Svante75 skrev:
Jonas525 skrev:
Det kanske är så att vi inte ska ha kvar klubbkåken och om det är en sådan stor belastning med både kostnader och underhåll.
Så vi får umgås på annan plats eller hos varandra med dom nödvändiga möte som behöver hållas.
Föråkare upplever jag inte som ett problem om man inte ska ha dom på papper 1månad före.
Det har alltid löst sig och gott fika ha fått oxå.
Mvh Jonas

Att stänga klubbkåken för att träffas hemma hos någon istället, är nog ett väldigt bra sätt att ta död på klubben.
Enduro och RoadRacingen kanske inte behöver någon klubbkåk för att kunna köra sina träningar och tävlingar, men i våran Touringsektion så borde ju det primära vara att träffa andra med samma intresse, och inte bara för att köra MC.
När det gäller föråkare så har det i alla fall inte varit några problem med torsdagarna och man behöver inte ha det på pränt långt i förväg, men det är viktigt att folk vet att det alltid finns någon som tar på sej att köra först.
Det är ju inte roligt att komma dit och ingen vet vart man ska åka eller vem som ska leda.
När vi startade på torsdagarna så tog jag på mej ansvaret att se till att det alltid fanns någon föråkare (om det nu är någon som kommer i håg detta).
Det här resulterade ju i att jag körde först flest gånger det året, men sen blev det ju bättre och bättre, när flera körde före.
Enligt min mening så skulle en stägning av klubbkåken leda till att klubben utarmas och på sikt bara bli en postorderklubb som endast är bra för dom som T.ex bara behöver en tävlingslicens för att tävla
Svante
För att bemöta Jonas inlägg tycker jag nog att det blir en utarmning tyvärr.
Se bara en lördag eller söndag. Det brukar vara några få turer samma dag vid gott väder..
Oftast är det någon som ringer några få andra i sin grupp av människor och genomför en touring, Det blir då några få konstellationer av folk. Sedan kanske någon klubbvänlig och social person som lägger ut det i forumet. Hade de som skapar den första turen med andra kmk:are haft lite mer klubb känsla eller vi känlsa hade det lagts ut på forumet direkt!
Det finns alltså en massa små grupperingar.
Skulle vi lägga ner klubbkåken och möterna skulle det bli ännu fler grupperingar. De som inte får vara med i en gruppering eller känner sig utanför, kommer troligen att lämna klubben.
Det viktiga är att vi får bättre sammanhållning och bättre gemenskap!
D.v.s. VI känsla.
Sedan vill jag bemöta även Svante.
Har vi inte klara föråkare blir en del kanske fega och vågar inte komma pga av riksen att behöva vara föråkare.
Dessutom går det ofta lång tid med tragglande om vem som skal lleda och vart vi skall åka om det inte finns någon klar föråkare!
Det där med aktiviteter är ju viktigt tydligen.
Människor är för upptagna för att bara komma till klubben för att snacka skit tydligen. Om man inte går till puben för då gör man det för att vara social om jag tolkar Svante rätt.
Jag tror däremot att vi kanske enligt detta snack måste fixa aktiviteter även under arbetsveckan för att folk skall komma ner, och naturligtvis på söndagarna!
Ärligt talat så var det några som blivit lätt griniga efter de senaste inläggen. Någon sparkade bakut redan efter första gången jag skrev detta för länge sedan och gick direkt i försvars ställning.
Nu är det flera som går i försvars ställning.
Men för första gången får man reda på fler anledningar till varför folk inte kommer. En bild börjar klarna över hur det ser ut och vart vi behöver komma. Tyvärr har tidigare förfrågningar i vänlig ton inte fungerat. D.v.s inga förslag på hur verksamheten behöver ändras för att locka medlemmar inkommit, trots fler förfrågningar. Men när

kom fram så kommer även anledningar till att medlemmar inte kommer samt indikationer om vad som behövs.
Trist men sant.
Om nu fler aktiviteter behövs för att locka personer till klubben. Kommer nästa utmaning. Finns det personer som vill dra i en aktivitet??
Många verkar ju tyvärr tro att kmk är ett vuxendagis där man lämnar in sig själv för att aktiveras. Men så är det ju inte!
Man måste ge lite själv för att förhoppningsvis få lite tillbaka. Ju fler som ger lite, desto fler får mera tillbaka.
Om ngn skall gör allt sammans blir den personen snart utbränd och vi står på ruta noll igen!
Till nästa möte (På söndag)
Kom med förslag om aktiviteter under arbetsveckorna och helgerna. Gärna sådana som just du kan tänka dig driva, antingen själv eller ihop med andra.
En sådan aktivitet är Annas & Mias Halloween fest. Även om jag själv inte gillar just den typen av aktivitet, är det en kanon aktivitet för klubben!
Jag tackar dem å klubbens vägnar för detta engagemang!
OBS
Alla aktiviteter behöver inte vara i den omfattningen som Halloween festen