www.kortedalamotorklubb.com

Forum för medlemmar i Kortedala motorklubb
Aktuellt datum och tid: 17:47 (torsdag, 10 september 2026)

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme [ Sommartid ]

Ny tråd Svara på tråd  [ 21 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2
Författare Meddelande
 Inläggsrubrik: Re: Allhelgona tur
InläggPostat: 14:06 (måndag, 6 maj 2013) 
Användarvisningsbild

Tar kanske med en kompis på turen , förmodligen blivande medlem....

Yamaha Fazer 600-98
Triumph Street Triple R -10*SÅLD*
Honda VFR800FI-01*SÅLD*

InläggPostat: 7:34 (tisdag, 7 maj 2013) 

Håkan Nilsson skrev:
Hehe. Andreas har eget fordon... :mrgreen:

Vilken tur!!
Jag var änna orolig för att få överlast :iconbiggrin:
Ska du med eller????

InläggPostat: 14:51 (onsdag, 8 maj 2013) 
Användarvisningsbild

Anderas har inte möjlighet att vara med imorgon. Och som vädret ser ut nu så har jag inte direkt någon lust heller. Verkar ligga ett utspridet regnväder över hela kustpartiet nu. Imorgon verkar det som att det ska ha lättat här nere, men fortfarande regn över Dalsland.

Hinner jag, så kommer jag på mötet ikväll.

InläggPostat: 22:23 (onsdag, 8 maj 2013) 

Vi pratade om turen på mötet ikväll. Flera av oss närvarande hade tänkt att åka.
Vi kom överens om att åka om det är uppehåll när det är dags för avfärd kl10,00
För det ska tydligen vara uppehåll mitt på dagen,
Så jag är på klubben strax före 10, är det uppehåll då så kör vi.
Anteckningar från mötet får jag skriva imorgon när jag kommer hem.
Svante

InläggPostat: 0:11 (fredag, 10 maj 2013) 

Jaha och nu ska jag berätta hur det gick till när vi invigde årets torsdagstouringar.
När jag var på väg till klubben strax före 10 så undrade jag om det verkligen skulle vara någon lika dum som mej som gav sej ut på MC i det vädret, det regnade inte men det var inte långt ifrån.
Men när jag svängde in till klubben så var det ett helt gäng helgon där, Ingvar fick problem med läckande framgafflar på sin hoj så han vågade inte åka med, men alla dom andra helgonen hade i alla fall tänkt åka.
Och klockan var 10 och det var uppehåll, så vi åkte! 1 minut senare så regnade det, men då var vi i alla fall på väg.
Upp förbi Kungälv och Stenungsund mot Svanesund där vi fick vänta länge på färjan.
Då hade jag tid att prata med Lars som blivit lite försenad och inte kom med från början, och han åkte raka vägen till Munkedal där vi stämde träff.
Vi andra åkte en massa krokvägar, inga större omvägar men krokiga vägar.
Vi stannade till så Dennis fick tanka vid Rotebro, sen körde vi via Skredsvik till Saltkällan det är också en krokväg, och i Munkedal mötte vi sen upp Lars.
Jag hade tänkt mej upp förbi Hedekas, men vi avbröt och åkte till Håby där vi käkade sen lunch.
Efter det tog vi gamla E6 an till Hällevadsholm, där vi svängde av, på så sätt blev det lite större vägar, och det var bra för det är inte så roligt att åka riktigt små krokvägar när det regnar.
Nå vi kom ju fram till museét i god tid så att vi hade tid att gå runt och kolla.
Dom har mycket gamla fina grejor att titta på, inte bara motorcyklar.
Sen blev det österut via Dals-långed och till vägen mellan Tisselskog och Håverud.
Det är den krokogaste vägen jag känner till häromkring, tyvärr så var den inte i så bra skick, det var framförallt väldigt mycket grus på vägen så vi fick köra rätt försiktigt.
I Håverud stannade vi för att kolla broarna och käka glass innan vi åkte hemåt, och då var allt ok, solsken och varmt.
Jag funderade på att ta av mej lite, men det var ju tur jag inte gjorde det, för när vi kom ut på E45 an så var det någon däruppe som öppnade vattenkranen och det höll på nästan ner till Vänersborg.
Men vi åkte direkt ner till Trollhättan och tog västra sidan om älven hem, lite regnskurar då och då, men för det mesta bra.
På det stora hela så var det en rätt bra tur, mulet för det mesta men även en del sol också. en hel del regn med, fast mest uppehåll, så det var verkligen variation på både väder och vägar.
Vi 8 som åkte var
Svante Föråkare
Dennis
Ola och hans kompis
Ola som inte är med i klubben (än)
Mats Ö
Krister och hans kompis
Reidar som inte heller är med i klubben (än)
Och till sist
Lars
Och sträckan fick jag till 378 km
Och till sist vill jag tacka Janne som drog igång och planerade denna resan, tyvärr så fick han ju förhinder och kunde inte vara med själv.
Svante

InläggPostat: 21:22 (fredag, 10 maj 2013) 
Användarvisningsbild

Jag förundrades över antalet avverkade mil!? Så fort försvann de och så även torsdagen :colors: Regnade det? Jag trodde att det var Svante som körde vindrutetorkaren& alkoholhaltig spolarvätska på oss därbakom.. :drunken: Ett tag hade vi istället en stor raggarbil som föråkare? Han/hon körde så rappt att Svante tyckte det var bara att hänga på. Plåtskeppet var sen tvingad att gå in i depå, för tankning kanske? Ett annat skönt sätt att visa vårkänslor antar jag. Turen var väldigt trevlig på alla möjliga sätt och jag hoppas att vi får göra fler utflykter av det mer omfattande slaget framöver :reindeer: Mange takk til Svante& en tanke till Janne, som är hemma och reparerar sig :angel8:

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 21 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme [ Sommartid ]