Hej allesammans!
Efter nästan en vecka med halvtaskigt väder så såg jag fram emot det utlovade vädret med uppehåll och goda chanser till sol.
Vädret höll vad dom lovade och det såg ut att bli en fin touring. I vanlig anda så var jag där i god tid (gissa när ?

??: ). Jag hann med iallafall. När jag kom till Kallebäck så stod ett gäng där och väntade på att åka iväg.
Deltagare:
Alf (Reiseleiter)
Jonas
Thimmy
Håkan
Christian
Åke
Anna
Efter lite allmänt tugg (verbalt sådant, inte matigt) så satte Alf av mot Landvetter. Landvettersjön kan man åka hur många ggr som helst. Alltid lika kul! Nej, för resten. Ändring. För mycket bilar ivägen gör den klart mycket tråkigare.
Vägen över Härskogen är också mycket trevlig och vi njöt i det vackra, och varma, vädret. När vi snirklat oss vidare över Hedefors, förbi Stenkullen och upp mot Gråbo så börjar man slappna av lite grann. Det är trots allt nästan en vecka sedan jag körde sist och första biten känner man sig inte riktigt i ett med moppen.
Vi fortsatte över Kollanda/Kilanda och vidare mot Skepplanda för att sedan svänga av mot Nygård. Appappapp. Nu ändrar sig Alf och väljer istället att köra rakt fram mot Sollebrunn. Efter lite småkurvig väg så övergår det i grusväg! Körmässigt var det väl inte så kul med grus, men naturen är väldigt vacker här! Rekommenderas att åka här, trots grus.
När vi kommer ut på stora vägen mot Trolhättan så drar Alf, Jonas och Thimmy iväg som ett skott och vi andra hamnar efter. Trots att jag piskar på Bettan så gott det går, så kommer jag inte ifatt förrän dom saktar ner strax innan Trollhättan. Efter ett tag är vi alla samlade igen utom Christian som försvunnit längs vägen. Det visar sig att han stannat till vid vägen och vinkat vidare oss andra. När han inte dykt upp på en stund och Alf säger att han pratat om ev. tankning tidigare, så åker Jonas tillbaka för att kolla vad som hänt. Jodå, det visar sig vara tom tank och tecknet att åka vidare var i själva verket en pekning på tanklocket. Så lätt missförstånd kan ske!!! Allting löser sig och vi åker sista biten till Slusskaféet i Trollhättan.
Vi sitter ute på däcket och avnjuter räkmackor och snackar skit. Mums! Jag kunde nog utan problem tryckt i mig en sån till...
Hemfärden går på västra sidan av älven hela vägen ner till Kungälv där vi tar motorvägen sista biten till Göteborg.
Körsträckan är jag lite osäker på, kanske runt 19 mil. Alf vet troligen bättre!