Alf hade lämnat ett meddelande på min mobilö att han tyckte vädret var för fuktigt.
Och jo när jag drog från jobbet ca 16:30 så hade det börjat små skvätta lite allt närma Kussered.
Men skam den som ger sig regn är bara ett alternativt blötare väglag från torr asfallt och det är karraktärsdanande
Niklas dyker upp lite senare hemma. Vi byter om och börjar färden in mot GBG för att att tanka den blå. Fast jag kommer inte riktigt ända fram utan får soppatorsk efter infromation avfarten på E20. FÅr igång hojjen igen efter lite ruskande och kommer nästan till rondellen. Niklas drog i förväg till macken.
Själv så börjar jag leda hojjen de resternade 200 m. Det är lite svettigt att leda hojjen speciellt med regnställ på. Vi tankar och drar upp till Kallebäcks lide det droppar lite mindre nu och vädret ser bättre ut norrut.
Vi har dock inga störe förhoppningar om att det skall dyka upp någon mer.
Efter en lite stund kommer Micke. Vi bestämmer oss för att åka Kungälv , Brobacka, Ödsmål, Stenungssund, in mot Rörtången ner mot Marstrandsvägen och tillbaka till Kungälv och sedan GBG.
Niklas kör först på beamer. Därefter Mikael Theil på mörkblå VFR och jag sist på nyss fyllda 10000 mil ZX12-R.
Fikade gjorde vi i Brobaka man har delvis lagt ny beläggning mellan Lilla Edet och fram till korssning på Ljungskile vägen. I Brobaka åkte regnstället av det var upphåll hela vägen efter det att vi kom ut från Göteborg, således var vädret bättre än förväntat.
Det blev 15 mil runda svängar.