www.kortedalamotorklubb.com

Forum för medlemmar i Kortedala motorklubb
Aktuellt datum och tid: 18:26 (torsdag, 10 september 2026)

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme [ Sommartid ]

Ny tråd Svara på tråd  [ 29 inlägg ]  Gå till sida 1, 2  Nästa
Författare Meddelande
 Inläggsrubrik: TiT 9/8
InläggPostat: 10:09 (tisdag, 9 augusti 2005) 
Användarvisningsbild

Med lite tur så är det uppehåll ikväll.

Vem är föråkare ?

Inläggsrubrik:
InläggPostat: 10:13 (tisdag, 9 augusti 2005) 
Användarvisningsbild

Sorry, inte jag!

Måste byta däck och laddningsegulator (som jag hämtade igår).
Men om någon kan tänka sig att ha en passagerare kan jag ju alltid åka med bakpå för en gångs skull!?

Mvh!
// Niklas

Inläggsrubrik:
InläggPostat: 10:21 (tisdag, 9 augusti 2005) 
Användarvisningsbild

Niklas skrev:
Sorry, inte jag!

Måste byta däck och laddningsegulator (som jag hämtade igår).
Men om någon kan tänka sig att ha en passagerare kan jag ju alltid åka med bakpå för en gångs skull!?

Mvh!
// Niklas

Du kan få låna en beamer, Monika skall spela Volleyboll om det är väder.

Inläggsrubrik:
InläggPostat: 10:45 (tisdag, 9 augusti 2005) 
Användarvisningsbild

Klas600 skrev:

OK, just!

När, var och hur?

Mvh!
// Niklas

Inläggsrubrik: Re: TiT 9/8
InläggPostat: 11:24 (tisdag, 9 augusti 2005) 

Klas600 skrev:

Vem är föråkare ?

Enligt listan som vi bestämde på förra Touringmötet så är det
Alf som ska köra föråkare.
Svante

Inläggsrubrik:
InläggPostat: 11:25 (tisdag, 9 augusti 2005) 
Användarvisningsbild

Jag tror inte det finns någon föråkare uppsatt till idag, om inte någon varit inne och skrivit upp sig på listan i klubbhuset. På förra touringmötet bestämde vi första föråkarna efter semestern, d.v.s tisdag och torsdag förra veckan. Men touringmötet dröjer väl tills nästa vecka om jag inte minns fel, så troligen finns ingen uppsatt till denna veckan och nästa tisdag.

Själv kan jag inte åka med idag. Hojen är hos Kenneth's för lite pyssel och omvårdnad av bränslesystemet. Det mest sannolika verkar vara att det är bensinpumpen som strular. Tyvärr går en ny pump med tillhörande fuelcut-relä på ca 2500-3000kr. :-( Dessutom är det styrelsemöte ikväll så det sätter automatiskt stopp för körning. Kanske blir svårt för er att köra utan mig... men jag tror nog att ni klarar av det! ;-) :-)

/Håkan

Inläggsrubrik:
InläggPostat: 11:48 (tisdag, 9 augusti 2005) 
Användarvisningsbild

Niklas skrev:
Klas600 skrev:

OK, just!

När, var och hur?

Mvh!
// Niklas

Hämtas och lämnas i kussered.

Är hemma ca 17:00, rullar 17:30 måste tanka innan kallebäck.

InläggPostat: 11:53 (tisdag, 9 augusti 2005) 
Användarvisningsbild

Svante75 skrev:
Klas600 skrev:

Vem är föråkare ?

Svante

Alf är med Stefan i "Das Vaterland" zum holen reserv komponenten fur den grauen italianschen motorrad.

Vet inte om de hinner hem tills ikväll.

Inläggsrubrik:
InläggPostat: 11:59 (tisdag, 9 augusti 2005) 
Användarvisningsbild

Håkan Nilsson skrev:
Jag tror inte det finns någon föråkare uppsatt till idag, om inte någon varit inne och skrivit upp sig på listan i klubbhuset. På förra touringmötet bestämde vi första föråkarna efter semestern, d.v.s tisdag och torsdag förra veckan. Men touringmötet dröjer väl tills nästa vecka om jag inte minns fel, så troligen finns ingen uppsatt till denna veckan och nästa tisdag.

Själv kan jag inte åka med idag. Hojen är hos Kenneth's för lite pyssel och omvårdnad av bränslesystemet. Det mest sannolika verkar vara att det är bensinpumpen som strular. Tyvärr går en ny pump med tillhörande fuelcut-relä på ca 2500-3000kr. :-( Dessutom är det styrelsemöte ikväll så det sätter automatiskt stopp för körning. Kanske blir svårt för er att köra utan mig... men jag tror nog att ni klarar av det! ;-) :-)

/Håkan

Du svänger ju så mjukt och fint så det kommer bli lite kantigare:(

Hörde av Jonas att din tvåhjuling är på service. Tråkigt med dyrt U-håll, men alternativet är värre.

Om ni bara bestämde för en vecka så innebär det att det inte finns någon cafenavigatör (läs föråkare) på ToT heller, är det riktigkt uppfattat ?

Inläggsrubrik:
InläggPostat: 12:40 (tisdag, 9 augusti 2005) 
Användarvisningsbild

Klas600 skrev:
Hämtas och lämnas i kussered.

Är hemma ca 17:00, rullar 17:30 måste tanka innan kallebäck.

OK! Tar min grå kontainer och lägger en bredsladd på grusplanen kl. 17:00. Måste hämta klädesplagg och hatt hemma innan dock.

Mvh!
// Niklas

InläggPostat: 13:46 (tisdag, 9 augusti 2005) 

Klas600 skrev:
Vem är föråkare ?
Svante

Alf är med Stefan i "Das Vaterland" zum holen reserv komponenten fur den grauen italianschen motorrad.

Vet inte om de hinner hem tills ikväll.

OK då får ni väl välja någon när ni kommer dit
Alf var i alla fall uppsatt på listan,
eftersom det är vårlistan så var raderna slut, men Alf står till höger om Håkan under dom andra raderna.

Vi hade bestämt föråkare till och med idag, för vi skulle ha ett Touringmöte på onsdag, men det verkar inte som vi får bestämma när vi ska ha våra möten. Styrelsen verkar ha bestämt årets möten på sitt planeringsmöte, sen verkar det inte som detta går att ändra.
Enligt kalendern så ska det vara Touringmöte 17/8, men vi måste ju bestämma bl.a om TT och planera för Dropprallyt.
Så frågan är om vi ska ha Touringmötet på den tid vi bestämde förra mötet eller den tid som står i kalendern??
Svante

InläggPostat: 15:25 (tisdag, 9 augusti 2005) 
Användarvisningsbild

Svante75 skrev:
Så frågan är om vi ska ha Touringmötet på den tid vi bestämde förra mötet eller den tid som står i kalendern??
Svante

Ok. Då har det blivit en flytt av mötet som inte kommit in i kalendern. Mötena preliminärbokas ju till en gång i månaden på planeringsmötet av dom som är närvarande där (styrelen + andra engagerade). Detta går givetvis att ändra eftersom sektionen har ansvar för detta, men då måste det ändras i kalendern också. Detta är INTE styrelsens uppgift att göra utan måste ske på initiativ från sektionen.

Det blir nu väldigt sent att plötsligt ändra i kalendern till en mötesdag som är imorgon. Samtidigt så behöver vi det mötet snarast möjligt.

Mvh Håkan

InläggPostat: 19:22 (tisdag, 9 augusti 2005) 

Håkan Nilsson skrev:
Svante75 skrev:
Svante

Ok. Då har det blivit en flytt av mötet som inte kommit in i kalendern. Mötena preliminärbokas ju till en gång i månaden på planeringsmötet av dom som är närvarande där (styrelen + andra engagerade). Detta går givetvis att ändra eftersom sektionen har ansvar för detta, men då måste det ändras i kalendern också. Detta är INTE styrelsens uppgift att göra utan måste ske på initiativ från sektionen.

Det blir nu väldigt sent att plötsligt ändra i kalendern till en mötesdag som är imorgon. Samtidigt så behöver vi det mötet snarast möjligt.

Mvh Håkan

Jag hade nog lite fel tror jag, kollade med Dennis nyss, det var han som skrev protokollet, det verkar som det skulle vara den 17 i alla fall.
Dessutom så har nog dom flesta skrivit upp datumet från kalendern.
Vi flyttade i alla fall fram Touringmötet pga allt som är på gång i aug, jag hade för mej att vi sa denna onsdagen och att det var därför vi bara bokat TT fram tills idag.

Men vi ska väl inte krångla till det, så Touringmötet blir den 17/8 som det står i kalendern, jag ska försöka få tag på Dan och höra hur vi ska lägga upp Dropprallyt, för det är ju inte långt kvar tills dess.
Svante

InläggPostat: 9:23 (onsdag, 10 augusti 2005) 
Användarvisningsbild

Alf hade lämnat ett meddelande på min mobilö att han tyckte vädret var för fuktigt.

Och jo när jag drog från jobbet ca 16:30 så hade det börjat små skvätta lite allt närma Kussered.

Men skam den som ger sig regn är bara ett alternativt blötare väglag från torr asfallt och det är karraktärsdanande :razz:

Niklas dyker upp lite senare hemma. Vi byter om och börjar färden in mot GBG för att att tanka den blå. Fast jag kommer inte riktigt ända fram utan får soppatorsk efter infromation avfarten på E20. FÅr igång hojjen igen efter lite ruskande och kommer nästan till rondellen. Niklas drog i förväg till macken.

Själv så börjar jag leda hojjen de resternade 200 m. Det är lite svettigt att leda hojjen speciellt med regnställ på. Vi tankar och drar upp till Kallebäcks lide det droppar lite mindre nu och vädret ser bättre ut norrut.
Vi har dock inga störe förhoppningar om att det skall dyka upp någon mer.

Efter en lite stund kommer Micke. Vi bestämmer oss för att åka Kungälv , Brobacka, Ödsmål, Stenungssund, in mot Rörtången ner mot Marstrandsvägen och tillbaka till Kungälv och sedan GBG.

Niklas kör först på beamer. Därefter Mikael Theil på mörkblå VFR och jag sist på nyss fyllda 10000 mil ZX12-R.

Fikade gjorde vi i Brobaka man har delvis lagt ny beläggning mellan Lilla Edet och fram till korssning på Ljungskile vägen. I Brobaka åkte regnstället av det var upphåll hela vägen efter det att vi kom ut från Göteborg, således var vädret bättre än förväntat.

Det blev 15 mil runda svängar.

InläggPostat: 10:28 (onsdag, 10 augusti 2005) 
Användarvisningsbild

Oj då Klas.
Living on the edge eller vad det nu kallas ;o)

Personligen har jag ju ingen reservkran utan dubbla varningslampor.
En börjar lysa när det är ca 8 liter kvar och en som sedan börjar lysa vid ca 4 liter. Trots detta använder jag alltid trippmätaren.
Trots att jag vet att jag vid normalt landsvägstempo borde komma över 40 mil om jag pressar i lite mer bränlse en de 24 liter tanken normalt rymmer. Brukar jag vid landsvägskörning kika efter en mack, helst shell där jag har kort och dessutom kommer ihåg koden, för att tanka.
Jag har ingen lust att öka nervositeten.
Dessutom Klas om jag hade varit i din situation, om du nu visste att moppen skulle gå på ångorna, hade jag nog tagit resvdunekn ur bilen eller till gräsklipparen innan jag hade åkt till macken. Men det är jag det.
Men jag har ett ganska lågt behov av adrenalin och nervositet
Men nu fick du ju lite motion om man skall se det possitivt ;o)

Jasså Niklas!
Hur gillar du bumsen då?
Dags att byta in Viffen mot en Bumse????

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 29 inlägg ]  Gå till sida 1, 2  Nästa

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme [ Sommartid ]