Svante75 skrev:
Jag ser att jag fått dålig kritik från Niklas medan jag varit borta, jag har saxat i hans inlägg.
.
OK! Då skall vi klara ut en sak, eftersom du Svante har visat i ditt inlägg att du delvis har missuppfattat mitt syfte med mitt inlägg!
För det första är du inte ensam touringledare, eller hur??? Och jag VET att Dan är skadad/har varit varför det finner sig naturligt att han då inte kan ta lika mycket ansvar vad avser praktiska åtgärder som när man är frisk!
Följdaktligen delar alla våra touringledare på ansvaret att se till att de aktiviteter som ryms inom ramen för touringsektionens verksamhet fungerar tillfredsställande så att våra medlemmar är nöjda! Om detta torde det inte råda någon tvivel eller tveksamheter!?
Sedan ÄR vi, hela klubben, en ideéll klubb som bygger på att medlemmar frivilligt aktiverar sig och hjälper till att dela på de "arbetsuppgifter" som finns. Så att så få som möjligt måste jobba så mycket som möjligt. Utan att i stället så många som möjligt gör så lite som möjligt och verksamheten endå fungerar bra!
Mitt inlägg var från början ett svar på Dennis inlägg samtidigt som jag tycker att det börjar bli tråkigt att vi flera år i rad har problem som vi tog upp för flera år sedan och ännu inte har funnit någon lösning på!
När det gäller ditt engagemang Svante, eftersom du av någon anledning tar upp det, så fungerar det bra. Till och med väldigt bra! Du har tagit på dig ansvaret för Toursdagstouringarna och kört först flest gånger på torsdagarna. That´s a fact! Och när du gör det fungerar det väldigt bra! Härmed torde jag ha dementerat de fleaktiga misstankar du hade/har om att jag tycker annorlunda om ditt engagemang och ditt ansvarstagande vad avser insatser inom KMK´s ram, eller!?
Nu till grundorsaken till denna diskussion:
Vad hur du/ni för förslag på lösning?
Vi kan ju se en trend, framför allt i år, på att vi har färre och färre deltagare på tisdagarna. Medan uppslutningen på torsdagar är ung. lika hög som vi i snitt hade på tisdagar tidigare, hur skall vi tolka detta?
Jag ställer frågorna men anser inte detta vara rätt plats för en lång och utdragen diskussion utan tycker att vi skall ta den under ett touringmöte (kanske extrainsatt om ni som leder sektionen finner så nödvändigt). Jag är heller inte den som har rätten att avgöra om vi över huvud taget skall diskutera detta eller ännu mindre någon rätt att fatta några beslut i frågan om TT!
Men jag har min fulla rätt, som medlem, att utrycka mina synpunkter och förslag och jag har också rätten att ställa frågor, om inte annat för att "plantera ett frö" vilket jag härmed gör!
Ha en trevlig (och varm) dag så syns vi förhoppningsvis med glada tillrop på tisdag alt. torsdag igen!
Kör försiktigt!
// Niklas