www.kortedalamotorklubb.com

Forum för medlemmar i Kortedala motorklubb
Aktuellt datum och tid: 17:38 (torsdag, 10 september 2026)

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme [ Sommartid ]

Ny tråd Svara på tråd  [ 6 inlägg ] 
Författare Meddelande
InläggPostat: 15:12 (lördag, 11 december 2004) 

För er som inte var där så tänkte jag berätta hur det var.

På senaste mötet så ändrades ju datumet för lussefikat för att vi skull ha det när vi fick besök från WIMA, Vi var väl lite dåliga på att informera om det i tid. Dennis hade ju skrivit det på Styrelsen informerar, och jag skrev det på Touringen och skickade ut det på mail, men bara ett par dar före.
Trots det kom det massor av folk, Jag gick runt och räknade och fick det till 39 personer, men sen kom det ännu fler, så vi var nog uppemot 50 personer i huset som mest.

Klubben bjöd på Glögg, lussekatter, pepparkakor och kaffe. och sedan talade Dennis om hur vi har det i klubben. Vi hade ju rätt så många gäster från WIMA som inte viste så mycket om KMK, sedan berättade Ellen och Blixten om hur det var förr i tiden från olika tidsperioder bland annat från tiden när klubben startade, det var nog många av våra medlemmar som inte har hört om detta förut. Sedan pratade Fredrik om vad vi håller på med inom RoadRacingen och våra tävlingar.

Sedan så berättade WIMAs Vice President om vad WIMA var för något och om vad dom höll på med, jag kommer inte ihåg vad hon eller dom andra damerna hette, men det var i alla fall intresant att höra vad dom håller på med.
Det verkade som dom flesta hade väldigt trevligt, och det verkar som vi har fått flera nya blivande medlemmar till klubben.

Jag vill även här tacka Irene A, För det var hon som kom med idén, och även var vår kontakt när vi bjöd in WIMA.
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Jag är lite konfunderad vad folk har för intressen i klubben, det är nu lördag, och den enda som nämnt något om den här (rätt stora) tillställningen på klubben är Ellen, och hon har skrivit det på ett helt annat ämne.
Min information om lussefikat har hitils bara 27 visningar och inga svar, medans julmarknad Onsala har 351 visningar och 27 svar och dessutom några som blivit borttagna, Det var ju nu inte så många av svaren som handlade om marknaden,. Men jag undrar lite, vad är det som behövs för
att folk ska skriva något vettigt på det här forumet?
Det är ju inte så många som är inne och skriver något, det behövs ju fler personer som vågar skriva här.
(För övrigt anser jag att Administratören(Santo) gjorde helt rätt angående julmarknad i Onsala)
Svante

Inläggsrubrik:
InläggPostat: 1:37 (söndag, 12 december 2004) 
Användarvisningsbild

Det var helt klart en trevlig tillställning! Att vi fick besök gjorde ju definitivt inte saken sämre. Det var intressant att få veta lite vad Wima är för något och vad dom sysslar med.

Inläggsrubrik:
InläggPostat: 3:01 (söndag, 12 december 2004) 
Användarvisningsbild

Ta inte detta forum med för stor betydelse Svante. Vi är över 190 medlemmar och kanske 20 har någonsin har skrivit här.

Inläggsrubrik:
InläggPostat: 11:26 (söndag, 12 december 2004) 

Kjell skrev:
Ta inte detta forum med för stor betydelse Svante. Vi är över 190 medlemmar och kanske 20 har någonsin har skrivit här.

Just därför!
Forumet kunde användas bättre, man ser ju att det är flera som läser vad som skrivs, men vågar folk inte skriva något, eller vet dom inte hur det går till? Eller har dom inte användarnamn och lösen?
Dom flesta borde ju ha fått sina inloggningsuppgifter men kanske inte alla har dessa kvar.
Av alla våra medlemmar så är det väl inte så många som är intresserade av att skriva något här, men skulle man kunna få sådär 20-30 till som delar med sej av vad dom trycker och tänker så skulle det här forumet bli väldigt roligt.

Våra medlemmar har nog många roliga aktiviter för sej, inte bara julmarknader, om dom vill ha fler som är med om dessa, eller tippsar andra genom att skriva om sådant dom tycker är bra eller dåligt, så skulle det nog kunna bli fler gemensamma aktiviteter, inte bara att åka till klubben och sitta och tjöta, viiserligen är det trevligt att sitta på klubben i lungn och ro och prata men det finns mycket annat roligt man kan göra, bara man vet om det.

Om det finns någon som läser det här som inte har inloggningsnamn,
så kan ni väl höra av er, eller skriva in det på "övriga frågor", detta ämne är ju tydligen öppen att använda för alla.
Svante

Inläggsrubrik:
InläggPostat: 12:49 (söndag, 12 december 2004) 
Användarvisningsbild

Rättelse: det finns 243 st användare registrerade av dessa har 32 någonsin skrivit här men man kan säga att endast 14 är användare (har 10 eller fler inlägg) övriga 18 har väldigt få inlägg. Sen hur många som läser men aldrig skriver vet bara han där uppe.

Inläggsrubrik: Wiima
InläggPostat: 8:29 (måndag, 13 december 2004) 
Användarvisningsbild

JAg tycker också att det blev lycakt trots att det var tajt med tid.

Nästan alla har fått medlemsinloggning.
Det är väl kanske 20 pers på sin höjd som inte fått.
Det jobbet pågår.
Anledningen till att så få använder forumet tror jag beror på att så få känner till potentialen.
Många tror att det bara är till för småbarn som leker på nätet. Men det gå ju att ha till så mycket vettigt.
Allt från info om klubben, touringar och marknadsbesök

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 6 inlägg ] 

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme [ Sommartid ]