Eeeh, vad MYCKET det böev att tänka på nu då.....!!!???

Jag blir alldeles yr i mitt lilla huvud!

??:
Kloka ord från åldringsmän, jämför med mig i alla fall :blob4:
Till sist och syvens mynnar dock alla tips och funderingar kring detta ämne ut i samma gamla devis som körskolelärarna förmodligen lönlöst har försökt tuta i oss i flera decenier:
- Kör som om andra trafikanter inte ser dig!
Fast jag blev aldrig riktigt klok, under min korta sessior hos Guldhedens trafikskola på HUR man kör så.
Nu har ju Stefan tydligt och pedagogisk som du är (läs bra!) påvisat ett konkret förslag på hur man kan köra för att synas bättre. Nu gäller bara att träna in detta beteende hos alla våra motorräderfreunden så att ALLA knarrar kastar sig hit från höger till vänster vägmarkering oavsett om man kör till jobbet i rusningstrafik på E6:an eller på favoritvägen i allt annat än hälsosam takt.
Hmm, kom att fundera på ett litet aber. Vad säger lagtexten om detta, för oss tvåhjulsåkande marodörer, så trafiksäkra beteende?

Ääääh, skit samma föresten det är ju MITT liv det handlar om, eller?
Finns inga fler konkreta tips?
Vad sägs om att kontinuerligt köra aningen snabbare än övriga trafiken för att på så sätt undvika att "Svensson" byter fil när jag ligger i hans/hennes döda vinkel?
Eller varför inte att börja öva upp vår egen blick och köra mycket i trafik så vi lär oss att förutse potentiella VFR-dödare med sina oplanerade och signallösa filbyten. Vipps med en enkel handledsvridning (höger hand naturligtvis) som får alla ponnyhästar till att gnägga av glädje innan de i galopp sätter ryttaren (eeeh, föraren är det väl :wink: ) på säker mark igen!
En annan teknik som jag använder flitigt är att använda den lilla spaken/vredet på vänster styrhalva som startar de så formellt kallade färdriktningsvisarna. Jag använder dessa i näst intill tid som otid men eftersom jag inte är felaktig (även om jag kanske kan tro så ibland) så händer det någon gång/decennie att jag missar en trafikkamrat som fn. har brådis till "gyllene måsen" innan sista erbjudandet om veckans leksak i Mc---någonting tar slut. När han då ser min oranga lampa blinkandes frenetiskt i skenet av den i horisonten kraftigt upplysta solen som går ner för dagen. Påkallar detta hans hyperupptränade blick som vant sveper över alla upptänkliga faror han kan tänkas stöta på när han far fram i 150 km/h med sin Ford KA.
Ursäkta mitt morgonsarkastiska och förhoppningsfullt ironiskt tolkandes inslag en torsdagsmorgon som denna. Med vinden fläktandes i mitt hår som för dagen inte satts upp i en hästsvans
Ha en bra dag så syns vi nog ikväll inför TT där Dennis är "lekledare"!
Mvh!
// Niklas