www.kortedalamotorklubb.com

Forum för medlemmar i Kortedala motorklubb
Aktuellt datum och tid: 15:16 (fredag, 11 september 2026)

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme [ Sommartid ]

Ny tråd Svara på tråd  [ 18 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2
Författare Meddelande
InläggPostat: 19:35 (tisdag, 17 augusti 2004) 
Användarvisningsbild

Lenita634 skrev:
kroppsinbyggda fjädringskomponenter" - himla tjusigt uttryck !! :D nästan som om det var något man kan ha nytta av och vara glad över att ha!

Visst var det ett tjusigt uttryck. Själv har jag endast en tjock skalle och en mogen mage, mycket mogen. Resten av min kropp är mest vatten (70%) och lite skinn och ben!! :dontknow:
Lenita634 skrev:
Jo du Klas, jag har allt sneglat lite på Monika med hoj, men tror nog att hon är minst decimetern längre än jag ...

Jag tror inte Monika är över 170 cm (risk att jag får sova på fönsterblecket) vilket medför att det skiljer max 6.5 cm.
Lenita634 skrev:
... och hojar med alltför många kubik eller R-bokstäver skrämmer mig ... :)

Suzuki Bandit 1200 har såväl fler kubik som fler kusar dock inga R.
BMW har 86 kusar Banditen måste ha fler ca 110 -120.
BMW är 10 kg tyngre i vikt.

Lenita634 skrev:
Lite mått att jämföra med: jag är 163,5 cm hög (MYCKET viktigt med decimalen!!), innerbenlängd: 82 cm med skor, torrvikt: uppgift saknas.
Min hoj - torrvikt 184 kg, sitthöjd 78,5 cm mjuk sadel, men jag når ner med hela fötter om jag kasar framåt lite mot tanken.

Att ta fram sin torrvikt låter väldigt plågsamt, värre än att modifiera sina kroppsinbyggdafjädringskomponenter, dessutom letalt :angel13: :evil1:
Lenita634 skrev:
Jag börjar starkt tvivla på ditt omdöme, Niklas när du visar så stort förtroende ...

Alla som kör hoj har tvivlande omdöme och troligen förstort förtroende :sign6:

Nu till ett tips. 1:a året jag körde hoj, dvs 2000 åkte jag en tur till Norge med lite olika människor, never mind. Men i alla fall så var det en kvinna som hade börjat att åka med sin son. Det var bara det att grabben tröttnade på att ha med mamma som spätta. Så han sa till henne att om hon ville åka motorcyckel så fick hon faktiskt köra själv. sagt och gjort.
Det var bara det att Hon hade precis samma problem som du men hon är ännu kortare än du Lenita. Hon körde någon typ av röd Suzuki, kanske en bandit 600, kommer inte ihåg kanske ytterligare någon mindre suzukimodell.

I varje fall, hon hade höjt sina MCkängor med 3 - 4 cm genom att sätta på tjocka sulor. Inte för att plattådojor är speciellt populära just nu, men det ger dig ett större urval av hojjar att välja mellan. Viss justering av fotpinnar-, växelförar- och bakbromspedalsinställningar kan behöva göras men det är enkla åtgärder och fixas lätt av den händige :glasses10:

/Klas

Inläggsrubrik:
InläggPostat: 9:10 (onsdag, 18 augusti 2004) 

Tack Klas för dina fin-fina tips! Men tyvärr är jag inte så hågad att nyttja platåskor, lika eländigt som customhoj ... Mer rimligt skulle nog vara att karva i sadeln, men då dyker det genast upp dagsfärska "tänk om" ... TÄNK OM jag skulle modifiera sadeln och det visar sig få följder i form av wobbel/grymt missljud uppe vid hjälmen pga turbolens eller annat elände ?? Dessutom är införskaffandet av annan hoj dyrt nog som det är för min kassa ... surt att behöva lägga ut ännu mera pengar på något som man inte kan få garanterat resultat för.

Lustigt med hur man kan tolka din berättelse om damen på Norge-turen. Första synen som kom för mig när jag läste "kvinna som börjat åka med sin son" var att damen ifråga skjutsade sin troligen minderåriga son ... förstod några ord senare att det var hon som åkte med.

:D

Inläggsrubrik:
InläggPostat: 12:47 (onsdag, 18 augusti 2004) 
Användarvisningsbild

Lenita634 skrev:
Lustigt med hur man kan tolka din berättelse om damen på Norge-turen. Första synen som kom för mig när jag läste "kvinna som börjat åka med sin son" var att damen ifråga skjutsade sin troligen minderåriga son ... förstod några ord senare att det var hon som åkte med.

:D

Precis min tanke också!

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 18 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme [ Sommartid ]