www.kortedalamotorklubb.com

Forum för medlemmar i Kortedala motorklubb
Aktuellt datum och tid: 17:34 (torsdag, 10 september 2026)

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme [ Sommartid ]

Ny tråd Svara på tråd  [ 28 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2
Författare Meddelande
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: 0:51 (lördag, 4 december 2004) 
Användarvisningsbild

Skärpning nu!!!! Undvik sådana inlägg som förekommit i de sista inläggen. De hör inte hemma här.

Tänk på att även andra kan läsa dessa inlägg även dem som inte är medlemmar i klubben. Det som skrivs formar klubben och dess rykte!

De senaste inläggen har därför blivit borttagna.

/Admin

[Redigerat 2004-12-04, klockan 12.38]

Inläggsrubrik:
InläggPostat: 14:50 (måndag, 6 december 2004) 
Användarvisningsbild

Gott!

Julfikat var gott på marknaden och till och med jag köpte en liten julklapp!
:mrgreen:

// Niklas

Inläggsrubrik:
InläggPostat: 19:20 (onsdag, 8 december 2004) 
Användarvisningsbild

Fråga till admin!
Ingår det i dina uppgifter att censurera på våran egen sida?
Vill hemskt gärna läsa det du egenmäktigt valt att refusera bort.
Vi verkar ju i en demokratisk förening och sådana här STASI metoder
hör inte hemma här!
Har någon en åsikt och valt att framföra den här så innebär det ju att skribenten vill att alla skall kunna ta del av den utan att en självutnämd censor inte gillar åsikten och tar bort den.
Det skall vara högt i tak.
Får väl hoppas att detta inlägg inte refuseras.
Mvh
Torgeir

Inläggsrubrik:
InläggPostat: 22:46 (onsdag, 8 december 2004) 
Användarvisningsbild

Hej!

Jag ber om ursäkt ifall jag upprört någon. Det är givetvis alla medlemmars rätt att få uttrycka sina åsikter i forumet. Dock tillhör alla medlemmar Kortedala motorklubb och det är klubben som ytterst står ansvarig för de åsikter som publiceras på forumet. Det ska givetvis vara högt i tak, som du skriver, men tänk på att det som skrivs är klubbens ansikte utåt och det är detta ansikte som är nya medlemmars första intryck av klubben.

Jag har bara försökt hjälpa er att hålla en seriös och konstruktiv nivå på inläggen, jag är ledsen om jag förolämpat någon. Jag kommer hädanefter inte censurera eller ta bort några inlägg utan det är nu upp till er att ta ansvar.

Härmed avslutar jag min del i denna diskussion.

/Admin

Inläggsrubrik:
InläggPostat: 23:27 (onsdag, 8 december 2004) 
Användarvisningsbild

Admin har, enl. vad jag tycker, skött det hela på ett bra sätt.

Visst skall det vara högt i tak, som du skriver Torgeir, men när det går till personliga angrepp och diskussionen börjar skada klubben så har det definitivt gått för långt.

Så länge inte någon utomstående läser vissa saker skadar det självklart inte klubben. Men nog sjutton måste vi hålla en sansad och seriös nivå på våra öppna sidor. Det är ju som admin skriver "vårat ansikte utåt".

Och när det gäller självpåtaget så används det nästan som om det vore negativt på något sätt, vilket det inte är, tvärtom. Det visar bara på engagemang och ansvarstagande. Så om admin inte hade skött det fram till dagens datum vem hade då skött det? Eller skall INGEN se till att det som skrivs på klubbens oficiella forum håller sig inom rimliga gränser? Och VAD är rimliga gränser?

Vad som är rimligt för mig är kanske inte rimligt för dig, och tvärt om. Det MÅSTE få finnas utrymme för individuella tolkningar av detta och om det finns en person som har eller tar ansvar för det och han/hon kan otivera (dock inte öppet) varför han/hon har gjort som han/hon har gjort så är det något vi måste acceptera, även om vi inte tycker lika dant. För vad är alternativet? Att ta över ansvaret själv naturligtvis.

Den som vill sköta detta i fortsättningen står det fritt att anmäla sitt intresse hos styrelsen. Det står dock styrelsen fritt att välja den/dem som de anser vara mest lämpade. Något vi i demokratisk anda lugnt får acceptera.

Att ta bort delar av den diskussion som tidigare försegick här anser jag var helt rätt trots att något av mina inlägg också togs bort! Helt enkelt för att det var olämpligt för oinvigda i klubben att läsa.

// Niklas

Inläggsrubrik:
InläggPostat: 2:06 (torsdag, 9 december 2004) 
Användarvisningsbild

Citat:
Visst skall det vara högt i tak, som du skriver Torgeir, men när det går till personliga angrepp och diskussionen börjar skada klubben så har det definitivt gått för långt.

Skrivet: 23:27 (Onsdag, 8 December 2004) Rubrik:

--------------------------------------------------------------------------------

Admin har, enl. vad jag tycker, skött det hela på ett bra sätt.

Så länge inte någon utomstående läser vissa saker skadar det självklart inte klubben. Men nog sjutton måste vi hålla en sansad och seriös nivå på våra öppna sidor. Det är ju som admin skriver "vårat ansikte utåt".

Och när det gäller självpåtaget så används det nästan som om det vore negativt på något sätt, vilket det inte är, tvärtom. Det visar bara på engagemang och ansvarstagande. Så om admin inte hade skött det fram till dagens datum vem hade då skött det? Eller skall INGEN se till att det som skrivs på klubbens oficiella forum håller sig inom rimliga gränser? Och VAD är rimliga gränser?

Vad som är rimligt för mig är kanske inte rimligt för dig, och tvärt om. Det MÅSTE få finnas utrymme för individuella tolkningar av detta och om det finns en person som har eller tar ansvar för det och han/hon kan otivera (dock inte öppet) varför han/hon har gjort som han/hon har gjort så är det något vi måste acceptera, även om vi inte tycker lika dant. För vad är alternativet? Att ta över ansvaret själv naturligtvis.

Den som vill sköta detta i fortsättningen står det fritt att anmäla sitt intresse hos styrelsen. Det står dock styrelsen fritt att välja den/dem som de anser vara mest lämpade. Något vi i demokratisk anda lugnt får acceptera.

Att ta bort delar av den diskussion som tidigare försegick här anser jag var helt rätt trots att något av mina inlägg också togs bort! Helt enkelt för att det var olämpligt för oinvigda i klubben att läsa.

-------------------------------------------------------------------------------------

Och det bestämmer du eller vem?? Vi har aldrig valt någon webbmaster till våran klubb, varför kan webbmaster censurera våra inlägg? WEBBMASTER ÄR INTE VALD AV KMK’S ÅRSMÖTE!!! Sen kan du tycka vad du vill, och jag respekterar det. Men fakta är fakta.

Om jag tycker det är OK att skämta om kvinnlig rösträtt så är det min ensak, om XX inte tycker detta så köper jag detta. Men det skall fan inte censureras av någon självpåtagen KGB. Detta är inte en direkt kritik mot den nuvarande Admin utan detta är allmänt för vårt forum.

Jag vill ge ett exempel: När John Cleese skämtar om WWII i "Pang i bygget”. Tror ni då att han menade allvar?? Om ni gjorde detta har ni ingen fantasi och absolut ingen ironi och bör uppsöka psykisk hjälp för ni lider av något som kallas sociopati (sociopat) = inte kunna känna medlidande eller föreställas sig vad annan person menar, tycker eller känner.

Mvh Kjell

Inläggsrubrik:
InläggPostat: 8:27 (torsdag, 9 december 2004) 
Användarvisningsbild

SLUTA Kjell!

Nu får du ge dig!
Exakt VEM skulle ha tagit på sig ansvaret för att vara moderator om inte admin hade gjort det? Inser du inte att det är ett stycke jobb som någon annan hade fått sköta! Skulle DU ha gjort det då eller???

Det MÅSTE få finnas utrymme för personliga varianter av hur ett sådant jobb sköts. Helt enkelt bara därför att detta är en IDÈELL förening och dem som jobbar (OAVSETT MED VAD) helt enkelt gör det på sin fritid och för att de känner ansvar och vill hjälpa andra att få ut något av sin fritid.

Att du tycker som du gör och att du avsåg ditt inlägg som ironi förstod jag med. Och det förstod xx också. Saken vara bara det att du inte kunde nöja dig med att enl. xx ha gått över gränsen. Och OM man lägger in ett meddelande som antingen missuppfattas eller som någon som meddelandet är direkt riktat mot, tar illa vid sig så är ju inte problemet större än att man skall respektera det och helt sonika agera så som man själv önskar bli bemött när sådant har skett.

Att det blev en höna av en fjäder i det här fallet står solklart är något som helt enkelt hade kunnat undvikts med ett enkelt "Förlåt" och en enkel förklaring på vad du menade. Men ibland kan det sitta långt inne med ett ord som tycks så svårt att ta i sin mun. Och du är inte ensam Kjell, tyvärr.

Nu valde du, av vilken orsak står mig dock oklart, att inte agera så utan du valde en annan linje varför reaktinerna inte lät vänta på sig.

Du kunde självklart inte veta att xx skulle ta illa vid sig men eftersom det var du som initierade det hela genom att skriva som du gjorde och du i efterhand fick klart för dig att xx faktiskt tyckte att du hade gått över gränsen, vilket står alla fritt att framföra (hur skall vi annars veta om allt är ok eller inte om vi inte kommunicerar med varandra?). NÄR detta dock stod klart hade du enkelt kunnat backa och "dra dig tillbaks". Det gjorde du inte utan gick till motangrepp vilket jag tycker tyder på brist på förståelse och respekt för hur xx uppfattade ditt inlägg.

Jag tycker hela diskussionen, i efterhand, är onödig. Och sluta hoppa på dem som jobbar FÖR dig/er. Om ni har så stora klagomål på dem som faktiskt lägger ner energi på att ni som medlemmar skall få ut mer av er fritid ta då ansvar själva och engagera er.

När det gäller utseende av webbmaster är det inget som MÅSTE ske på ett årsmöte, och det vet du Kjell lika bra som jag, utan är något som styrelsen, som ÄR vald på årsmötet, har full rätt att sköra efter "eget huvud". Således kan man alltså tolka det som så att styrelsen har förstroende för nuvarande admin och därmed är det admin som får sköta detta på ett sådant sätt som admin finner det lämpligt så länge styrelsen har samma uppfattning.

Har du, eller någon annan, delade meningar om HUR detta sköts står det fritt fram att ta upp detta med styrelsen, och som du vet, då samtidigt komma med förslag på lösningar.

Hur du Kjell alltid tycks tro att alla vill bestämma över dig, jag antar att det var det du menade när du skrev "Och det bestämmer du eller vem??" förstår jag inte. VARFÖR kan man inte ha olika uppfattning som dig utan att underförstått bli anklagad för att försöka bestämma ÖVER dig?

Eftersom dessa inlägg kan läsas av utomstående finner jag det därför olämpligt att fortsätta denna diskussionen här. Vill du, eller någon annan göra det, är ni välkommna att ta direktkontakt. Eller ännu bättre dyka upp på en klubbkväll eller styrelsemöte (efter kontakt med styrelsen som då bjuder in berörda parter) för vidare diskussion.

// Niklas

Inläggsrubrik: Kackel
InläggPostat: 9:14 (torsdag, 9 december 2004) 
Användarvisningsbild

Jag har inte läst de inlägg som Santto tagit bort. Men om han gjort det har det till all sannolikhet funnits någon anledning till detta.

Jag anser också att klubben skall ha högt itak och kunna skämta om både det ena och det andra.
Att ta upp John Clese i sammahnaget är patetiskt.
Alla vet att han är en komiker och driver med allt och alla. Även de som blir drabbade.
Vi är inga komiker som allänheten känner till.
Det är viktigt att vi håller en nivå som innebär att det inte blir några personangrepp på någon kan anses stötande. Och skall man skämta är det viktigt att visa det med smilies mm så folk inte kan missa att det är ett skämt :!:

Det kommer inte att tollereras grova personangrepp
Kommer det fler sådana på Kmk:s forum har jag möjligehten att antingen låsa tråden eller även stänga ute personer som inte kan bete sig med hyvs och vett.
Vi vill ha en familjär stämning på klubben oavsett om vi åker mc på vintern med dubbdäck eller anordnar knypplingskvällar i klubbkåken

Inläggsrubrik:
InläggPostat: 10:44 (torsdag, 9 december 2004) 

Hej och gomorron.

En del av KMK'arna kommer kanske ihåg att vi ALLTID
hade julgran varje år förut, i alla fall under tiden vid Holmens Herr.

Vi hade ju en käck skog i närheten där de kom ifrån.
(berättar en annan gång, inte på nätet...........)

Förresten, ett jättestort tack för en trevlig lussefika igår kväll (8/12)
kul med så mycket folk på klubben. Även jättekul att träffa alla dessa
glada tjejer/damer i WIMA. Hoppas de dyker upp igen.

Trevlig lucia önskar
ELLEN

Inläggsrubrik:
InläggPostat: 11:41 (torsdag, 9 december 2004) 

Jag kunde då aldrig drömma om att min intresseförfrågan om att gå på julmarknad skulle och kunde spåra ur så fullständigt!

Tyvärr (?) missade även jag kalabaliken, det var redan borttaget när jag förstod att det hade varit lite upprörda känslor och kommentarer.

Som Niklas skrev, så visst förstod jag att det var menat som ett skämt, men var det riktat mot mig personligen så bet det inte. Och jag föredrar personligen att använda ordet skämt, ironi=förtäckt hån. MEN! Inlägget om kvinnors rösträtt var enligt MIN åsikt alltför grovt och fullständigt utanför ämnet som sådant. Därför valde jag att markera var MIN gräns går för vad JAG anser vara ett anständigt skämt. Om jag därmed betraktas som humorbefriad, så låt gå för det.

En allmän undran:
Varför lägga sig i en tråd här på forumet som man tycker är fullständigt ointressant och dödens tråkigt? Tycker man att ämnet är ovidkommande för klubbens och/eller den egna personens intresse, kan man inte bara notera för sig själv att: "detta var värdelöst vetande för mig, jag behöver inte engagera mig i detta". Jag ser inget fel i att man får lust att lägga in en kommentar om vad man tycker, men samtidigt bör man respektera att alla inte är som man själv är ... som tur är!

Fred på jorden, grabbar och tjejer!

Apropå tjejer ...
får väl hoppas att de dyker upp fler gånger.

Inläggsrubrik:
InläggPostat: 13:37 (torsdag, 9 december 2004) 
Användarvisningsbild

Det är precis som Niklas säger. Att välja webbmaster, eller i det här fallet forumadministratörer, är inte något som skall göras på årsmötet enligt våra stadgar. Styrelsen har förtroendet att göra detta.

Eftersom webbplatsen varit under uppbyggnad och "admin" varit den som haft bäst kontroll på sakerna under denna tiden så har han också fått styrelsens förtroende att administrera forumet. Detta kommer efterhand att fördelas ut på vårt eget folk.

Inläggsrubrik:
InläggPostat: 14:31 (torsdag, 9 december 2004) 
Användarvisningsbild

Inte skall styrelsen kunna utse en funktion som kan censurera medlemmarnas tankar om klubben, livet, humor mm. utan att fått ett mandat för detta?

Sen att man utser en funktion som sköter hemsida, forum mm. rent tekniskt det har jag aldrig vänt mig mot. Han gör ett mycket bra jobb, och det står jag för.

Så nu är denna diskution avslutad för min del och jag fick aldrig svar på min huvudfråga: Vad har detta med klubben och Touring att göra, när vårt flipperspel tydligen inte hade med klubben att göra? Och varför måste alla inlägg i en tråd vara possitiva till det aktuella ämnet?

Inläggsrubrik:
InläggPostat: 10:10 (fredag, 10 december 2004) 
Användarvisningsbild

Kjell skrev:
Inte skall styrelsen kunna utse en funktion som kan censurera medlemmarnas tankar om klubben, livet, humor mm. utan att fått ett mandat för detta?

Sen att man utser en funktion som sköter hemsida, forum mm. rent tekniskt det har jag aldrig vänt mig mot. Han gör ett mycket bra jobb, och det står jag för.

Så nu är denna diskution avslutad för min del och jag fick aldrig svar på min huvudfråga: Vad har detta med klubben och Touring att göra, när vårt flipperspel tydligen inte hade med klubben att göra? Och varför måste alla inlägg i en tråd vara possitiva till det aktuella ämnet?

Oj då.
VAd det har med touring att göra är kanske lite luddigt möjligen. Men det är medlemmar ur touringen som valt att engagera sig och då pasade det väl skapligt att lägga in det här. Eller kanske skulle det kanske placerats under övrigt möjligen.
JAg tyckte det var fel att ta bort meddelandet angående flipperspelet, jag hade inte gjort det.

Alla inlägg i en fråga måste inte vara possitiva. Absolut inte. Men i denna frågan hade väl de flesta något possitivt att säga om det hela.
När man skall kritisera eller skämta speciellt måste man vara tydlig och visa att att det verkligen är ett skämt. En text kan tolkas på flera sätt och alla kan ha olika humor och framför allt olika nivå på vad som är humor.
Därför finns smiliesar för att förstärka ett text så alla förstår att det är ett skämt.
Sedan skall vi naturligtvis inte hålla på med förtryck av kvinnor eller andra grupper heller. Detta är ett fönster ut från klubben till motorintresserade och skall ge ett possitivt intryck.

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 28 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme [ Sommartid ]