www.kortedalamotorklubb.com

Forum för medlemmar i Kortedala motorklubb
Aktuellt datum och tid: 20:57 (lördag, 12 september 2026)

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme [ Sommartid ]

Ny tråd Svara på tråd  [ 4 inlägg ] 
Författare Meddelande
 Inläggsrubrik: Tisdagstouring 28/6
InläggPostat: 11:28 (onsdag, 29 juni 2005) 
Användarvisningsbild

Dagens touring utgår som vanligt (för tisdagar) från Kallebäck och jag är idag ute i MYCKET god tid. Tillräckligt tidigt för att mer än väl hinna klämma en BK-burgare med tillbehör och sedan ligga och jäsa en stund innan resten av folket dyker upp. :-) 8)

Niklas dyker upp och strax därefter Klas S tillsammans med Claes Jonsson (BMW F650GS ??). Efter ett tag dyker även Jonas och Stefan upp. Precis när vi tänker äntra hojarna så sladdar även Christian M in på startgriden.

Som dagens cheerleader (det måste väl heta så när man hela tiden åker med ett glatt flin i ansiktet :razz: ) så har jag bestämt att turen skall gå norrut vilket gör att vi börjar med att ta oss an tunneln. Det går rätt bra och vi är snart ute på E6 norrut mot Kärra. Där fortsätter vi gamla vägen mot Kungälv och tar sedan av mot Diseröd.

I Diseröd svänger vi av mot Romelanda/Kareby och åker på kurvig väg genom skogen. Tyvärr ger färdriktningen mycket motljus och sikten kunde varit bättre. Strax innan Kareby svänger vi av mot Arnebo och vi är ute på en liten krokig väg. Denna väg passar Claes hoj perfekt och han kan utnyttja hojens bästa sidor; smidighet och bra vridmoment. Däremot kanske inte optimala vägen för mer raceinspirerade hojar.

När vi kommer ut från Arnebovägen drar vi upp tempot lite grann innan det åter är dags att att svänga av. Denna gången mot Svartedalen. Även denna väg är ganska liten och vi letar oss så småningom upp mot Spekeröd där vi kommer ut på gamla E6:an. En kort bit på stora vägen och så in mot Stenungsund. Nu åker vi längs ett industriområde och alla tror väl att jag har fått hjärnsläpp när vi svänger rakt in i industriområdet. :?

Den här lilla vägen (mot Stripplekärr) går rakt igenom industriområdet och går sedan en sväng genom skogen för att slutligen komma ut på gamla vägen strax innan Ödsmål. En rätt trevlig väg om man bortser från att vi även här delvis har solen emot oss. Efter en kort paus med lite blandat tjöt åker vi under Ödsmålsbron och vidare mot Backamo som är vårt fikamål. När vi kommer till Backamo så står det redan en samling hojar där, så vi var inte dom enda som tyckte det var ett lämpligt utflyktsmål.

Efter inmundigande av kaffe, våfflor, kladdkaka, glass mm så ställer vi siktet mot Lilla Edet och nu blir det till att gasa lite mera. Stor fin väg, men fortarande med bra kurvor! Kul kul! Hemåt längs västra älvstranden och genom Kungälv.

Sträcka: ca 17,5 mil

/Håkan

Inläggsrubrik:
InläggPostat: 15:31 (onsdag, 29 juni 2005) 

Claes Jonsson på BMW F650 GS Dakar. (Ny här på forumet)
Tack Håkan och övriga deltagare för en bra tur. Underbara trixiga vägar. Det är en fröjd att köra efter Håkan. Jag vågar stå på lite mer än normalt när man ser hans spårval.
På hemvägen vek jag av i Lilla Edet och varvade ner i lugnt tempo via Trollhättan, Sollebrunn, Magra och sista biten genom skogen på grusvägar till Fåglum. Var hemma halv tio.

En underbar dag avslutas med sladd in på grusvägen hemma, parka upp hojen på centralen och gulla med kedjan en stund...

Claes.

Inläggsrubrik:
InläggPostat: 23:00 (onsdag, 29 juni 2005) 
Användarvisningsbild

Claes481 skrev:
Claes Jonsson på BMW F650 GS Dakar. (Ny här på forumet)
Tack Håkan och övriga deltagare för en bra tur. Underbara trixiga vägar. Det är en fröjd att köra efter Håkan. Jag vågar stå på lite mer än normalt när man ser hans spårval.
På hemvägen vek jag av i Lilla Edet och varvade ner i lugnt tempo via Trollhättan, Sollebrunn, Magra och sista biten genom skogen på grusvägar till Fåglum. Var hemma halv tio.

Du är givetvis välkommen fler gånger! Du är ju ändå i stan när du jobbar så du kan väl hänga på ?

Helt klart trevligt att se fler ansikten på tisdagar och torsdagar.

Claes481 skrev:
En underbar dag avslutas med sladd in på grusvägen hemma, parka upp hojen på centralen och gulla med kedjan en stund...

Hehe..jo dom behöver ju sin lilla ompyssling dom små liven. Just gullandet med kedjan slipper ju jag, och det är jag inte alls ledsen för.

Inläggsrubrik:
InläggPostat: 14:06 (fredag, 1 juli 2005) 
Användarvisningsbild

En bra tur Håkan.

Tack

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 4 inlägg ] 

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme [ Sommartid ]