att jag tycker precis tvärtemot alla andra.

Men jag nedvärderar absolut INGEN i klubben, ber om ursäkt om jag uttryckt mig så klumpigt att någon fått det intrycket! Att folk har olika intressen på två hjul och därför prioriterar olika slags aktiviteter har inget att göra med hur man värderar människor, inte för mig i alla fall - varken upp eller ner.

I övrigt har jag inget att tillägga, menar allt jag sagt och kommer antagligen att tycka så i all framtid.

Lägger nu ner också detta slags diskussioner på detta forum, tack för mig!

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 28 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme [ Sommartid ]