www.kortedalamotorklubb.com

Forum för medlemmar i Kortedala motorklubb
Aktuellt datum och tid: 18:23 (onsdag, 9 september 2026)

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme [ Sommartid ]

Ny tråd Svara på tråd  [ 16 inlägg ]  Gå till sida 1, 2  Nästa
Författare Meddelande
 Inläggsrubrik: Rally väst 19 Augusti
InläggPostat: 16:51 (lördag, 28 juli 2012) 
Användarvisningsbild

Som vanligt skall vi arrangera rally väst den 19 Augusti ihop med Gbg Prima.

Start och mål vid KMK och vi kommer att behöva personal till denna verksamhet.

Vi kommer ha två kontroller. och personal till dem. Samt personal till kiosken och grillen.

Kontroll 1: Dennis och Ola

Kontroll 2: Göran E med respektive

Kiosk: Lars och Tompa.

Grillen:________________________ 1 till 2 st.

Tänk på att detta kommer att ge en god inkomst för klubben för vår fortsatta verksamhet.
Anmäl er gärna snarast

Senast redigerad av Dennis Johansson 15:14 (onsdag, 15 augusti 2012), redigerad totalt 3 gånger.

Inläggsrubrik: Re: RAlly väst 19 Augusti
InläggPostat: 17:40 (lördag, 28 juli 2012) 
Användarvisningsbild

Dennis Johansson skrev:
Som vanligt skall vi arrangera rally väst den 19 Augusti ihop med Gbg Prima

Vilka vi?

KMK anordnar Vår- och Dropprally - även om det strulat lite på sistone.

Kommer aldrig lyfta så mycket som ett finger för fjantiga fisåkaraktiviteter som restrallyt.

Inläggsrubrik: Re: RAlly väst 19 Augusti
InläggPostat: 20:25 (lördag, 28 juli 2012) 
Användarvisningsbild

Björn321 skrev:
Dennis Johansson skrev:
Som vanligt skall vi arrangera rally väst den 19 Augusti ihop med Gbg Prima

Vilka vi?

KMK anordnar Vår- och Dropprally - även om det strulat lite på sistone.

Kommer aldrig lyfta så mycket som ett finger för fjantiga fisåkaraktiviteter som restrallyt.

Det är din uppfattning!
JAg har hört den förut. Det är inget fel på de arrangemangen. Dock var intresset så svalt inför vårrallyt att Göran ställde in.
Dropprallyt har kommit och gått genom åren och jag själ har arrangerat det rallyt.
Nackdelen är att inget av de arrangemangen kan locka nya till klubben i en större mängd, samt att det inte drar så mycket pengar till verksamheten.
De arrangemangen är ju interna.

Men om nu du Björn saknar Dropprallyt så mycket finns ett alternativ, arrangera det själv en annan helg, gnällspik!
Vi har fått frågan om att vara med och arrangera för tredje året. Det gör att vi syns i Gulingen, vi drar hit en massa nya människor som kanske inte ens vet om KMK:s existens samt att det drar in bra med pengar. Vad är fel på det?

Och rallyt skiljer inte mycket mot ngt annat rally, frågor och lekar är ju standard...
Och inget hindrar att du kör det själv om du nu inte vill hjälpa till!

Inläggsrubrik:
InläggPostat: 9:47 (söndag, 29 juli 2012) 

Naturligtvis är jag med och tar en kontroll i den här fjantiga fisaktiviteten.
Jag behöver dock en medhjälpare eller 2. Hör av er till mig eller Dennis. Även förslag till lek eller lekar mottages tacksamt. :D Göran

Inläggsrubrik:
InläggPostat: 21:46 (söndag, 29 juli 2012) 
Användarvisningsbild

Göran: Du är alldeles för snäll, hoppas du i alla fall går utan kryckor!

Inläggsrubrik:
InläggPostat: 7:46 (måndag, 30 juli 2012) 

Enklare än så. Klubben ligger mig varmt om hjärtat. :D Göran

Inläggsrubrik:
InläggPostat: 17:02 (tisdag, 31 juli 2012) 
Användarvisningsbild

Hej Göran, jag kan gärna hjälpa dig om du vill. Gå in på Google o sök på lekar, finns hur mycket som helst. Sen sätter vi oss på klubben nån kväll o finslipar eller var det fisslipar.
Torgeir

Inläggsrubrik:
InläggPostat: 7:36 (onsdag, 1 augusti 2012) 

Hej Torgeir! En himla massa bra förslag, skulle Kurtan sagt. Skall gå in och kolla där, annars risk för en gammal klassiker från våra egna rally. Vi hörs. :D Göran

Inläggsrubrik:
InläggPostat: 13:44 (onsdag, 1 augusti 2012) 
Användarvisningsbild

Klubben ligger också mig varmt om hjärtat! Därför tycker jag det är trist att folk lägger tid och kraft på andras aktiviteter medan KMK:s egna verkar tyna bort.

Torsdagstouringen har tappat deltagare liksom Tisdagstouringen som dessutom tappat farten. Alltför få vill åka Vår- och Dropprally.
Visningarna av live MotoGP samlar 3-10 åskådare trots att Lars fixat kanonbra jättebild med mäktigt ljud och att där serveras stans bästa hamburgare.

Detta händer nu i en tid när det är lättare än någonsin att via Internet nå ut till tusentals hojåkare med info om och inbjudningar till våra aktiviteter.

Dags att lätta på kravet att bara medlemmar får delta i KMK:s evenemang? Kanske tillsammans med anmälningsavgifter satta så att det 'lönar' sig att bli medlem.
Jag åtar mig gärna att sköta information via Internet om våra arrangemang.

Inläggsrubrik:
InläggPostat: 11:06 (torsdag, 2 augusti 2012) 

Alla vet hur svårt det är att få frivilliga att jobba för klubben. Hade vi varit c:a 20 som var intresserade av att driva ett rally, så hade vi gjort det. Vi hade uppe detta redan på 90-talet, men då arrangerade vi SM-tävlingar och det tog oerhört mycket kraft från många av oss. Då är det bra att några av oss jobbar ihop lite kulor till KMK på detta viset. Pengar behövs alltid. Tittar var och en på sin egen situation, så är många väldigt upptagna.Men, som vi sagt tidigare. Kom med ideer och genomför dom, så skulle vi alla glädjas åt det. Sen skall man aldrig racka ner på folk som vill göra en insats åt det som vi alla har glädje av. Goda hamburgare och GP-moto hjälper tyvärr inte, hur trevligt det än är. :D Göran

Inläggsrubrik: Öppna rallyn
InläggPostat: 7:27 (lördag, 4 augusti 2012) 
Användarvisningsbild

Jag lade ett förslag redan innan jag var touringledare om att öppna ett av våra interna rallyn till annan publik.
Detta mottogs inte possitivt.

Sedan när förslaget att vara med på Primas rally kom upp hugg jag direkt.
Det är ett lysande sätt att visa upp oss.
Rent presentations mässigt syns vi lika mycket som Prima i annonser som Prima gör. Det är bara att vi delat upp arbetet mellan oss på lite olika sätt och delar vinsten.
Så att säga att vi lägger kraft på andras evenemang, är inte helt rätt, det är lika mycket vårt numera.

Att öppna upp ett rally för andra kan också vara svårt, då de rallyn som finns är inarbetade med datum etc, så det är inte självklart att ett rally som skulle varit helt eget skulle få många besökare.
Nu har vi fördelen att fixa detta.
Så vi kan dels vara med på ett rally med inarbetat datum, vi syns lika mycket utåt som dem och vi kan även dra in bra med pengar.

Dock hindrar inget för att arrangera fler evenemang. Ta upp det bara och lös det hela!
Jag vet att detta arrangemanget är bra för klubben.

Men som Göran säger, det svåra är att få medlemmar att ställa upp och göra en verksamhet. Alla vill vara med och leka i bollhavet, men få vill fixa bollarna.
Då blir det inte mer en att kasta boll mellan varandra... så är det.
Vill du Björn få igång de andra aktiviteterna så dra i dem. Vill du ha tisdagskörningar, så bli föråkare. Vill du ha dropprallyt, dra i det och fixa det.
Att annonsera på internet kan vara en grej, kanske en bra grej. Ta upp det på nästa touringmöte och prata med styrelsen....

Och Torgeir. Tack. Jag sätter upp dig tillsammans med Göran!
Finner ni en lek är det bra!

Inläggsrubrik:
InläggPostat: 2:04 (söndag, 5 augusti 2012) 
Användarvisningsbild

Släpper vi på kravet om medlemskap tror jag det går att få fler och framför allt en helt annan kategori hojåkare att delta i våra rallyn - och så småningom också andra klubbaktiviteter.

Tyckte själv det var lite jönsigt med 'tipspromenad'-rally tills jag provade och insåg hur det funkar - en kul dag på på de allra bästa mc-vägarna i västsverige. Viktigast: Eget tempo, alltifrån 30-moppe till fullt-blås-racing.
Kan vi kommunicera detta - och det tror jag är ganska lätt nu för tiden - kan vi attrahera en ny och yngre generation av hojfolk.

Vi kanske måste acceptera att de nya inte åker Italien ToR e.dyl. varje år eller rejsar aktivt och att de inte lever med mc på samma sätt som vi äldre gör.
Men så är det ju numera, mc är för de flesta mest ett livsstilsattribut, inte som för mig det häftigaste som finns alltsedan jag som 12-13-åring upplevde det magiska i att kunna ÖKA farten i uppförsbackar.

Köper vi inte att världen förändrats sedan 60-70-talet kommer klubben sakta men säkert att dö ut!

PS Vad är medelåldern på KMK:s medlemmar? Samma fråga om man tar bort aktivt racefolk som måste vara med i en klubb för att få licens?

Inläggsrubrik: Rally
InläggPostat: 2:57 (tisdag, 7 augusti 2012) 
Användarvisningsbild

Och nu har vi ett rally öppet för alla!
Perfekt!
Vill vi öppna fler, är det inget jag har emot, då främst Vårrallyt, så vi får spridningen på säsongen.
Men Rally väst, ser jag i dagsläget nästan lika mycket som ett KMK rally som ett Prima rally. Speciellt om nya lockas att åka.

Problemet är väl att kanske yngre förmågor kanske inte ens lockas av att köra rallyn... inte vet jag...men de unga är ju med i WCX här i stan, unga lockar unga och vad de gör mer en kör lite kvällsturer och festar ofta, vet jag inte

Inläggsrubrik: Re: Rally
InläggPostat: 13:19 (torsdag, 9 augusti 2012) 
Användarvisningsbild

Citat:
Dennis Johansson: Och nu har vi ett rally öppet för alla!
Perfekt! ...
...Rally väst, ser jag i dagsläget nästan lika mycket som ett KMK rally som ett Prima rally

Hur är det med läskunnigheten???

I rest my case.

Inläggsrubrik: Mera folk
InläggPostat: 15:16 (onsdag, 15 augusti 2012) 
Användarvisningsbild

Det skulle vara bra med ngn som skulle kunna vara med där det behövs mest från vår sida.
Kanske en kontroll och sedan kiosken.
Finns det ngn som känner sig manad?

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 16 inlägg ]  Gå till sida 1, 2  Nästa

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme [ Sommartid ]