|
Jaha det blev en tur idag iaf. de som var med var Tomas, Mats (okänd) Björn Östberg? Torbjörn(okänd) Roy och Göran.
Jag hade dagen till ära apterat en fartregulator på hojen vid namn Mona-Lisa.
Färden gick i lllllååååååånnnnnngggggsssssaaaaaammmmmttttt tempo via Kungälv, hö bakom Fars hatt,
längs med älven. Till höger strax norr om Diseröd vidare mot Lilla Edet. Efter en bensträckare där så beslutade Mats o Torbjörn att av säkerhesskäl hoppa av turen. De riskerade att somna. ??? Får väl för helvete komma utvilade till touringarna!!!
Nåväl. Turen gick vidare till Sjuntorp - Upphärad - Väne Åsaka- Främmestad hö. förbi dansbanan -bakvägen söder om Nossebro mot Sollebrunn. Fika blev det vid Gräfsnäs slottsruin däe det var samling för den månatliga veteranbilsutställning. Där sade Göran farväl eftersom man inte fick köra fram till kaffeet. Han hade inte kryckan med sig.
Massor med fordon o folk var på väg därifrån när vi kom vid 20.10. Men det fanns en del gamla godingar att titta på ändå.
Kaffet o Äpplekaka med V-sås smakade gott.
Sedan var det fri färd hemmåt på 190an. Mörka moln hopade sig i söder men jag o regulatorn klarade oss ända fram till Hornbach innan det började droppa ordentligt.
Min tripp visade 186km när vi kom upp ur T-tunneln. Och åtminstånde jag var nöjd med dagens tripp.
_________________ Reflektera mera
Det är inte farten som dödar, det är smällen."
It's not the fart that kills, it's the smell."
|