www.kortedalamotorklubb.com

Forum för medlemmar i Kortedala motorklubb
Aktuellt datum och tid: 19:36 (torsdag, 10 september 2026)

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme [ Sommartid ]

Ny tråd Svara på tråd  [ 28 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2
Författare Meddelande
 Inläggsrubrik: racerapport
InläggPostat: 12:43 (lördag, 11 augusti 2007) 
Användarvisningsbild

Tjena Börje!

Fasen vad kul att läsa dina rapporter, man slutar aldrig att ha barnasinet kvar. kan bara hålla med om att detta är hur kul som helst.
Vi är just nu på SM i Knutstorp, här är många klubbförare med.
jag tycker det är så jäkla kul för vi har förare i stort sett i alla klasser som körs i Sverige, när en del slutar här kanske man börjar köra Bott det är ju en klass man inte kört på många år så det är kul att den har återuppståt igen.

Ja du 52,7 på falken, vad körde du med 250 på stenålderstiden, tror nog att du kan putsa tiden mer än 2 sek men det käner du själv, det viktigaste
är at du har kul och det verkar du ha, det måste vara många flaschback från den gammla goda tiden!

Good luck!
Fredrik

Inläggsrubrik:
InläggPostat: 20:25 (lördag, 11 augusti 2007) 
Användarvisningsbild

Jo då en och annan "flash back" blir det. Min kära hustru säger att för f..n du e ju gubbsjuk. Som svar har jag sagt, att är det så, så hoppas jag det sitter i länge. :)

-Ja du tid på Falkenberg då, hmmm har något minne av att jag presterade 54,5 med en Yamsel (Yamaha TD2B med sely ram). Lånad avSture Smith som tyvär slutade förtidigt. Men det var då och jag var ingen stjärna då heller men kul var det.
Så det dom säger att det var bättre förr stämmer inte riktigt, det är bättre nu!!!!

0706/965969 Hönölulu.

Inläggsrubrik:
InläggPostat: 22:58 (torsdag, 13 september 2007) 
Användarvisningsbild

BoTT Knutstorp 20070909-10
Körde ner på fredagen och ställde i ordning ”lägret. Lördagen banan våt med lätt regn som tilltog mer och mer ju närmare tidsträning ett kom. Trettio minuter innan tidsträning ett så beslöt jag att det var dags att sätta på regndäck. Det här passet är inte mycket att orda om mer än att oavsett vått eller tort så är det alltid kul att komma ut på banan. Alltid är det något man kan lära sig. Så detta pass var ett utmärkt tillfälle för mig att försöka köra avslappnat vilket jag har svårt för när det är blött. Ett varv går fint men helt plötsligt märker jag att jag sitter och spänner armarna , så länge jag tänker på det så funkar det men så fort jag släpper tanken ( -kör för fan med lösa tyglar) så spänner jag mig igen. Sista varven på passet funkade det ganska bra men mer regn skulle jag behöva.
Söndag så sken solen lite kyligt i början men tempen steg mer och mer under dagen. Slicks på och ut på andra tidsträning. Koncentrerade mig på att ändra mitt spår i 180 gradaren där jag tidigare tagit ordentligt med höjd för att få ett sent apex detta skulle nu korrigeras för att inte lämna någon lucka på insidan (Något som Brazze tippsat om). Detta kändes lite avigt tillbörjan men mot slutet av passet så föll det sig naturligt. Gött nu har man två spår som känns trygga, så nu är det bara att välja efter vad man har framför sig eller bakom. :)
Tredje och sista tidsträning. Nu gällde det att få till det så bra som möjligt. Hängde på Martin Bertlsson så länge det gick för att nå mitt max tempo så fort som möjligt (knappt ett halvt varv :( hängde jag med sedan några fria varv. Gav mig en startplatts i tredje led.
RACET -Ja jäklar ställer mig på min platts i tredje led, I pole position Jonny Cedergren och bakom honom lucka sedan står jag . Nu pirrar det. Kan jag bara få till en bra start så .... För det är ju öppet fält. Jonny Cedergren brukar ju pysa iväg som ett skållat troll så den gubben behöver man ju inte tänka på mer än att försöka hänga på i starten. Läger upp magen på tanken och näsan på kåpglaset, varvar upp till 4000 lite slir på kopplingen å sedan iväg med kopplingen och fullt gaspådrag. Är mitt i fältet in i första böjen.
På 8 eller 9 varvet gulflag för Ronni som gått omkull ut på rakan detta får mig att tappa koncentration och ryggen på Heroltz som jag tyckte jag fått häng på, ser Heroltz nypa Björn Höglund och där hamnar jag som 12a vid målgång Starx innan målgång fick jag även se Mikkel Torps rygg tavla före Björn, jäklar kom han iväg för mig, -satan satan. Visade sig sedan att vi var på väg att varav honom. Så fel man kan ha ibland, :iconbiggrin: . Totalt sett ett bra race och är riktigt nöjd. Putsade min bästa tid på Knutstorp till ett par höga 1.08 (Tack Brazze,Nicklas å Boman för tipps) detta är ca 3 sek bättre än i våras när jag körde här.
I Mål såg dt ut så här.
1Johnny Cedergren
2Björn Saethe
3Stefan Bernströn
4Martin Bertilsson
5Torleif Paulsson
6Geir Nordhag
7Henrik Ahlström
8Johan Rosenquist
9Ulf Hansen
10Michael Herholz
11Björn Höglund
12Börje Andreasson
13Tobias Rydberg
14Mathias Johansson
15Lars Mellgren
16Kjell Andersson racertobbe.com
17Mikkel Torp
18Michael Bache Kjaerulff
19Jan Kjellegård
Ronnie Jensen vurpade

Snyft snyft nu är det bara ett race kvar. Anderstorp i mitten av oktober.

0706/965969 Hönölulu.

Inläggsrubrik:
InläggPostat: 8:35 (fredag, 14 september 2007) 
Användarvisningsbild

Hejzzz Börje

Det var mycket trevligt att läsa din rapport.
Önskar dig all framgång i ditt tävlande.

//Roffe

Inläggsrubrik:
InläggPostat: 18:11 (söndag, 7 oktober 2007) 
Användarvisningsbild

Nästa helg så är sista möjligheten att se vad vi sysslar med i BoTTen
Inte nog med det, det blir fest för att avsluta RR i år.
"Man får det inte roligare Än man gör det tilll"

Tre gammla vild hundar har lovatt dyka upp.

0706/965969 Hönölulu.

Inläggsrubrik:
InläggPostat: 23:49 (söndag, 7 oktober 2007) 
Användarvisningsbild

Var?

Inläggsrubrik:
InläggPostat: 23:50 (söndag, 7 oktober 2007) 
Användarvisningsbild

Aha, Race 8. Anderstorp 13-14 oktober

Inläggsrubrik:
InläggPostat: 21:15 (måndag, 8 oktober 2007) 

Hej Börje.
Kul att läsa om alla racen.

Du nämnde att "Savannens Vilda Hundar" skulle dyka upp.
Kul om du berättar för dem att KMK har 50-års jubileum 2008
Vi planerer en jättefest, av sent skådat slag, till 25/10 eller 18/10
fast nästa år då. Hjälp till att sprida detta till alla gamla kompisar
och vildhundar från den tiden.

Vi har bildat en ganska stor festkommitée men behöver hjälp
från er alla givetvis att hitta folk.
När ni träffar nån av dem skriv upp namn,adress. mail & tel.
så skickar vi inbjudan sen.
Hör gärna av er till oss med tips.

Lycka till med racen.

Ellen
(som var med förr också)

Inläggsrubrik: Funderar på att åka dit
InläggPostat: 11:52 (tisdag, 9 oktober 2007) 
Användarvisningsbild

Funderar på att åka ner lördag eller söndag

Några som skall med?

Inläggsrubrik:
InläggPostat: 11:02 (onsdag, 10 oktober 2007) 
Användarvisningsbild

Ellen
Jo några gammla "Jyckar" skall jag nog hitta. Åter kommer senare med lista.
Det skall bli kul.

Dennis och alla andra
Ett lite tipps för er som funderar på att åka ner till avslutningen.
Fest på lördag, sista dag att bestämma sig är i dag.
Så skynda http://www.erf.nu/index.asp?N=1708

På Söndag dyker följand "jyckar" upp från SVH
Tore Alexandersson
Fredrik Wallerius
Reine Christiansson (troligen)

0706/965969 Hönölulu.

Inläggsrubrik:
InläggPostat: 11:13 (onsdag, 17 oktober 2007) 
Användarvisningsbild

Nordic BoTT 2007 Final race Anderstorp.

Åker ner på fredagen till bekant som har lånat ut sitt torp till mig under helgen ca 8Km från banan. När jag åkte från Hönö på eftermiddagen så visade temperaturen på +10 grader men ju närmare Anderstorp jag kom så sjönk tempen oroväckande och slutade -3 grader. Inte utan att man funderade på vad som skulle bjudas på i helgen, Snö regn eller vad. Något annat var jag inte inställd på. För det är ju mitten av Oktober. Ställer in mitt släp o hoj in kamratens garage, eller garage. Garaget visade sig vara en fulständigt utrustad verkstad. Den skull jag få behov av senare. Tar en tur ner till banan och anmäler mig samt tittar på stackarna som kämpar med depåtält å dylikt. Efter detta tillbaka till torpet för en macka å pilsner innan sängen.

Vaknar Klockan sju på lördag, kikar på ytter tempen som visar 0 grader, hmm.. kanske kan bli fint ändå, när solen kommit upp. I väg till banan och in med hoj i depåbox där jag hyrt in mig tillsammans med ett ERF gäng. (300:- helt ok.) På med däcksvärmare och sedan ut på en friträning. Efter 10 min så kraschar en gubbe ut på gammal start och målrakan, var vid Röd flagg. Så in i depån för att vänta tills banan är klar igen. Denna väntan fick mina däck att kallna attans snabbt, så när jag kom ut igen så var jag lite för het på gröten och gick av i Opel svängen så det blev inte mer kört för min del på lördagen. Utan upp med hoj på släpet och iväg till verkstan. Gaffeln vriden fick fixat detta samt byte av fotpinne. Kåpa samt skinnställ fick tejpas med silvertejp. När detta var gjort så tillbaka till banan för ombesiktning.

Söndag Nu jäklar var jag på bettet nu skall ordningen i tabellen fastslås för nu är det inga mer möjlighet till avancemang.
Ut på först tidsträning på 4 varvet var jag tvungen att gå in i depå. Såg inget, glasögon och visir igen immat. Trots att jag borrat 6 st 10mm hål i nedre kant på visiret. Detta funkade inte. Inför sista tidsträning så tejpade jag ”snoken”, Efter åter igen 4 varv, så släppte tejpen och for upp över ena ögat så in igen, Det här strulet gjorde att jag fick starta i näst sista led.

Så till Racet.
Står uppställd, den sköna känslan av race infinner och där går starten, missar starten något och kommer in i första böj som 9a, efter något varv så kommer Mikkel Torp och tar mig. Detta fick mig att vakna till liv, Mikkel fick en lucka på på hundra meter men den tog jag snabbt in igen, ligger nu under två varv i bakhjulet på Mikkel och studerar och märker att han på gammal start och mål vänder sig om för att se var han har mig. Så ett varv senare så går jag upp lite närmre och precis i det ögonblicket som han kikar efter mig så nyper jag honom. Ser nu ryggen på Björn Höglund knapar in lite men ingen möjlighet att komma ikapp. Och går i mål som 8a.

Vad säger man då om hela racingen året, Jo jag är hel nöjd. Min målsättning var att inte komma sist i BoTT och det gjorde jag inte heller trots diskning på Falkenberg (missade 10 poäng) trots att jag avstod två race på Linköping, eller föresten, så kan man inte säga alla har ju något man ångrar och som man inte är helt nöjd med. Det är ju trotts allt resultatet som räknas. (lika för alla) så jag är jäkligt nöjd med året. Nu vet jag att med lite mer träning så kan det bli bättre.

Ett stort tack till mina supportrar. Reine Christiansson, Tore Alexandersson, Fredrik Wallerius som dök upp och hejad på.

Nu i Vinter så skall Gubben lättas några kilo, hojen få lite fräscha bitar. Så nästa år så skall jag hamna bland de 10 bästa. :)
Vad kommer att hända i Bott 2008. Mycket snackas redan, så det skall bli intressant och se vad som kommer ut av allt detta. ”SILLY SEASON" i Nordic BoTT har just börjat :)

Nordic BoTT Tabell 2007
http://www.erf.nu/Tabell/index.asp?S=2&Y=2007&Kl=2

P.s Kan man säga att jag kom 2a i KMK inofficiella BoTT mästerskap?
Jo det kan man, låter bra :)

0706/965969 Hönölulu.

Inläggsrubrik: Kul kul
InläggPostat: 18:36 (onsdag, 17 oktober 2007) 
Användarvisningsbild

Det var kul läsning som vanligt!
Planen var att komma ner på lördagen men jag var för trött och dessutom bangade en annan person ur så det gjorde jag med :oops:

Men det kommer fler tävlingar nästa år. Måste iväg och kika på det

Inläggsrubrik:
InläggPostat: 12:34 (söndag, 21 oktober 2007) 
Användarvisningsbild

Det är lungt. Då går fler race, Dennis.
Så lyckad som denna klass blev så kommer den att leva i många år. Tror och hoppas att den kommer att bli så stor att den delas i två grupper. En A och B. Med gemensamt kval och separt A och B race. Vi får se hur det blir, så fort jag vet något så kommer info. Detta kan ju vara av intresse för piloter som funderar på Bott. (Eller rättare sagt Nordic BoTT.)

0706/965969 Hönölulu.

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 28 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme [ Sommartid ]