www.kortedalamotorklubb.com

Forum för medlemmar i Kortedala motorklubb
Aktuellt datum och tid: 14:08 (torsdag, 10 september 2026)

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme [ Sommartid ]

Ny tråd Svara på tråd  [ 8 inlägg ] 
Författare Meddelande
 Inläggsrubrik: Tråd
InläggPostat: 11:46 (onsdag, 28 juli 2010) 
Användarvisningsbild

Tycker att det är urbota dumt att stänga en tråd/ämne när det äntligen har blivit lite fart på hemsidan. ingen har ju blivit ovän med någon utan vi framför ju bara våra demokratiska åsikter utan att förorätta någon.
Det här måste väl vara bra mycket roligare att läsa än: Jag Kalle och Petter-Niklas samlades på klubben utan bensin, punktering, glömt sadeln hemma mm, åkte 20 mil, åt en bulle, körde hem. Låt folk skriva vad dom vill om det dom vill så länge dom står för sina åsikter.
Torgeir

Inläggsrubrik:
InläggPostat: 13:02 (onsdag, 28 juli 2010) 
Användarvisningsbild

Torgeir
Tänk på att vårat forum kan läsas av alla på Internet.
Jag håller med dig att det är bra att vi fått liv i forumet men då ska det vara sakliga debatter.
Vilken uppfattning skulle du få om klubben om du läste vårat forum för första gången?

Vissa saker kan, trots allt, vara bättre att vi pratar om på klubbhuset och TAR BESLUT hur vi skall göra där!
Vi är bra på att prata utan komma till någon slutsats eller ta beslut :!:
Att bara prata om problem löser sällan själva problemet, oavsett vad det gäller!

Altanen har byggts med annat än ord...

/Mats

Inläggsrubrik: Censur?
InläggPostat: 16:14 (onsdag, 28 juli 2010) 
Användarvisningsbild

Mats, hur kan du tycka att denna debatt inte är saklig? Den handlar ju om det viktigaste som finns nämligen trafiksäkerhet.
Om jag fattar det rätt så är det inte en moderators personliga åsikter som skall styra yttrandefriheten utan ingripa endast om det blir personliga påhopp eller andra otrevligheter.
Du tycker/bestämmer/avgör att denna disskusion skall föras på klubben och hur många gånger har vi inte gjort det och resultatet är noll och bara mer förvirring. Personligen tycker jag att denna form är överlägsen, ingen pratar i mun på någon, ingen är för blyg för att framföra sin åsikt.
Men det viktigaste är att man kan tänka efter innan man formulerar sig och det gäller ju även dom som svarar.
Om du nu tycker att tråden är så dålig och pinsam för klubben så bör du nog titta på andra klubb-hemsidor. En sista utväg vore ju att stänga tråden för icke medlemmar.
Mvh
Torgeir
Med förhoppning att inte bli censurerad.

Inläggsrubrik: Håller med Torgeir
InläggPostat: 16:20 (onsdag, 28 juli 2010) 
Användarvisningsbild

Torgeir. Jag håller med dig till fullo.

På klubben när vi har möten och saker skall beslutas och de som råkar ut för koncekvenserna av de besluts som fattas är sällan där och är de där vågar de sällan öppna mun.
Fast många av dem skriver inte här heller.

Inläggsrubrik:
InläggPostat: 17:24 (onsdag, 28 juli 2010) 

Är det något jag lärt mig, efter alla år i yrkeslivet, så är det inte att strypa debatten, så länge den är saklig och fri från personangrepp, politisering, rasism mm. Det är livsfarligt, för då går man ut och söker lierade i frågan och skapar motpoler, som är rent förödande för det fria ordet och kamratskapet. Vore jag gäst på forumet skulle jag tycka, att det vore konstigt om alla medlemmarna hade en och samma åsikt. Debatten visar att vi har högt i tak. Annars är risken stor, att det blir prat bakom ryggen mm. Däremot kan man komma till en punkt då den inte ger mer. Då får de som är involverade bestämma, att nu drar vi ett streck. :iconbiggrin: Tack för ordet (det fria).

Inläggsrubrik:
InläggPostat: 18:47 (onsdag, 28 juli 2010) 
Användarvisningsbild

Torgeir119 skrev:
Om jag fattar det rätt så är det inte en moderators personliga åsikter som skall styra yttrandefriheten, utan ingripa endast om det blir personliga påhopp eller andra otrevligheter.

Det är just detta som jag har gjort i detta fall.
Och det är fler än jag som ansett att det har mer blivit mer pajkastning än en verklig debatt.
En livlig debatt anser jag vara bra och det ska vi ha! Men det var lite av den saken i den tråd ni hänvisar till.

Så jag har skapat en separat och vettig tråd om var klubben står i trafiksäkerhetstänkandet UTAN personangrepp!! :!: Här :!:
Namnge inte eller syfta inte på någon utan håll er till sakfrågan. Då kan vi komma vidare.
Skriv HUR ni vill att det ska funka, inte gräva ner oss i hur det funkar idag/för många år sen :!:
Tänk på att det finns alltid mer än en som kör för fort / för långsamt / för farligt eller leder gruppen fel.

Slutsatsen är ju att vi ALLA vill köra ihop med andra och ha kul. Fika och snacka skit om diverse hoj-tillverkare och olika träffar.

Så svara i denna tråd nu bara om censur och EJ om trafiksäkerhet!
Så kanske vi kan hålla oss till ämnet för en gång skull.

Inläggsrubrik:
InläggPostat: 4:50 (fredag, 30 juli 2010) 

Jag håller med de föregående skribenterna om att det känns som att debatten snöpts av moderatorn. Med fel argument.
Sedan håller jag med om att vi delvis tappade fokus på det egentliga diskussionsämnet " hur vi undgår att tappa bort varandra" vilket i sin tur hamnade fel när det blev en fortsättning på själva touringrapporten.

Inläggsrubrik:
InläggPostat: 17:36 (onsdag, 11 augusti 2010) 
Användarvisningsbild

Sen man började med internet och forumen och chattarna kom till har det försekommit pajkastning och lite väl grova ord när flera personer diskuterar ett ämne som berör dem.
Det går inte att undvika och det kommer alltid finnas.
Det är ett sätt att verkligen uttrycka sina känslor, men oftast skriver man tuffare än man snackar.

Istället för att låsa och gömma undan tycker jag mig ha sett att den nya melodin för moderatorerna på många forum där ute är att ändra i själva inlägget om det nu är för grova saker.
Då skall det stå klart och tydligt med röd text av vem och varför det är ändrat.
Diskutionen kan sedan fortsätta och den som blev tillsagd kanske får nogåt att tänka på.

my 2c

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 8 inlägg ] 

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme [ Sommartid ]