Jaaaa...
Äntligen är tjafset med byråkraterna slut för den här gången! Regbesiktigade hojen kl. 13 idag och betalade glatt 600 bagis för ett påskrivet papper. Nu skulle det köras!
Nåja, lite tid på arbete fick man väl lägga ned också annars kanske arbetsgivaren blir lack. Puuuh. Tung dag med en moppe utanför knuten som bara väntar på att bli rastad.
Efter en tid när samvetet dövats tillräckligt med arbete, så bar det iväg. Hmmm...vart skall man bege sig nu då ? Det blev en liten kort sväng förbi östra Lindome och sedan vidare mot klubben för att se om det fanns några TT-åkare att tjöta en stund med innan dom drar iväg. Trots Kinnekulle trodde jag helt klart att där borde vara några tappra själar. Min ambition var att tjöta lite med folk och sedan fortsätta en egen liten tur med tanke på mina nuvarande fartresureser som inte riktigt lämpar sig för tisdagar.
På plats visar det sig att där finns bara en person närvarande och han tillhör inte klubben, ännu. Christer visar det sig att han heter och jag tycker nog att han verkar lite bekant...hmm

:

: Han undrar naturligtvis om det inte blir något folk till touringen. Det visar sig att han varit här en gång tidigare, i höstas, för att åka med på en TT. Den gången visade det sig att alla var på.... ja, just det....bankörning på Falkenberg
Då kommer jag plötsligt ihåg varför han ser så bekant ut :idea: Det var nämligen jag som råkade vara där förra gången och talade om för honom att alla var på bankörning

Historien upprepar sig uppenbarligen.
Efter några minuters tjöt så kommer iallafall Svante förbi. Det visar sig dock att han skall på fotboll så det blir ingen TT för hans del. Christer verkar ju sugen på att åka någonting, så när ingen annan dyker upp bestämmer vi oss för att vi två får köra TT den här dagen.
Iväg kommer vi. Kornhallsfärjan nästa. Kort stopp vid färjan (och på färjan, annars hade det blivit väl blött

). Sedan vidare mot Tjuvkil, höger mot Kungälv och sedan vänster mot Jörlanda. Eftersom det inte var tänkt att bli någon lång tur, med tanke på att jag är nybörjare igen, så svängde vi av mot Kareby vid Rörtången. Kurvig och trevlig liten....väg...det där! I Kareby korsar vi gamla E6 och drar vidare mot Diseröd. Denna väg är en orgie i kurvor. F-n va kul! Har inte kört hoj här på över två år nu. Skitskoj, rent ut sagt!
I Diseröd vänder vi tillbaka mot Kungälv på den lilla vägen som går nere vid älven. Fika intar vi på S:t Sigurd, vandrarhem och café i Kungälv. Mmmh. Hembakade muffins och äpplekaka. Nu fick gommen sitt också!
Efter fika och en stunds tjöt så drar vi tillbaka mot Göteborg och skiljs åt. Väl hemma känns det verkligen att det var den första lite längre turen. Totalt blev det ca 20 mil för mig den dagen och det känns på många ställen. Ajjj..En massa nya muskler
Touringsträcka: 8,5 mil