www.kortedalamotorklubb.com

Forum för medlemmar i Kortedala motorklubb
Aktuellt datum och tid: 20:37 (torsdag, 10 september 2026)

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme [ Sommartid ]

Ny tråd Svara på tråd  [ 4 inlägg ] 
Författare Meddelande
 Inläggsrubrik: EM i Anderstorp 5-8 augusti
InläggPostat: 19:12 (onsdag, 11 augusti 2004) 
Användarvisningsbild

Hej!
Ville bara avrapportera att Björn "nalle" Kilander ställde upp i 125 racer klassen under EM:et.
Nalle tyckte att vi inte behövde träna på torsdag och fredagen då vi ju körde träningsläger och SM premiären på banan i slutet av april.
Detta tyckte jag ju var :? men, men det är ju nalle som kör.
På fredagskvällen kom Rolf och Anders ner och våldgästade oss i medhavd tältkupol och släckande öl. En liten fest blev det i teamtältet med en del övriga förare som fanns på plats.

Lördagen började med tidskval som var hela 40 minuter långa i denna jäkla värmen, vart tog regnet vägen :!:
Efter lite mekande och en vattentörstande nalle så funkade hojen kanon
under träningspassen, var ytterliggare ett på eftermiddagen. lika varmt!
Kvalade totalt in på 35:e plats.

På kvällen så kom det ytterliggare kmk:are kjell, torgeir samt martin.
Eftersom jag bara lagade käk denna helgen (brazze mekade) och det var fruktansvärt varmt tyckte vi att festen kan ju börja efter kl 12.00.
En och annan öl slank ner till middagen och den fortsatta kmk festen.
Tyvärr är det inte bra att dricka när man även skall göra något i lastutrymmet då jag fick prova på vad som händer när man vurpar utan hoj= uppsök i sjukstugan, tack gode gud för läkare på plats.

Söndag:
Började med warm up på 15 minuter, allt kändes ok enligt nalle.
Vad kul att det kom ännu mer kmk:are för att heja på, kul att se jonas köra utanför tävlingsbanan.
Nu jäklar var vi var redo för dom 17 varven som det handlade om.
I högtalaren roppades det ut på knaklig engelska "line up 125 racer"
:shock: redan det är ju 20 min till start, vi har ju inte varmkört ännu :evil:
Nalle slet på sig skinnfodralet och gasade ut på banan i solen, väl på gridden blev det varmt, så dom nyinköpta paraplyerna slet vi upp!
Vart tusan tog paraplyflickan vägen, :roll: vi har ju ingen, men Niklas Hedlund ställde upp så gott det gick för nalle.
Nu kom skyltarna upp om att det var dags för hedlund att lämna gridden, klart för start :x men jäklar en hoj dör, startmannen vet varken ut eller in, flagga eller skylt vad händer. Efter förviring blir det en dealyed start med ett xtra varv på banan, hojarna var nog lika varma som en vulkan i fullt sprut, italienarna brevid oss skestakulerade intressant mot tävlingsledningen :shock: tur man inte fattade vad som sades.

Äntligen gick starten, nalle stog ju ganska långt ner och fick ingen kanonstart men kom bra iväg ändå, hojen gick lysande gemfört med en del aprilior vilket gjorde att nalle började klättra upp i resultatlistan, vi hade även turen att en del italienare fortfarande inte hade lärt sig att bromsa när man ser jesus! (hjälp från ovan).
Nalle flaggades av som 25:a och vi inom teamet och klubben fylldes av glädje och stolthet.
:D jobbat Nalle.
Vi hörs
Fredrik

Inläggsrubrik:
InläggPostat: 1:50 (torsdag, 12 augusti 2004) 
Användarvisningsbild

Hej!

Det var hemskt roligt att höra om Nalles placering, för Anders och jag följde hans framfart med stort intresse från depåläktaren. Som sagt en del hade svårt med att hålla sig på hjulen, samt hålla pli på hojen.

Tack för det trevliga mottagandet vid ert depåtält och synd att Magnus inte fick chansen att gasa runt lite. 600-racet var olidligt spännande att titta på, trots ett något klent startfält. Konstigt att det inte gick att få ihop 600 standard.

Kan inte sova pga en svår värme i lägenheten just nu, så därför sitter jag här och plitar detta :(

Tack för en trevlig helg och hoppas att era fortsatta planer kröns med framgång och gott kamratskap i teamet :D

:x RED BARON :x

Inläggsrubrik:
InläggPostat: 2:24 (torsdag, 12 augusti 2004) 
Användarvisningsbild

Nästa år krossar ni dom men bara inte en "Engelsk" dragbil står i vägen. :razz:
Nalle gjorde allt han skulle göra, så all heder till honom, + 10 placeringar mot sin egen kval tid i ett EM är bra.

Inläggsrubrik:
InläggPostat: 7:00 (torsdag, 12 augusti 2004) 
Användarvisningsbild

Måste grattulera Nalle för den fina prestationen. Bra gjort Nalle!

Synd att jag inte kunde deltaga och försöka stötta efter bästa förmåga! That´s life men det kommer fler tillfällen. Jag har ju lovat hjälpa till helgen som kommer, vilket jag gärna gör, så vi syns väl på fredagen antar jag!

// Niklas

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 4 inlägg ] 

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme [ Sommartid ]