Per755 skrev:
Ja det var inte lätt att vara föråkare den här gången.
När vi skulle åka från Kallebäck så var det kolmörkt åt öster, men det såg ljust ut åt söder, så vi körde först mot Mölndal och vidare mot Kållered där såg jag ju hur mörkt det var söderut, så vi körde förbi Lindome och vidare mot Billdal, men när man såg söderut så var det nattsvart så vi tvärvände och åkte Kungsbackaleden norrut.
Det blev Hissingen förbi Volvo och Lossbyvägen.
Tänkte fika vid Björlanda småbåtshamn, men jag missade en avtagsväg så vi kom till Kippholmen där vi fick vända, men det gjorde ju inget för den vägen har jag aldrig åkt förut, när vi väl kom ner till Björlanda småbåtshamn så var fiket omgjort till Tairestaurang, så det var bara att åka vidare.
Till slut efter ett jäkla regnande så kom vi fram till vandrarhemet i Kungälv där vi fikade.
Helt plötsligt så dök Matts upp, han var ute och trampcyklade, vi hade tydligen kört förbi honom på vägen utan att se att det var han, men det var ju inte så lätt när det regnade småspik.
Nåväl, vi som vågade oss ut och åka trots vädret var.
Svante G Föråkare
Veronica A Passagerare
Janne A
Per F
Niklas Ö
och Anders F
Och sträckan blev 102 km
På torsdag så ska det nog blivit bättre väder men tyvärr så jobbar jag, så nu är det färdigåkt för mej en vecka framåt.
Men jag tror att det är Per F som ska vara föråkare.
Men nästa torsdag den 24 augusti så är det dags för mej igen att köra före. Hoppas att det blir bättre väder och fler deltagare då.
Svante