www.kortedalamotorklubb.com

Forum för medlemmar i Kortedala motorklubb
Aktuellt datum och tid: 21:01 (lördag, 12 september 2026)

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme [ Sommartid ]

Ny tråd Svara på tråd  [ 4 inlägg ] 
Författare Meddelande
 Inläggsrubrik: Touringmöte 29/6
InläggPostat: 8:51 (söndag, 26 juni 2005) 

På onsdag så är det Touringmöte igen,
jag hade vid något tidigare inlägg skrivit att det var förra veckan men jag hade tydligen fel för det ska enligt protokollet vara möte 29/6

En fråga som jag kommer att ta upp, är vad som har hänt med tisdag och torsdags körningarna, antalet åkare har gått ner ordentligt,
Det har ju jämnat ut sej lite det verkar vara lite fler som kör på tisdagarna igen, och färre som kör på torsdagarna.
Men den sista tiden har det i alla fall minskat på torsdagarna,
så jag undrar vad detta kan bero på.
Har folk tröttnat eller kör dom med någon annan klubb eller har dom bara annat att göra.
Gör vi något fel så att folk tröttnat och i så fall ska vi ändra på något eller skall vi köra på som vanligt och hoppas att folk hittar tillbaka igen?
Ni kan väl fundera på saken så kan vi diskutera detta på mötet.
Hälsningar Svante

Inläggsrubrik: Re: Touringmöte 29/6
InläggPostat: 23:47 (måndag, 27 juni 2005) 
Användarvisningsbild

Svante75 skrev:
Har folk tröttnat eller kör dom med någon annan klubb eller har dom bara annat att göra.
Gör vi något fel så att folk tröttnat och i så fall ska vi ändra på något eller skall vi köra på som vanligt och hoppas att folk hittar tillbaka igen?
Ni kan väl fundera på saken så kan vi diskutera detta på mötet.
Hälsningar Svante

Berättigade frågor och som naturligtvis bör besvaras av dem som "hoppat av" eller som av andra skäl inte kan/vill vara med än så länge i år.

Dvs. vi får hoppas att så många som möjligt av dem som tidigare varit med och åkt kan komma nu på onsdag och svara på någon/några av dina frågor Svante!

Mvh och God Natt!
// Niklas

Inläggsrubrik: Bara så mycket...
InläggPostat: 0:06 (tisdag, 28 juni 2005) 
Användarvisningsbild

Hej Svante mfl reseledare,

Nix, jag har inte tröttnat! Har bara så förtvivlat mycket i kalendern hela tiden. Jag tycker det är skittråkigt att det blivit så lite TT i år. Sonen fyllde 15. Sen bar det av utomlands i ett par veckor med jobbet. Så fyllde farsan 75 och så konfirmerades sonen. Mitt i allt detta en penicilinkur mot luftkonditionerings-bronkit (=halsinfektion) så jag missade Kinnekulle. Så mera jobb och annat pyssel. Och vädret på försäsongen var ju ganska kass i år...

Ja ja, en massa undanflykter, jag vet...

Men jag var faktiskt iväg med gänget som åkte till Italien vilket var en fantastisk resa och start på mc-säsongen.

Och snart har 15- och 14-åringen flyttat hemifrån och jag har hittat ett kanonjobb som kräver minimalt med tid mot bra betalt. Så då så...

På onsdag morgon går färjan till Newcastle och då åker jag och Lisa och ungarna ihoppackade på en Virago och en Drag Star på en 2,5 veckors resa till Yorkshire Dales och Lake District och för att hälsa på en massa gamla vänner i UK. Det skall bli kul!

Mer TT blir det nog framöver. Frågan är bara hur mycket det blir i år?

Men när man nu inte har tid eller möjlighet så är det mycket trevligt (och ibland lite sorgligt när man inser vad man missar) att läsa om alla sköna turer som körs tack vare gott engagemang från TT-föråkare som du själv!

Så snälla, lägg inte ner. Det kommer säkert nya tider då såväl gamla som nya TT-åkare kommer att flockas för att få följa med!

Trevlig MC-sommar!
/Magnus

PS. Andra frånvarande får givetvis tala för sig själva!

Inläggsrubrik: protokollförare!
InläggPostat: 14:17 (onsdag, 29 juni 2005) 

Med så många förare i klubben så är det kanske någon som kan ta protokollet eftersom jag inte kan komma idag! Passar på att önska alla goingar en trevlig sommar!
kram Pia

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 4 inlägg ] 

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme [ Sommartid ]