www.kortedalamotorklubb.com

Forum för medlemmar i Kortedala motorklubb
Aktuellt datum och tid: 2:57 (fredag, 11 september 2026)

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme [ Sommartid ]

Ny tråd Svara på tråd  [ 14 inlägg ] 
Författare Meddelande
 Inläggsrubrik: Dropprally 19/9
InläggPostat: 10:53 (fredag, 28 augusti 2009) 

På ett Touringmöte någon gång i våras så hade vi ett förslag om att anordna dropprallyt den 19 sept, och jag har lite funderingar.
På ett riktigt dropprally så ska man ju tälta tycker jag, men det finns många avvikande uppfattningar och nu blir det här ju lite sent på året.
Men om man jämför så är det ju flera stora träffar så här års bl.a Tändsticksträffen, och träffen i Kjellerup som vi brukar åka på är ju helgen efter.
Sen är det ju väldigt många som inte vill övernatta alls, förra året så var det ju inte många som tältade fast det var kanonväder.
Så nu vill jag veta vad ni tycker.
Ni som vill åka ett dropprally, kan ni tänka er att tälta eller vill ni bo på hotell, vandrarhem, stuga eller annat boende.
Eller vill ni åka hem efter rallyt.
Jag håller på och planerar så jag vill ha besked rätt snart om vad ni tycker.
Vi ska ju snart ha ett Touringmöte ( Onsdagen 2 sept) och då vill jag kunna lämna besked om hur jag gör.

Så kan jag ju göra lite reklam för träffen i Kjellerup, den anordnas av MC-klubben Snövserne, och vi är några stycken som åkt på den här träffen sen någon gång på 80-talet, och en del år så har vi varit rätt många.
Vi har tagit hem en väldigt massa priser för största utländska klubb.
Jag har pratat med Anders och han har också tänkt åka dit, om det nu inte blir riktigt skitväder förståss.
Jag skriver en egen tråd på det här så kan vi ju se hur många som är intresserade.
Svante

Inläggsrubrik: Dropprallyt
InläggPostat: 19:40 (fredag, 28 augusti 2009) 

Skitbra om du ordnar allternativa övernattningar. Kan bara bli roligare ju fler vi är. Camping för de som önskar behöver ändå inte uteslutas. Det är i så fall inte första gången detta händer. Vad jag kommer ihåg, så var det säkert ett 25-tal, som stannade på ett dropprally på 90-talet. Så tourare anmäl intresse här och nu, så kan det bli riktigt trevligt. :iconbiggrin: Göran

Inläggsrubrik:
InläggPostat: 20:18 (fredag, 28 augusti 2009) 

Det blir nog en kul grej. Jag är förhindrad (jobbar natt) att stanna kvar men tänker vara med på rallyt.

Inläggsrubrik:
InläggPostat: 14:58 (lördag, 29 augusti 2009) 

Nu hade jag ju inte tänkt mej att det här skulle bli en tråd för att anmäla sej, utan för att jag vill veta vad ni tycker.
Om det blir många som vill övernatta men som inte vill tälta, så kan vi ju ha målet på ett ställe där vi kan övernatta inomhus, men är det så att dom flesta åker med på rallyt, och sen vill åka hem så finns det ingen anledning att boka boende någonstans.
Jag har lite planer på frågor och färdvägar men jag bestämmer inte allt förrän efter nästa Touringmöte.
Göran vill tydligen övernatta men inte i tält och Lasse åker hem.
Hur vill ni andra ha det??
Svante

InläggPostat: 15:20 (lördag, 29 augusti 2009) 

Du missuppfattade mitt inlägg. Jag väljer tält eller inomhus, beroende om Kerstin skall vara med eller ej. :iconbiggrin: Göran

Inläggsrubrik:
InläggPostat: 17:44 (lördag, 29 augusti 2009) 

Ok det är bra då vet jag.
Då väntar jag bara på svar från alla andra.
Svante

Inläggsrubrik:
InläggPostat: 19:33 (lördag, 29 augusti 2009) 
Användarvisningsbild

Jag vill gärna övernatta :D

Inläggsrubrik: Sova
InläggPostat: 11:59 (söndag, 30 augusti 2009) 
Användarvisningsbild

JAg tycker ju att det är mysigt att tälta...vid bra väder iaf.
Så troligen gör jag det.

Inläggsrubrik:
InläggPostat: 17:50 (söndag, 30 augusti 2009) 

Lite synpunkter, tycker rallyt ska avslutas i klubbhuset de som vill sova över kan göra det där,mer pengar kommer in till klubben om rallyt öppnas upp för alla, folk hittar till oss+ mer försäljning.

Inläggsrubrik:
InläggPostat: 22:27 (söndag, 30 augusti 2009) 
Användarvisningsbild

Gunli796 skrev:
Lite synpunkter, tycker rallyt ska avslutas i klubbhuset de som vill sova över kan göra det där, mer pengar kommer in till klubben om rallyt öppnas upp för alla, folk hittar till oss + mer försäljning.

Jag instämmer. Dem som är aktiva i klubben idag vill ibland ha lite hjälp och då är det bra om vi har nytt blod i klubben som har roliga och fräscha ideér. Tälta kan man göra på baksidan om man vill ;)
Jag röstar för avslut på klubben med övernatting på våra tältsängar...

InläggPostat: 7:40 (måndag, 31 augusti 2009) 

Dåligt förslag. Varför? Jo, vi har redan ett rally, som slutar vid klubben. Inte en enda människa, har då stannat kvar under de 10 åren. För övrigt tar vi med grejor från klubben till försäljning. Förslaget, att ordna en bekväm övernattning för de som önskar, var ju inte att rycka undan fötterna, för de som vill tälta i en vacker natur. Handen på hjärtat. Hur många av er som vill ha det på klubben, skulle stanna över natten. Hela tanken med dropprallyt är ju, tävlingschefens överraskning med b.la hemlig målgång. Enda kravet vi egentligen har haft, är att målet skall vara på rimligt avstånd från GBG, då en del vill hämta familjemedlemmar eller se till husdjur efter målgång. Kan dock inte protestera, om nya kvastar vill driva D-rallyt ett annat år och då ha en annan "hemlig" målgång. :iconbiggrin: Göran
Ps! Om vi vill driva ett rally, som är öppet, då ställs det helt andra krav på oss, som arrangör. Det skulle betyda, att alla krafter skulle behövas för att göra det lyckat. Minst 30 personer skulle det krävas med bemannade stationer, lekar, inköp, rallyupplägg mm. Vi har ju haft en del tankegångar i den riktningen redan nu. Vidare skall det in en annons i b.la Gulingen. Beslut måste dock tas ganska snart, då manusstopp är på hösten. Släng upp en lista på klubben, för att kolla vilka , som vill jobba med detta och med vad. Ja det blev ett ganska långt Ps, men det var lite funderingar inför onsdagens touringmöte. Kom nu med massor av ideer.

Inläggsrubrik:
InläggPostat: 23:37 (måndag, 31 augusti 2009) 

Bra argument Göran. :!: Inte spec. långdraget tycker jag (men alliting är relativt) och sakligt och väl formulerat.

Upp till bevis alla som vill :!: jobba :!: på att dra mer folk till klubbhuset.
Hitta på något! :!:
Kom igen då! :!:

Inläggsrubrik:
InläggPostat: 12:11 (tisdag, 1 september 2009) 
Användarvisningsbild

Om jag inte missförstått Svantes fråga så ville han veta om dom som skulle sova över ville sova i tält eller om han skulle boka stugor.
Svante har åtagit sig att ordna årets Dropprally, vart det går och vart det slutar tycker jag är upp till Svante.

Förändringar får vänta tills nästa år och då får vi se om någon är villig att ta på sig det arbete som krävs för att det skall bli ett öppet rally.

Inläggsrubrik:
InläggPostat: 10:31 (onsdag, 2 september 2009) 
Användarvisningsbild

Inga synpunkter på var eller hur rallyt slutar - åker hem och sover.

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 14 inlägg ] 

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme [ Sommartid ]