www.kortedalamotorklubb.com

Forum för medlemmar i Kortedala motorklubb
Aktuellt datum och tid: 1:09 (fredag, 11 september 2026)

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme [ Sommartid ]

Ny tråd Svara på tråd  [ 7 inlägg ] 
Författare Meddelande
 Inläggsrubrik: Torsdagstouring 16/4
InläggPostat: 16:54 (onsdag, 25 mars 2009) 
Användarvisningsbild

Vi planerar att börjar med torsdagstouring 16/4 kl 18.00 från exportgatan,

Föråkare Svante

/ Bosse

Inläggsrubrik: Åka eller inte åka???
InläggPostat: 8:23 (måndag, 13 april 2009) 

Det är ju jag som åtagit mej att vara föråkare denna torsdag, och det kan jag ju vara.
Men frågan är om vi ska köra eller om vi i stället ska ta och jobba på klubben istället.
Styrelsen har ju kallat till jobb med att packa ihop allt i gamla kåken inför flytten på lördag. Och då käns det ju lite konstigt att dra iväg med en massa folk på tur. när vi kanske behövs på klubben.
Jag har ju åtagit mej att vara föråkare, men jag överlåter att bestämma om detta till Touringsektionen och Styrelsen.
Svante

Inläggsrubrik:
InläggPostat: 9:57 (måndag, 13 april 2009) 

Det är en bra synpunkt du har Svante. Men det finns faktist mer än 200 personer registrerade i klubben och om några av dom 15-20 personerna som hitintills på sin lediga tid, inte minst du själv, vardagar som helgdagar inkl. påsk, dragit det stora lasset med röjning, planering och bygge av nya lokalen, skulle vilja vara ledig och ha lite kul också så hoppas och tror jag inte att flytten faller på en TT.
Respektive sektionsledning borde ta tag i sina medlemmar och dra dit dom.
Kanske sent att väcka frågan nu men....

Inläggsrubrik:
InläggPostat: 22:04 (tisdag, 14 april 2009) 
Användarvisningsbild

Då Svante tagit en semstervecka för att bygga klart vårt nya klubbhus,får han "ledigt" i från packningen av gamla klubbhuset och är föråkare på torsdagstouringen.

/ Bosse

Inläggsrubrik:
InläggPostat: 20:30 (onsdag, 15 april 2009) 

Vackert fixat Bo.

Inläggsrubrik:
InläggPostat: 22:32 (onsdag, 15 april 2009) 

Nå det stämmer inte riktigt att jag tagit ledigt bara för att bygga på klubben.
I första hand har jag tagit ledigt bara för att jag skulle behöva ta igen mej, sen att det samanfaller så att jag lägger en del tid på klubben är väl ok. Jag lägger ju inte ner så mycket tid som en del andra, Dan, Fredrik, Lars och även Torbjörn har ju lagt ner väldigt mycket mer tid, fast det mesta av mitt jobb har inte riktigt börjat än, vi har inte haft material så att det räckt men förhoppningsvis har det kommit idag så att vi kan få dit det i morgon och på fredag. Sen så ska det bli skönt att komma tillbaka till jobbet på måndag så jag kan vila upp mej lite.
I dag har jag mest hållt på med Vingen, för att få den klar så att jag kan besiktiga den. Måste passa besiktningstiderna, det är ju nästan omöjligt att få tid för MC nu på våren.
I morgon så kommer jag och Tomas att vara på klubben från ca 09.30 tills jag måste sticka iväg till besiktningen på eftermiddagen.
Sen kör jag väl före då på Torsdagstouringen, får väl se om det är någon som vill åka med annars så får det väl bli jobb på klubben istället.
Anledningen att jag tog upp frågan om vi skulle köra var inte om jag kan undvaras från jobbet med packningen, men det är ju så att dom flesta som brukar vara med och hjälpa till även är aktiva inom Touringen och då kan det ju vara lite dumt att sno med mej folk ut på körning istället.
Samtidigt är det ju så att man måste ha lite roligt också, och det är väldigt fint att köra nu när det börjar skifta i grönt ute.
Svante

Inläggsrubrik: Resultatet
InläggPostat: 21:49 (torsdag, 16 april 2009) 

Vi blev några stycken som åkte trotts allt. Fredrik och Mats hade börjat packa redan när vi åkte, hoppas att det kom fler sen.
Vi hade fint väder men sen när solen gick ner så blev det lite svalt, som tur var så hade jag valt vingen den här kvällen, det var bara 6 grader när jag kom hem.
Jag hade inte planerat så mycket för jag visste inte om det skulle komma någon över huvud taget, men vi var 5 stycken som åkte från klubben, sen lyckades Per F hitta oss på vägen mellan Ödenäs och Hindås.
Målet som jag valde blev Café Skåne igen. Men det viste jag inte när vi åkte från klubben.
Vi som åkte var
Svante föråkare
Mats (Katana)
Lasse D
Torjörn
Jan A
och sen på slutet så anslöt
Per F
och sträckan fick jag till 157km
Svante

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 7 inlägg ]