www.kortedalamotorklubb.com

Forum för medlemmar i Kortedala motorklubb
Aktuellt datum och tid: 19:36 (torsdag, 10 september 2026)

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme [ Sommartid ]

Ny tråd Svara på tråd  [ 28 inlägg ]  Gå till sida 1, 2  Nästa
Författare Meddelande
 Inläggsrubrik: BOTT en 2007
InläggPostat: 21:37 (torsdag, 31 augusti 2006) 
Användarvisningsbild

Finns det några twin åkare som skulle kunna tänka sig att ställa upp serie av 6 till 7 tävlingar nästa år. Som info så arbetas det för fullt av några medlemmar SDK Svenska Ducati Klubben att få till en serie nästa år. Tanken är att få till en budget variant av racing liknande SO. Så min fråga är finns det intresse så hör av er på tråden.
I dagsläget är det ca 15 med licens som anmält sitt intresse från SDK.
Finns intresse så åter kommer jag med mer info. Kunde vara riktigt kul om det lyckades.

edit
Bild bort tagen.

0706/965969 Hönölulu.

Senast redigerad av Börje811 13:54 (tisdag, 14 november 2006), redigerad totalt 1 gång.

Inläggsrubrik: Heja Bohman
InläggPostat: 22:51 (torsdag, 7 september 2006) 
Användarvisningsbild

Bohman - dags att damma av gamla erfarenheter och få nytta av alla BKK, Sporthoj, CSS, Gotland Ring mfl nyvunna kompetenser??

Vi kommer och hejar på!!

/magnus

Inläggsrubrik: Lysande ideer
InläggPostat: 21:05 (fredag, 8 september 2006) 

Äntligen får jag ju motiverat mig att bygga om 650 kubikaren till racingwannabeehoj. :mrgreen:

Troligtvis kommer den att se ut som en Cagiva Mito 125 färgad i tomtefärg :cool:

Börje! Kan du ringa mig när du får lite tid över mellan alla resor

Stefan Bohman 0705-684120

El & Belysningsarbeten, ROT-avdrag Medlemmar i KMK har 20% rabatt hos STRÖMS EL AB Tel. 0705-684120

Inläggsrubrik:
InläggPostat: 22:42 (måndag, 11 december 2006) 
Användarvisningsbild

Det blir 8 st tävlingar som kommer att köras.

Så jag är i behov av en licens. Är det någon licens kurs planerad i klubben?

Race 1. Anderstorp 12-13 maj
Race 2. Falkenberg 9-10 juni
Race 3. LMS 30 juni
Race 4. LMS 1 Juli
Race 5. Karlskoga 26 juli
Race 6. Sturup 7-8 augusti
Race 7. Knutstorp 8-9 september
Race 8. Anderstorp 29-30 september

Serie anmälan görs här http://www.erf.nu/index.asp?M=805

17/2 Ändrat och lagt till lite mer info.

0706/965969 Hönölulu.

Senast redigerad av Börje811 11:49 (lördag, 17 februari 2007), redigerad totalt 9 gånger.

Inläggsrubrik: licens
InläggPostat: 9:26 (tisdag, 12 december 2006) 
Användarvisningsbild

Mig veterligen körs en licenskurs under vintern med uppkörning till våren. för att få närmare besked kontakta Fredrik Hansson som sköter den biten

Inläggsrubrik:
InläggPostat: 11:50 (tisdag, 12 december 2006) 
Användarvisningsbild

Toppen, skulle passa mig perfekt.

0706/965969 Hönölulu.

Inläggsrubrik:
InläggPostat: 19:13 (söndag, 21 januari 2007) 
Användarvisningsbild

För mer info och vad som händer i BoTT,en, så besök gärna http://www.nordicbott.net/

0706/965969 Hönölulu.

Inläggsrubrik:
InläggPostat: 22:01 (onsdag, 2 maj 2007) 
Användarvisningsbild

Sist jag körde på Anderstorp var 1976. Då på den tiden körde jag Yamaha 250.
Körde nu min första träning på A-torp igen den 15/4 på Duccen. Denna dag kom att bli en riktig nostalgi trip. Jisses man blev 30 år yngre med ens. Många minnen flöt upp ur den grå massan man har mellan öronen.
Dagens målsättning var att jag skulle lära mig hitta runt igen. Lite förvånad var jag över kurvan efter rakan, -Så såg den inte ut då på den svartvita tiden. Resten kännde jag dock igen. Hela dagen låg jag och malde med att få till ett hyfsat spår runt, men på sista passet så tänkte jag att nu är det dags och se vad gubben kan prestera och vred upp tempot en aning. Rakan den sket jag i slog av tidigt och då menar jag väldigt tidigt, det partiet kom jag att konsentrerade jag mig på i Måndags efter SM,et.
Fick upp ett ganska gott flyt och kunde knäppa en och annan ungtupp i karusellen. :iconbiggrin: Satan vad skoj, nu började hornen växa en aning vilket slutade med en ganska så "hyffsad" high sider i depå kurvan. Som väl var gick det fint, återfick kontrollen och lådsades som inget i hopp om att ingen sett det, Men givetvis var så inte fallet utan fick mina "gliringar" när jag kom in i depån. :oops:
Så snabbt över till den 30/4. Efter att på Söndagen studerat våra duktiga Klubbkamrater så fick jag något att fundera på angående mina spårval. Testade lite nya spår som jag sett dom stora pojkarna använt sig av. Dagen slutade med att jag kom ner i tider som eventuellt skulle kunna kvala in i 125 :oops: Sista passet jämna 1.54 en på 1.53. Min Målsättning var 1,52. Inget att skryta med men Jävligt kul var det. Så nu är jag taggad inför BoTT racet på Anderstorp.
- Vadå? målsättning i BoTT,en. Att ha kul och inte hamna sist.

0706/965969 Hönölulu.

Senast redigerad av Börje811 17:38 (lördag, 5 maj 2007), redigerad totalt 1 gång.

Inläggsrubrik:
InläggPostat: 9:03 (torsdag, 3 maj 2007) 
Användarvisningsbild

Börje811 skrev:
- Vadå? målsättning i BoTT,en. Att ha kul och inte hamna sist.

Helt ok inställning! Jag gillar den! :cool:

Lycka till!
// Niklas

Inläggsrubrik: BOTT
InläggPostat: 13:55 (lördag, 5 maj 2007) 
Användarvisningsbild

Tjena Börje!

Vad kul att höra ifrån dig förstår att du tycker detta är kul.

Såg ju dina glödande ögon på licenskursen!

Kan tyvärr inte vara med nästa helg i Anderstorp, men jag hoppas att ni får kul och inte hamnar sist.

/Fredrik

Inläggsrubrik:
InläggPostat: 20:38 (söndag, 13 maj 2007) 
Användarvisningsbild

YES, YES.....
Första racet efter 30 år :D A-Torp.
Å så regn, skit samma kul var det, men blött :D

Här en liten.
Race rapport Nordic BoTT Anderstorp

Först av allt ett stort tack till depåslavarna, Tore Alexandersson och Fredrik Wallerius.

Fredag.
Lastar bil och kärra och drar ner till Anderstorp på kvällen. Kör in i depån anmäller mig och finner en bra platts vid ett elskåp.
Upp med depå tält och tältet jag skall ligg i. Drar fram kabel till el-skåp för att få ljus och värme. –Satan Europakontakt, sådan har jag inte, å så började det regna.
Hmmm.. sätter mig i bilen och funderar, -vad göra? Jo vänta lite nu, min arbetskamrats pojk är gift med en smålänska från Anderstorp. Ringer och får på detta vis kontakt med svärfadern vilken omedelbart sätter sig i bilen och kommer ner till depån. Får av honom låna en kopplings central och allt löst. När lägret är på platts så tar jag en duch och kryper till kojs.

Lördag
Vaknar av att göken gal klockan sex, sovit mycket gott och drömt om varvtider ner mot 1,52.
Tar hojen till besiktning samt båda skinställen (tips från Fredrik Hanson om det blir regn och man blir våt eller att man fördärvar ett ställ). Besiktning nu klar, allt ok.
Tore dyker upp med husvagn, toppen tänker jag, ligga skönt i kväll. Men där drog jag en nit, då han av erfarenhet vet att jag sover hårt och snarkar så blev det ingt med det. Trots att jag lovade han kunde ta mina DB-Killers och stoppa i öronen, "näpp det gick inte, utan tältet får och fick det bli.
Ut på först träning, började på varvtider runt 1,55. Trots dett nöjd i det stora hela, hojen gick fint, däcken nu inskrubbade och allt klart för lite mer från min sida.
Ut på andra passet, kom snabbt ner på 1,52 å så jamna sådan, nu började det bli riktigt kul.
Efter detta ingen mer körning på Lördag utan jag och Tore tog en promenad runt banan på kvällen. Jäkligt nyttigt såg och förstod att det går att köra MYCKET fortare i Opel kurvan och i karusellen, jag kan nog sägat att jag förstått det tidigare men nu ”liksom” gick det in i huvudet när man sett hur mycket dom kurvorna är doserade.
Efter promenad dusch och mat sedan sängen.

Söndag
Vaknar kikar oroligt ut ur tältet, -gött inget regn . Frukost och dusch. Sedan ut på sista passet innan racet. Fick till ett par fina varv på 1,50 ok det var ca 10 sek långsammare än a-åkarna men skit samma, jag var här för att ha kul och att få upp tempot något och det målet var redan nått i och med att 1.52 nu var det 1,50 :-)

10 min innan racet så började det regna.
På med regndäck adrenalinet på topp, tankar som, hur fan skall detta gå infann sig. Jag har ju alldrig kört på regndäck. Lite sen ut till start missade ”sigth seeing” varvet men fick hänga på i warmup varvet och fick starta från min position i fjärde led. Tog det lungt i starten då jag bestämt mig för att känna på grejorna lite först, detta var nog helt rätt tänkt, Efter ett par varv så försvann tre som halkade av. Sedan var det en och annan som chansade på slicks och som man enkelt kunde köra om på de mest fönedrande sätt :D, samt någon med elproblem. Så vips fick jag en hyffsad placering i fältet.
Efter ett par varv förstod jag att det var ett jäkla ”bett” i däcken. Jag kunde bromsa nästa som om det var torrt. Kurvhastigheten ökades oxså så smått, så mot slutet av racet gick det riktigt hyfsat. Men givetvis inga tider att skryta med. Snabbaste gubben körde på just 1.50 i regnet.. hmm.. det var ju vad jag prestersde i torrt.
Så tack vare regn så blev premiären efter 30 år riktigt ok, Slutade som 9a.
Måste planera och försöka kom ner till Falkenberg och få lite träning där innan nästa race.
Det får gärna regna för det var ju riktigt kul.

1 81 Johnny Cedergren
2 65 Ole Björn Plassen
3 255 Lars Engel
4 92 Anders Bäck
5 33 Martin Bertilsson
6 121 Geir Nordhaug
7 258 Bjarne Jensen
8 87 Mikkel Torp
9 9 Börje Andreasson
10 5 Eric Mullo
11 3 Johan Rosenquist
12 15 Tobias Rydberg
13 99 Björn Höglund
14 69 Håkan Norberg
15 22 Mathias Johansson

0706/965969 Hönölulu.

Inläggsrubrik:
InläggPostat: 22:29 (tisdag, 12 juni 2007) 
Användarvisningsbild

En liten rapport från Falkenberg BoTT race nr 2.

Ännu en bana som man har många roliga minnen från förr, Dessa tar vi en annangång.

Fredag
Prova på dag för Bott och ERF.
Åkte ner på torsdags kväll riggar tält etc och avslutar med en promenad runt banan. Och lurar på spår. Sist man körde här så var det 250 (på den svartvita tiden) och nu Ducce 999. Tankar som hur påverkar detta spårval infann sig. Då med 250 så körde man, vill jag minnas med ganska långa svepande spår för att hålla uppe fart men nu med Duccen så borde man nog testa lite snävare spår eller med andra ord så raka spår som möjligt och korta svängar för nu har man lite mer kraft mellan benen.

Lördag första passet. Efter 20 min och kört en jäkla massa olika spår vilket resulterat i jag förstår. Detta blir inte lätt.
Ett problem som jag skulle brottas med hela helgen och först i princip få till på racet, var högern efter chikanen, upp och runt kullen. När jag kom ut ur chickanen och axade upp för kullen så driftar man ut motflaggposteringen, och nu kom problemet, hur komma in till apex? jag bröt och klättrade nästan av hoj utan att lyckas. detta medförde problem på baksidan i vänster, höger. Testade med att köra långsammare jo det kom in till apex men problemet var att det gick för långsamt, förare med högre hastighet körde om och ändå lyckas få in hoj till kanten. Fattade inte vad jag gjorde för fel.
På Lördag så kördes även ett ERF lopp, gick då upp och kikade på hur dom store pojkarna gör. Ahhh... så skall man göra en liten ”dip” med gasen så rammlar man in till kanten. Testar detta på Söndagens tidsträning och jäklar i min lilla låda så skall man göra och på köpet fick man även orning på vänster höger efter kullen. Blir lite för stor i korken och bromsar åt helvete för sent efter rakan vilket resulterar i ett litet besök i sandlådan. Missar på så sätt sista tidsträning innan racet då hojen skall fixas till och ombesiktigas.
Rääjset
Kommer i väg och ligger mitt i fältet. In i chickan, trångt och ”mysigt” men kommer ut helskinnad. Fajtas med Mikkel Torp och Lasse Mellgren under loppet runt 6 plats. En 1098 kör av efter rakan och ”lång gulflagg kommer upp på ena varvet men sedan verkar det strula sig med vad som skall vara uppe en flagga tas ner, men innan den tas ner så -ja jag vete rackarn vad som är rätt och fel men uppfattar att jag knappat in på hojen som ligger före väldigt snabbt och beslutar att fullfölja omkörningen vilket resulterar i att jag diskas, troligen är det helt rätt men kände att om jag gjort annat som exempelvis bromsat så vore det värre, då risk fanns att jag fått en annan hoj i nacken så upplevde jag det. Hur som helst inget försvar från min sida. Jag gjorde fel. Jag köper diskningen och tar det som en läxa.
Trots detta så helt nöjd med 3 dagar på Falkenberg. En gammal äkta vildhund besökte mig i Depån. Det var Reine Christiansson den gubben påminde mig om goa figther i 250 både på Anderstorp och Falkenberg för 30 år sedan,
Bästa tid på Falken berg i dag är 52,7 och känner att jag kan nog kapa 2 sekunder till med lite träning,

Nu blir det tyvärr ett litet uppehåll. Nästa för min del blir G-åsen sedan Knudan och sist A-Torp.

Det är lustigt det här när jag skriver detta så är det Tisdagskväll och i Söndags körde jag på Falkenberg och så längtar man redan tillbaka, Hmmm.. det här är värre än nikotin, vill bara ha mer. :iconbiggrin:

0706/965969 Hönölulu.

Inläggsrubrik:
InläggPostat: 22:38 (lördag, 28 juli 2007) 
Användarvisningsbild

Bott race 5 Karlskoga
Race 3 och 4 på Sviestad hoppad jag över då valet var att ställa upp här eller få möjlighet att besöka Ducati fabrik. Jag valde Ducati fabrik. Och det ångrar jag inte.

Tillbaka till ämnet.
Då det fanns möjlighet att få lite träning på onsdagen innan race dagen (3 pass) så tog jag detta tillfälle.
Vädret var allt annat än stabilt så jag förberedde fälgar som så att nya fräscha på hoj och regndäck extra fälgarna.
På resan upp till Gelleråsen så regnade det i princip hela vägen upp men ju närmare Karlskoga man kom så klarnade det mer och mer.
På platts så sken solen stundtals.
Funderade om jag verkligen skulle köra med dom nya däcken eller ej, beslöt att skifta till begagnade slicks på extra fälgarna. När detta var ombesörjt så öppnades himmel och en kraftig stört skur knäckte mig. -Va fan håller jag på med nu regnar det och så står jag med slicks på mina fälgar och regndäck utan fälg. Bad en kort bön om uppehåll och tro det eller ej men regnet försvann och banan var torr till första tränings pass.
Då detta var en fri träning så var det fullt på banan med Japps hojar vilket innebar en rackarens massa trafik. Problemet med Japshojar är att dom går fort rakt fram men står ”still” i böjarna där min och andra Duccar har fördel . Detta innebar att det var svårt att få till några fria varv att nöt in bana på. Banan som för övrigt var i bästa skicka, har aldrig sett Gelleråsen så fin nån gång.
Nästa pass regnade bort.
Tredje och sista ok , tog lite tider låg på 1,17 då jag fick något varv relativt fritt och kunde köra utan att behöva ”knöö” med någon Japps hoj.

Race dagen.
Taggad till tusen nu skulle min dumhet från Falkenberg repareras. Omkörning under gul flagg och diskning som följd. Fy skäms.

Första tids träning med dom nya däcken. Jäklar vilka däck, kanon tidigare så släppte det och kasade ut ur hårnålen men inte nu. Nu satt bakhjulet som gjutet i backen och hojen ”vräkte” upp framhjulet i luften. Tog i så mycket jag kunde och sänkte gårdagens tid till 1,16. Kände att jag inte kunde prestera mer det passet utan gick in i depå innan passet var slut.
Lite vila och dricka samt fundera på vad jag kunde göra nästa pass.
Ut på sista passet utan att förbättra tiderna. Avslutar även detta pass tidigare för att spara däck och kanske fram för allt ha lite krafter kvar i den gamle kroppen under racet.
Räjset
Står i fjärde led och är taggad till tusen. Kommer iväg mitt i fältet med fritt spår då helt plötsligt ”Grande Cassino” inträffar i trösen, Widell en duktig kille på 16år drar omkull (aningen het på gröten kanske, men helt förståeligt) vilket innebär att jag och många andra får bromsa in och vi lyckas med liten marginal missa honom . Ligger nu näst sist i fältet men får upp tempot ganska snabbt och varv tiderna förbättras nära nog varje varv. På först och andra varvet ligger jag näst sist med Björn Saete sist på varv tre kommer Saete och tar mig varpå jag hänger på när han kör om Eje Watz och Mikkel Torp ligger nu före Mikkel tills varv 9 då jag blir blå flaggad då Swedie kommer farande och den rackaren Mikkel hänger på när dörren är öppen. På varv 10 smiter Mikkel om Tobias Rydberg. (Förlåt Tobias om min omkörning var lite tuffare än menat) men jag kunde bara inte släppa Mikkel, knapar sakta men säkert in på Mikkel och ligger med minimal lucka in i hårnålen med tanke på att få en möjlighet att nypa i kurvan ut på start och mål. Tanken att få ta honom framför huvud läktaren på mål linjen var jäkligt frestande. Nu blev det inte så då Ronnie kullkastade både Mikkel och mina planer i hårnålen. För att inte klippa Mikkel var jag tvungen att runda honom i sandlådan vilket öppnade för Mellgren och Tobias att smita förbi. Trots nollan så helt nöjd, alla ingredienser som hör till race fick upplevas. Tjuv och rackar spel samt sådant som bara händer.
Hur Kul som helst.
Nu måste jag sluta, skall ut i garaget och krama om Bettan.

P.s Detta är min syn på det hela, kan var en och annan felaktighet men så upplevde jag det hela.

Jo det var så sant person bästa nu på G-Åsen 1,15,nått :-)

Kul Reine att du dök upp och hejade på.

0706/965969 Hönölulu.

Senast redigerad av Börje811 21:52 (måndag, 30 juli 2007), redigerad totalt 2 gånger.

Inläggsrubrik: Kul läsning
InläggPostat: 14:02 (måndag, 30 juli 2007) 
Användarvisningsbild

Det är kul att läsa om dina bravader.
Skulle verkligen vilja sett racingen där uppe. Men trasig bil ställer till det då jag inte kan köra mc denna säsong som avsett

Inläggsrubrik: Kul läsning
InläggPostat: 19:29 (måndag, 30 juli 2007) 
Användarvisningsbild

Ingen fara det går fler tåg.
Så kul som detta är så kommer jag att fortsätta så länge jag kan.
Vore skoj om någon mer i klubben satsade på BoTT.
Som det är nu så får Jag och Björn Höglund försvara Klubbens färger.
Det viskade och tisslades en hel del i depån och är 10% sant så kommer det till en och annan storfräsare från A klasserna nästa år.
Min dröm är att vi blir så många att den delas upp i två klasser en Hyper BoTT sant en Monster BoTT, men det är väl att hoppas på för mycket.

Lite läckra bilder fotade av Martan foto
http://www.martan.se/bott6/

0706/965969 Hönölulu.

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 28 inlägg ]  Gå till sida 1, 2  Nästa

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme [ Sommartid ]