www.kortedalamotorklubb.com

Forum för medlemmar i Kortedala motorklubb
Aktuellt datum och tid: 12:43 (måndag, 14 september 2026)

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme [ Sommartid ]

Ny tråd Svara på tråd  [ 12 inlägg ] 
Författare Meddelande
 Inläggsrubrik: TT 1/7
InläggPostat: 9:12 (torsdag, 1 juli 2010) 

Kvällens tur går i LAT-tempo till Gräfsnäs slottsruin. Beräknar att vara där vid 20-tiden. Avfärd KMK prick 18.00. :iconbiggrin: Göran

Inläggsrubrik:
InläggPostat: 10:26 (torsdag, 1 juli 2010) 
Användarvisningsbild

Jag kommer och åker prick :!: jag med.
Ikväll får det bli.....?som jag grenslar, för roligt ska jag ju inte ha :laughing3:
Den huvudsakliga anledningen till det här kringåkandet måste väl vara
att få batteriet laddat :angel8:

Inläggsrubrik: TT 1/7
InläggPostat: 22:48 (torsdag, 1 juli 2010) 

Det var överraskande många som kom denna torsdag. Västra sidan av älven till Lilla Edet, vidare till östra sidan och upp till sjuntorp. Upphärad till Koberg följde ( mycket dålig väg ). Vi var framme 19.40, lite kort väg kanske, men det totala blev 195 km. Vi rullade igenom Sollebrunn, tog av till Gräfsnäs. Mycket gamla bilar och en orkester, som körde halvreligösa låtar. Mycket folk och goda räkmackor. hemvägen gick över Alingsås och Hindås via Ödenäs. Vi som åkte var:
Inga-Lill
Jan A
Peter E
Roger---------Mc Prima
Kenneth Wall medlem hos oss och Prima
Anders F
Niklas Ö
Mats Ö
Christer F
Per F
Mats A
Jag själv
Dessutom mötte Mats H upp med bil.
Roligt att Christer F har kommit tillbaka.
Göran

Inläggsrubrik:
InläggPostat: 9:32 (fredag, 2 juli 2010) 
Användarvisningsbild

Tack Göran för en trevlig tur :headbang:
Enda fadäsen var att jag blev avhängd av HD åkare med tatuerade armar och t-skirt. Vid rödljuset vig Agnesbergs motet tränger han sig upp bredvid mig och nickar vänligt.
När det blev grönt försvann han som ett skott. Firing
Kunde naturligtvis kört ifrån honom men man vill inte bråka med en bikers, eller är detta bara en bortförklaring :scratch:

Inläggsrubrik:
InläggPostat: 10:53 (fredag, 2 juli 2010) 

Det är gott om dem i trafiken, Per. Ja menar de som kör om eller de som kör ut framför en, bara för att ta av i nästa avfart. Han svängde av i Bohus. Den singeln lär inte se så fräsch ut, om han skulle gå i backen. Klubben imorgon? :iconbiggrin: Göran

Inläggsrubrik:
InläggPostat: 12:30 (fredag, 2 juli 2010) 
Användarvisningsbild

Men att bli avhängd av en HD, dags att lämna in min KTM och börja cykla :cry:

Inläggsrubrik:
InläggPostat: 15:58 (lördag, 3 juli 2010) 
Användarvisningsbild

Per755 skrev:
... avhängd av HD ... ... Kunde naturligtvis kört ifrån honom men man vill inte bråka med en bikers, eller är detta bara en bortförklaring :scratch:

HD, jap-glidare etc. MÅSTE man åka om även om man tillfälligt måste ta annan väg än man tänkt!

Och inte på någon raksträcka, man väntar bakom tills det svänger ordentligt och passerar mitt i svängen med minst dubbla hastigheten.

Markera gärna ogillande av HD-teknologi och -hastighet genom att lite irriterat putsa av visiret medan man passerar. Har man öppen hjälm kan man i stället peta näsan under passagen.

Inläggsrubrik:
InläggPostat: 7:42 (onsdag, 7 juli 2010) 
Användarvisningsbild

Björn321 skrev:
Per755 skrev:
... avhängd av HD ... ... Kunde naturligtvis kört ifrån honom men man vill inte bråka med en bikers, eller är detta bara en bortförklaring :scratch:

HD, jap-glidare etc. MÅSTE man åka om även om man tillfälligt måste ta annan väg än man tänkt!

Och inte på någon raksträcka, man väntar bakom tills det svänger ordentligt och passerar mitt i svängen med minst dubbla hastigheten.

Markera gärna ogillande av HD-teknologi och -hastighet genom att lite irriterat putsa av visiret medan man passerar. Har man öppen hjälm kan man i stället peta näsan under passagen.

Fy fan vad tramsigt.
En del har inte passerat dagis ännu hör jag.
Dags att ta fram spann o spade kanske :?

Inläggsrubrik:
InläggPostat: 9:46 (onsdag, 7 juli 2010) 
Användarvisningsbild

Vi behöver väl inte gräva ner stridsyxan nu, bara för att den gamla motsättningen, mellan alerta moderna aluminiumkonstruktioner och överförkromade gynekologslädar, skapade av järnhaltigt surplusmaterial från 2:a världskriget har upphört, iom att vi hejar på varandra nuförtiden!? :glasses7:
Vi kan ju heja på dem även när vi rullar förbi dem kurvledes, eller hur? :iconbiggrin:
Till saken hör oxå att De andre har svämmat över våra vackra kurviga vägsträckor och färdas helst i gruppvis långsamåkande, in the middle of the road, utgörande en veritabel trafikfara inte minst för dem själva. :sleepy1:
Jag utgår ifrån och hoppas att ingen, och jag menar ingen, känner sig utpekad/förolämpad av detta inlägg :mrgreen:

Inläggsrubrik:
InläggPostat: 21:34 (onsdag, 7 juli 2010) 
Användarvisningsbild

Dennis Johansson skrev:
Fy fan vad tramsigt.En del har inte passerat dagis ännu hör jag. Dags att ta fram spann o spade kanske :?

Ojojoj Dennis, du skulle bara veta! Vad du sett är bara första raderna i inledningen till förordet i boken om hur barnslig jag är...

Men misströsta inte, om en 30-40 år skriver jag säkert lika mogna, kloka och välformulerade inlägg som du.

Inläggsrubrik:
InläggPostat: 1:20 (torsdag, 8 juli 2010) 
Användarvisningsbild

Björn321 skrev:
Dennis Johansson skrev:
Fy fan vad tramsigt.En del har inte passerat dagis ännu hör jag. Dags att ta fram spann o spade kanske :?

Ojojoj Dennis, du skulle bara veta! Vad du sett är bara första raderna i inledningen till förordet i boken om hur barnslig jag är...

Men misströsta inte, om en 30-40 år skriver jag säkert lika mogna, kloka och välformulerade inlägg som du.

JAg skriver inte alltid välformulerade inlägg. Men att köra ifrån andra mc bara för vad det är för typ och eller märke.....hallå....
Vad f-n spelar det för roll vad man blir frånkörd av för fordon????????

Inläggsrubrik: Omkörd
InläggPostat: 15:29 (torsdag, 8 juli 2010) 
Användarvisningsbild

Kart det spelar roll om och, ev av vad man blir omkörd av. Det enda jag kan tänka mig att bli omkörd av är Blå-ljus och brådskande transporter till Systembolaget. Denna fråga är lika livsavgörande som Puch kontra Zundapp som vi hade på stenåldern. This is serios stuff!!
Torgeir
Hellre omkommen och bortförd än:
omkörd och bortkommen.

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 12 inlägg ] 

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme [ Sommartid ]