Kul att vädret blev bra.
Själv kunde jag inte vara med eftersom jag åkte med Stefan B till det germanska folket för att inhandla en italiensk älskarinna :wink:
Så det blev till att åka Renault Kangoo istället.
Intressant för mig som aldrig varit i det germanska landet innan
Landet verkar ganska intressant att besöka igen.
Det finns dock vissa saker som jag måste ta itu med i så fall.
Speciellt språket, eller lätet snarare. Vackert är det inte och jag fattar nada
Ja förrutom den klassiska repliken i sällskapsresan då möjligen: Ice Bitte!
Det är iaf lättare att läsa tyska en att begripa vad de kläcker ur sig.
Eftersom det igentligen inte är Torsdagtouringen jag talar om men, vi åkte trots allt på torsdagen och det var ju ett litet äventyr för mig så drar jag det här iaf
Vi åkte på Torsdagen vi 18 snåret och eldar på ner till Trelleborg. Med undertecknad bakom ratten. H-vete vad bränsle den drog dit ner.
Där fyllde vi på med bensin i tanken, luft i däcken och V-power i mig, skämt å sida så är det Shell som i samband med det nya bräsnlet släppt en energidricka typ Red bull som komplement. Var tvungen att pröva.
Tror nog det hade varit godare med riktig V-power :wink:
Sedan dundrade vi på färjan. tjôtade lite mc mm tillsammans med en öl innan vi kramde kudden.
Pigga, nja, på morgonen iaf hade vi hamnatr i Rostock!
Äntligen Tyskland.
Stefan körde mot Berlin!
GPS i all ära men det finns en del att göra med den tekniken.
Trots att han ställt snabbaste väg ville dagen innan lura in oss i Malmö istället för att åka ringleden. Idag ville de nv'änliga brittiska kvinnorösten lura in oss i Berlin istället för att köra runt.
Fick bekanta mig med det tyska kartsystemet vad gäller att moten är numrerade även i kartan, smart.
Nu drog bilen knappt någon soppa alls, hmmm. Var jag så kass bakom ratten? Nja fortsättning följer....
Vi hittade iaf utan större problem till handlaren till den italienska älskarinnan.
Konstig gubbe egentligen som ville göra sig av med henne med tanke på att de övriga älskarinnorna antingen var tämligen små och trötta eller låg för plastikoperation, Och inte ens efter dessa ingrepp skulle bli lika vackra eller hetlevrade som den italienska. Antingen hade väl han en ny på G eller så klarade han inte av henne. :wink:
Men stefan

är väl en riktig tjur :wink: som fixar denna skönhet
Stefan B valde iaf att inhandla italienskan. Hur Affärerna fortlöpte vet jag inte riktigt eftersom jag inte begriper språket.
men det jag sedan fick reda på att vissa yttre och inre attribut skulle bytas innan hemfärd. ( läs kopplingshandtag samt kamremmar)
Vi åkte efter säljaren som åkte engelsk hundkoja till en yttre del av Berlin för operation av italienskan.
Under väntetiden åkte jag och Stefan med säljaren (Hans + något som inte går att uttala) i hans Hundkoja in till City för inmundigande av pizza och coca cola.
Efter denna middag så blev vi bjudna på en rejäl snabb sightseeing av Berlin för att kika in lite resta Buildings osv (utrycket kommer från Ronny och Ragge)
Och snabba var den. eftersom jag inte begrep vad vår guide sa utan fick lita på att det var någt fint som han pekade på genom fönstret på bilen samtidigt som han pratade tyska med Stefan tog jag kort, efter kort i hög fart.
Hundkojan höll minst sagt bra tempo i stan. Och om det var hundkojans fel att det gungade hela tiden eller om det också kan ha varit vägarna som var guppiga kan jag inte var helt säker på men det var nog en kombination. Om jag inte hade haft antishake i kameran hade nog det mesta blivit suddigt.
Vi spoppade trots allt ett par tre gånger. En gång för att inmudndiga öl.
Glasen var små som tre snaps glas på höjden.
Sedan stannade vi vid en affär som sålde louis grejer. Där handlade Stefan grejer som precis fick plats i bagagerummet på H-kojan.
Sedan stannde vi vid ett kombinerat garage och verkstadskomplex.
Där förvarade privatpersoner sina lyxia Ferarris (ROFFE-----här skulle du varit med) mfl lyxbilar och sportbilar samt verkstäder för motsvarande märken.
efter denna rundtur åkte vi tillbaka och lastade den italienska älskarinnan igen.
Sedan bar det av mot Schwerin eller nåt där vi kramade kudden igen.
Ett tungt ok hade nu trillat från Stefans axlar.
Han var med en Italienska igen och lite orolig var han för hennes säkerhet spå kan kollade till henne innan han gick och lade sig. Och pigg var han på morgonen igen.
Då inmundigade vi frukost och åkte mot typ Heligenhaven, blev det rätt stavning??? och Calle för att handla flytande föda.
Sedan åkte vi fortfarande med Stefan bakom ratten mot färgan mellan Rödby och Puttgarden eller nåt i den stilen för att sedan åka mellan Helsinborg - Helsingör.
Denna sträckan från Berlin och sedan till Svenska gränsen ha de Stefan kört igen. Och nog drog den mycket mer igen.
Inte konstigt med tanke på högre vikt. Samt motvind.
Väl i Sverige tog jag över ratten och eldade mot Gbg. Tyckte synd om italienskan som började gny lite därbak i det trånga lastutrymmet :wink:
Nu drog bilen knappt någon soppa igen!
Trots att jag körde.
Min teori är att på nervägen så blåste det mycket motvind och bilen drog åt sidan. Dessutom hade jag inte lika jämn fart av olika anledningar samt att jag var ovan vid bilen samma sak inträffade när Stefan körde från Berlin. Mycket vind och kanske inte lika jämn fart då heller.
Medan det på de andra sträckorna inte blåste så mycket!
Väl hemma hos Stefan och hans garage tog han genast av henne kläderna och kollade upp hur det stog till med hjärta, lungor, och andra smekbara detaljer. Jag vet inte vad som hände när jag åkte, men de hade väl bara börjat :wink:
Mina erfarenheter av Tyskland:
1 skall man åka dit igen på typ semester så bör jag ju lära mig lite mer av deras språk så jag kan beställa mer en Is :wink:
2. Deras vägnät i de delar jag åkte i var ju visserligen gamla Öst tyskland, men inte f-n var de bättre en i sverige.
motorvägarna var som järnvägen i sverige på 80-talet. dö-dong, dö-dong.
fast på dessa vägar är det betongskarvarna som låter.
Dessutom var det vägarbete överallt
I Berlin var vägarna tidvis så spåriga att jag trodde att H-kojans under rede skulle ta i. Och var et inte spårigt så var det guppigt som f-n
3. När du väl bestämmt dig för att stanna för att bli av med törsten så gör det först efter att du bestämt för att du kört färdigt för dagen eftersom läskeblask kostar mer en öl
4. På offentliga toaletter har de fräckheten att sätta ut en sparbössa.
Och detta utan att någon spelade eller sjöng
5. Utanför de där eländerna till betongvägar så fanns det fina samhällen!
//
Dennis