www.kortedalamotorklubb.com

Forum för medlemmar i Kortedala motorklubb
Aktuellt datum och tid: 20:02 (fredag, 11 september 2026)

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme [ Sommartid ]

Ny tråd Svara på tråd  [ 13 inlägg ] 
Författare Meddelande
InläggPostat: 19:36 (torsdag, 26 maj 2005) 
Användarvisningsbild

Från imorgon är det tävling i falkenberg, kom gärna och heja på våra klubbkompisar.

Kmk har även fått en förfrågan om det finns några som skulle vilja vara funktionärer i helgen, det fattas folk till banan.
Är du intresserad ring Sven-Göte Svensson på 0346-19895 eller mig på 0709 - 71 86 75.
/Fredrik

Inläggsrubrik:
InläggPostat: 0:01 (fredag, 27 maj 2005) 
Användarvisningsbild

Det är då f*n att alla skall skriva samma sak på flera ställen.. :wink:

Visst skall alla åka och heja på våra förare

Men angående FMK: Vad har dom gjort för oss förutom att inte hyra ut banan till oss???

Nä, ställer ni upp på detta bör ni byta klubb till FMK och inte vara med i KMK, Hur kan du ens föreslå detta Fredrik??
Har SVEMO tagit över din verklighet?? Du vet ju vilka priser mm, vi har betalat och varför vi inte kör på denna bana och varför vi kör på Kinnekulle.

Och så kan dom med att be om hjälp!!?? SKANDAL!!!
Och i mina ögon än värre att du ber oss hjälpa dessa människor…

MITT ABSOLUTA RÅD ÄR ATT NI INTE HJÄLPER FALKENBERG

Inläggsrubrik:
InläggPostat: 12:18 (onsdag, 1 juni 2005) 
Användarvisningsbild

Kjell skrev:
Det är då f*n att alla skall skriva samma sak på flera ställen.. :wink:

Visst skall alla åka och heja på våra förare

Men angående FMK: Vad har dom gjort för oss förutom att inte hyra ut banan till oss???

Nä, ställer ni upp på detta bör ni byta klubb till FMK och inte vara med i KMK, Hur kan du ens föreslå detta Fredrik??
Har SVEMO tagit över din verklighet?? Du vet ju vilka priser mm, vi har betalat och varför vi inte kör på denna bana och varför vi kör på Kinnekulle.

Och så kan dom med att be om hjälp!!?? SKANDAL!!!
Och i mina ögon än värre att du ber oss hjälpa dessa människor…

MITT ABSOLUTA RÅD ÄR ATT NI INTE HJÄLPER FALKENBERG

Det där tycker jag var lite omoget skrivet... Så stor är inte vår sport att vi ska hålla på att motarbeta varandra. Jag har dragit kabel på LMS 2004, ska jag byta till LMS för det? knappast... Men du kanske vill det?
Priset för banhyra är en helt annan diskussion..anser jag.

Jörgen

Inläggsrubrik:
InläggPostat: 12:39 (onsdag, 1 juni 2005) 
Användarvisningsbild

Om du var lika insatt i hur FMK fungerar mot KMK som jag är och inte kan skriva om här. Hade du inte postat ditt inlägg och när det gäller Hyllinge, LMS mm. så är det en helt annan fråga. Jag ställer gladligen upp för ex. Hyllinge MS vilket jag har gjort i många år (tror jag har varit där 10 år i rad helt ideellt) Men nu mer som domare så då får man betalt.

Det finns ju en anledning varför vi hade vårat senaste SM på Mantorp 25 mil bort och inte på Falkenberg 9 mil bort.

Och omoget eller ej, den sista klubb en KMK:are skall jobba för utan lön är FMK enligt mig.

Inläggsrubrik:
InläggPostat: 13:08 (onsdag, 1 juni 2005) 
Användarvisningsbild

Kjell skrev:
Om du var lika insatt i hur FMK fungerar mot KMK som jag är och inte kan skriva om här. Hade du inte postat ditt inlägg och när det gäller Hyllinge, LMS mm. så är det en helt annan fråga. Jag ställer gladligen upp för ex. Hyllinge MS vilket jag har gjort i många år (tror jag har varit där 10 år i rad helt ideellt) Men nu mer som domare så då får man betalt.

Det finns ju en anledning varför vi hade vårat senaste SM på Mantorp 25 mil bort och inte på Falkenberg 9 mil bort.

Och omoget eller ej, den sista klubb en KMK:are skall jobba för utan lön är FMK enligt mig.

Nån gång måste man gräva ner stridsyxan, öppna upp en dialog och kliva in i nya tider. Min erfarenhet är att det sällan är den ena partens fel... Anyway, nog om detta, solen skiner och vi ska vara goa å glada! =)

/JPS

Inläggsrubrik:
InläggPostat: 7:29 (torsdag, 2 juni 2005) 
Användarvisningsbild

Kjell skrev:

Eftersom du sitter i styrelen Kjell:

- Är detta styrelsens officiella ståndpunkt eller din högst personliga sådana?

Tänk på att forumet är öppen för alla att läsa, även ICKE medlemmar!

// Niklas

Inläggsrubrik:
InläggPostat: 12:00 (torsdag, 2 juni 2005) 
Användarvisningsbild

Om man avslutar ett inlägg med "ENLIGT MIG" Hur kan då detta missförstås?? Av en 5 åring möjligtvis.

Inläggsrubrik:
InläggPostat: 12:12 (torsdag, 2 juni 2005) 
Användarvisningsbild

Kjell skrev:
Om man avslutar ett inlägg med "ENLIGT MIG" Hur kan då detta missförstås?? Av en 5 åring möjligtvis.

Forumet är fortfarande öppet för allmänheten att läsa och du sitter i styrelsen oavsett!

Människor har en viss förmåga att tolka utefter deras egna förutsättningar vare sig de är 5 år eller bara illvilliga, vilket självklart kan gälla vem som helst som är inne och läser vad du skriver. Är det då, utefter dessa förutsättningar, lämpligt att över huvud taget utrycka sig på det viset!?

// 5-åringen!

Inläggsrubrik:
InläggPostat: 14:31 (torsdag, 2 juni 2005) 
Användarvisningsbild

Svar JA och jag står alltid för min åsikt. Så du kan ju ta min plats i styrelsen så fortsätter jag att tycka vad jag vill om vem jag vill.

Inläggsrubrik:
InläggPostat: 14:54 (torsdag, 2 juni 2005) 
Användarvisningsbild

Kjell skrev:
Svar JA och jag står alltid för min åsikt. Så du kan ju ta min plats i styrelsen så fortsätter jag att tycka vad jag vill om vem jag vill.

Har man ett styrelseuppdrag som du tackat jag till innebär det att du skall verka, i alla avseenden, för klubbens bästa!

Sedan får du tycka EXAKT vad du vill, vilket även jag gör. Men jag väljer vid vilka tillfällen jag skall utrycka mig för allmänheten! Det kallas diplomati!

// Niklas

InläggPostat: 17:42 (torsdag, 2 juni 2005) 
Användarvisningsbild

Vad det är härligt med detta forum, diskussionerna verkar vara oändliga.

Om nu kjell tycker att jag har gjort fel så får han tycka detta, det är ju hans åsikt.

Varför vi inte kör på fmk är ju att vi tyckte att priset för en onsdagskväll var för högt för 3 timmar(8000kr inkl ambulans)

På kinnekulle betalar vi ca 24000kr inkl ambulans för 9 timmar.

Som ni ser är ju priset detsamma om man skulle köra hos fmk, men där gick inte att hyra en heldag vilket dom flesta ville ha, så därför hyr vi på kinnekulle där vi kunde få en bra utbildningsdag med mycket körtid i alla grupper.

När det gäller flytten till Mantorp för att köra SM deltävlingen där 2002 berodde detta inte på priset hos FMK utan att dom själva hade beslutat sig för att börja arrangera själva och därför ville dom inte hyra ut till kmk.
Flytten till Mantorp var enligt mig själv väldigt lyckad eftersom vi även kunde arrangera ett träningsläger, banan tog ju även fler till träning och tävlande (än om vi kört hos fmk)vilket ju bidrog till att det kom fler förare till oss. Vi fick även förarna som skulle tävla i ss600 att träna hos oss.

Träningslägret var en bra ekonomisk fördel för klubben, däremot hade vi ju lite otur med ett underkylt regn under tävlingsdagen vilket ju gjorde att vi fick ställa in flera klasser.

Tävlingen var en ekonomisk katastrof, men banbolaget hjälpte till med att sänka hyran så att vi kunde betala tillbaka 200 kr till varje förare i dom klasser som inte kunde köras.

Ha de så bra
Fredrik

Inläggsrubrik:
InläggPostat: 0:23 (fredag, 3 juni 2005) 
Användarvisningsbild

Jaha! Så är det med det och jag skiter i vilket.
Och din version kommer att gå hem Fredrik, garanterat.
Vill KMK ha min hjälp kostar jag 1500 kr/tim (normalt konsultarvode i min bransch).
För arbeta ideellt för klubben är inte aktuellt längre för mig.
Så jag övergår till att vara en av dom ca: 180 - 200 medlemmarna som inte gör ett skit. Så kan ni ca: 10 -15 övriga göra resten.

Kom nu inte med någon skit om att jag inte tar mitt ansvar eller liknande. För jag har varit i styrelsen eller haft andra förtroende uppdrag i ca: 15 av mina 23 år i klubben och det var ett bra tag innan ens Niklas eller Fredrik hade någon som helst aning om vad KMK var.

Så nästa möte/tävling/aktivitet i klubbens regi som behöver funktionärer/ledare mm. får klara sig utan mig om ni inte betalar Novatech 1500 kr/tim för jag jobbar inte gratis. Gör du?

Med vänlig hälsning

Kjell Fredriksen

Inläggsrubrik:
InläggPostat: 7:06 (fredag, 3 juni 2005) 
Användarvisningsbild

Fråga?
Hur kan man bli så bitter och vrång Kjell?
Äter du inte din gröt på morgonen?
Nej glöm all gammal skit och se framåt istället.
Torgeir

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 13 inlägg ] 

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme [ Sommartid ]