www.kortedalamotorklubb.com

Forum för medlemmar i Kortedala motorklubb
Aktuellt datum och tid: 18:00 (fredag, 11 september 2026)

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme [ Sommartid ]

Ny tråd Svara på tråd  [ 4 inlägg ] 
Författare Meddelande
 Inläggsrubrik: TT 16/9-04 (Torsdag)
InläggPostat: 21:57 (torsdag, 16 september 2004) 
Användarvisningsbild

Torsdags touring till Kinna
Idag var det jag själv som skulle leda körningen.
Turen fick göras om direkt.
Tanken från början var att köra söderut mot Lackarebäck och sedan via Gunnebo till Mölnlycke och Benareby osv. Men på grund av att det var trafikstockningen av värre slaget var det tjockt vid tunneln.

I stället körde vi norrut och tog bron över till Angered, vidare mot gråbo men svängde av mot Jonsered. (Hehe, några km grus, jippiee) Sedan körde vi från jonsered till Landvetter och ner mot Eskilsby och Inseros där vi tog en bensträckare. Efter lite disskusion med Håkan så kom vi fram till att Seglora vägen är fin men inte när det är kallt och mörkt.
Alltså gjordes en rokad senare.
Från Inseros åkte vi via Ingsöarna mot Hällingsjö, och mot Skene en bit innnan vi åkte via Hulta till Sätila och mot Hyssna. Där kom förändringen. Istället mot Hyssna och Seglora svängde vi av mot Fotskäl och sedan i Fotskäl tog sedan håkan över och körde via Berg??? till Kinna där vi inmundigade mat och dryck.
På fiket fanns ett gäng tjejer, läs kvinnor i övre medelåldern som skrattade och hade kul. När dessa Kinna tjejer fikat klart kom de över och snackade lite. De hade ingen klubb men kallade sig "Knuttar med tuttar". De verkade trevliga och bjöd in dem till klubben och även att kanske åka touring med oss eventuellt kanske mötas upp för fika.
Jag överlämnade vår egen penna med webbadress.
När vi väl var klara tog vi och åkte hem. Turen blev ca 16 mil tillbaka till klubben!

Deltagare:

Jag själv (Dennis) på en Africa Twin
Håkan N på en Ntv
Bosse på en Zrx 1200
Svante på Vingen
Jonas Och Mia på Dr 650
Anders L på sin Bmw
en ny kille på en Cbf 600

Inläggsrubrik:
InläggPostat: 9:18 (fredag, 17 september 2004) 
Användarvisningsbild

Vi tog av mot Berghem efter Fotskäl. Tyvärr inte alls lika rolig väg som Segloravägen, men när ljuset börjar försvinna så får man prioritera lite annorlunda. Det var en trevlig tur! Dock Förb****t kallt, rent ut sagt. Svante hade neråt 7 grC på tempmätaren vid något tillfälle.

Jag, Jonas och Mia tog vägen över Tostared hem till Kungsbacka (Huuu, mörkt och kallt!) medan övriga skulle åka 156:an.

Det var faktiskt ytterligare två personer med på turen. Både Svante och en kille på en BMW K1100R. Tror det är han som heter Anders Lomander.

/Håkan

Inläggsrubrik: Sträckan
InläggPostat: 9:53 (fredag, 17 september 2004) 
Användarvisningsbild

Totala sträckan om man räknar tillbaka till klubben blir ca 16 mil!

Inläggsrubrik:
InläggPostat: 12:37 (fredag, 17 september 2004) 
Användarvisningsbild

Håkan Nilsson skrev:
Vi tog av mot Berghem efter Fotskäl. Tyvärr inte alls lika rolig väg som Segloravägen, men när ljuset börjar försvinna så får man prioritera lite annorlunda. Det var en trevlig tur! Dock Förb****t kallt, rent ut sagt. Svante hade neråt 7 grC på tempmätaren vid något tillfälle.

Jag, Jonas och Mia tog vägen över Tostared hem till Kungsbacka (Huuu, mörkt och kallt!) medan övriga skulle åka 156:an.

Det var faktiskt ytterligare två personer med på turen. Både Svante och en kille på en BMW K1100R. Tror det är han som heter Anders Lomander.

/Håkan

Kärring! Själv hade jag nog bara ca 20 grader i bilen :wink:

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 4 inlägg ] 

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme [ Sommartid ]