www.kortedalamotorklubb.com

Forum för medlemmar i Kortedala motorklubb
Aktuellt datum och tid: 1:00 (söndag, 13 september 2026)

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme [ Sommartid ]

Ny tråd Svara på tråd  [ 2 inlägg ] 
Författare Meddelande
 Inläggsrubrik: SM-debut i 125Racer
InläggPostat: 9:22 (måndag, 1 augusti 2005) 
Användarvisningsbild

Hej alla!
Då var debuten gjord för mig i 125R. Efter att ha haft ganska bra flyt de första dagarna på bike week, gick kvalen lite stelare. Kvalade som 19:e man av 23 på tiden 1:16:634. Stod iaf inte sist första gången jag körde en 125R.
Anyway - på racedagen är det regn, så premiären gick på regn vilket jag inte tävlat i på SP´n på två år... Så det var learning by doing!
Under "warm up lap" inser jag att jag har för mycket tape på kylet (racer saknar termostat) hojen går över 65grader och det är inte snabbt! Men det är lugnt, för jag har tape:at så så att jag kan slita bort ett band i taget. Men när jag gör det så lossnar c:a 3/4 av all tape! Inte mycket att göra åt det med några sekunder till start....
kommer iväg urkasst med en tokvarm motor som inte vill gå som jag vill. Laddar på för fullt ner mot trösen, bromsar sent och kommer ikapp #15 och #65. Eftersom det är första racet i regn på ett par år tar jag det lite lugnt, första varvet och känner mig för.
Ganska snabbt känner jag att jag är snabbare än de jag har framför mig och börjar köra upp genom fältet, tar mig upp till poängplats när regnet tilltar något. Får problem med imma på visiret och tvingas köra med hjälmen vid sidan av toppkåpan för att överhuvudtaget se något.. Men kul har jag! Bromsar sent gör jag, vid 120m i regn! Fantastiskt med regntofflor!
Efter en gulflagga blir jag omkörd av #77 Gustav, som jag tidigare bromsat mig förbi. Tar upp kampen och tvingas ligga och åka långsamt genom Trösen och Esset. I Ejes bestämmer jag mig för att bromsa om honom....då händer det. Framhjulet släpper och jag glider längs asfalten. Tyvärr slår min hoj ner Gustavs framhjulet så han faller han med. Race incident, inte mycket at göra åt, bara att skämmas och be om ursäkt.

Nästa race blir Knutstorp då ska det gasas mera och bromsas mindre..

Vi hade en hel del supporters i Målerikompaniets tält. Skitkul! Fler sådana vill vi se!

Mvh
/Jörgen #31

Inläggsrubrik:
InläggPostat: 11:40 (måndag, 1 augusti 2005) 
Användarvisningsbild

Hej

Lycka till i fortsättning med racingen. Synd med släppet men thats racing :roll:

Hade tänkt åka upp och heja men vädret har inte varit särkilt kul. :(

God fortsättning iallafall. :D

Mvh Roffe

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 2 inlägg ] 

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme [ Sommartid ]