Du har å ena sidan rätt å andra sidan fel. Utvecklingen med kvalitet som du pratar om istället för kvalitet har helt enkelt gjort att vi försämrat öppet tiderna och minskat antalet möten etc.
Anders F har berättat att när vi fanns till på Hultmansholme hade klubben äppet alla dagar i veckan
Månadsmöterna som sedan togs bort när jag var ny medlem pga att det var några få ur styrelsen samt några av dem som kom på touringmöterna där, fyllde hela lokalen då på den tiden hela kåken och fönstrena öppnades så folk skulle kunna stå på sadlarna för att se och lyssna på månadsmöterna.
I samband med att medlemsantalet sjönk och färre kom på möten etc, ändrades också andra förutsättningar.
Bland annat bör tv:n fått sin andra kanal, videon slår igenom en tid senare, och klubben får färre och färre besökare. Öppetiderna minskas i olika steg, datorer slår igenom på rikigt, månadsmöterna försvinner etc och sedan kommer även dvd och slår igenom.
Det finns en röd tråd. Jag skall nog kolla upp detta nogrannare. Intervjua äldre medlemmar om öppet tiderna, besökarantal på ett ungefär etc. Samt kolla upp när de olika elektronik grejerna slog igenom. Har jag då fått ett samband stämmer det med den dokumentär i detta ämnet som jag såg för något år sedan.
Att sedan en del medlemmar utan barn är ute och flänger mellan kamrater runt halva landet under veckorna samt deltager i andra föreningar etc är säkert riktigt. Men det gjorde de säkert då också
Allt som folk gjorde då gör vi nu och tvärt om. Det som skiljer är att vi har massa elprylar hemma som vi måste använda samt att vi åker längre och längre bort på charter resor.
Flygresor har blivit billigare. Kolla även i gamla hus med antalet eluttag så märker man att de knappt haft mer en möjligen en elvisp, radio och ett strykjärn
Jag är rädd över att om vi drar ner antalet befintliga möten, har vi bara årsmötet kvar
Dessutom har vi redan idag på befintliga touringmöten svårt att få föråkare på touringarna, 4 st. Om vi har möten en gång i kvartalet, hur skall folk då som är så upptagna att de inte hinner skita, kunna bestämma när de kan vara föråkare 2 månader framåt