www.kortedalamotorklubb.com

Forum för medlemmar i Kortedala motorklubb
Aktuellt datum och tid: 18:32 (torsdag, 10 september 2026)

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme [ Sommartid ]

Ny tråd Svara på tråd  [ 13 inlägg ] 
Författare Meddelande
InläggPostat: 20:43 (måndag, 11 juli 2005) 
Användarvisningsbild

Tjabba

Åker till kallebeckslide innan 18:00 och kollar ifall någon mer/ några fler dyker upp. Om så är fallet så tar vi en tur. :cool:

Inläggsrubrik:
InläggPostat: 22:49 (måndag, 11 juli 2005) 
Användarvisningsbild

Jag rullar dit och är där något innan 18:00 om inget oförutsett inträffar!

Mvh!
// Niklas

Inläggsrubrik:
InläggPostat: 8:40 (tisdag, 12 juli 2005) 

Kommer det en gråklädd italienska till kallebäck-slide strax före 18.00 kanske någon av Er kan hjälpa henne tillrätta i ledet. Lova att inte köra för fort :toothy6:

El & Belysningsarbeten, ROT-avdrag Medlemmar i KMK har 20% rabatt hos STRÖMS EL AB Tel. 0705-684120

Inläggsrubrik:
InläggPostat: 8:47 (tisdag, 12 juli 2005) 
Användarvisningsbild

Stefan417 skrev:
Kommer det en gråklädd italienska till kallebäck-slide strax före 18.00 kanske någon av Er kan hjälpa henne tillrätta i ledet. Lova att inte köra för fort :toothy6:

Ingen risk jag har ett sprillans nytt framdäck :brilsmurf:

Inläggsrubrik:
InläggPostat: 8:59 (tisdag, 12 juli 2005) 
Användarvisningsbild

Klas600 skrev:

Och med tanke på hur ditt gamla framdäck var monterat så är jag övertygad om att du kan köra MINST lika fort med det nya, numera riktigt monterat däck (förhoppningsvis)!

Väl mött i kväll!
// Niklas

Inläggsrubrik:
InläggPostat: 9:12 (tisdag, 12 juli 2005) 
Användarvisningsbild

Jag kanske dyker upp ikväll. Ska ut på böljan den blå under eftermiddagen och vet inte säkert när jag är tillbaka hemma. Hinnner jag så kommer jag.

/Håkan

Inläggsrubrik:
InläggPostat: 10:10 (tisdag, 12 juli 2005) 
Användarvisningsbild

Niklas skrev:
Klas600 skrev:

Och med tanke på hur ditt gamla framdäck var monterat så är jag övertygad om att du kan köra MINST lika fort med det nya, numera riktigt monterat däck (förhoppningsvis)!

Väl mött i kväll!
// Niklas

Ja när man väl slitit bort det där yttersta glatta. Och nej jag tänker inte ta fram raspen för att åstadkomma detta.

Inläggsrubrik:
InläggPostat: 12:10 (tisdag, 12 juli 2005) 
Användarvisningsbild

Klas600 skrev:
... Och nej jag tänker inte ta fram raspen för att åstadkomma detta.

Vilket heller inte är något att rekommendera. Risken finns nämigen att man förstör delar av däcket.

Några lugna mil så är saken "biff". Inte för at jag nu försöker "hetsa up tempot" utan mest för at bara föra en dskussion :wink:

Väl mött senare i kväll!
/ Niklas

Inläggsrubrik:
InläggPostat: 15:42 (tisdag, 12 juli 2005) 

Som en medborgare i vårt närmaste grannland i öster försiktigt och subtilt kunde uttrycka sig vid något tillfälle, kan vara en skröna -jag vet inte.
"-Harr vi kommit hit för att phhrata eller tschöra motorrschykkel?"

För övrigt är bakdäcket lika slitet som huden på bakbenen efter dagen på Torps parkering.
Ska bli underbart att skohorna ner sig i ett tight ställ, termometern har redan skjutit ut sig!

El & Belysningsarbeten, ROT-avdrag Medlemmar i KMK har 20% rabatt hos STRÖMS EL AB Tel. 0705-684120

Inläggsrubrik:
InläggPostat: 16:23 (tisdag, 12 juli 2005) 
Användarvisningsbild

Är det någon som kommer i sista ögonblicket som vanligt så är det förmodligen jag... :cool:

M v h Christian "Z750".

Inläggsrubrik: Red Bull
InläggPostat: 8:16 (onsdag, 13 juli 2005) 
Användarvisningsbild

Jag får tacka för en trevlig tur Klas!

Jag bröt upp i Bollebyggd för att elda hemåt i lite högre tempo (motorväg) enbart för att det var arbetsdag dagen efter :cry: .

Jag skulle ha sagt till innan och ber om ursäkt för att jag så inte gjorde. Förhoppningsvis visste du och Stefan (instingtivt) varför!?

När jag kom hem och i sedvanlig ordning hade gjort all kvällbestyr och kröp ner till kojs så sätter först grannens yngsta pojke igång med en fest ute på balkongen, vilket resulterade i öronproppar för egen del :x .

Jag slummrar in ganska snabbt, så där halvdant innan man riktigt somnar in, men vaknar till av en föb. motorcyklist som kör inne på området med sin FZ 750 utan nämnvärd ljuddämpning kl. 00:20.

När han/hon väl har lekt färdigt och stängt av symaskinen upptäcker jag att jag är pigg som en mört och att hjärtat slår onormalt snabbt. Efter lite funderingar kommer jag fram till att det måste vara effekten av den där helv... Red Bull som jag drack på fikastället! :x :x

Jag kände visserligen av den redan på vägen hem där jag var ovanligt pigg och på G för att vara mig själv. Och jag har erfarenhet av att jag är extra mottaglig för en så pass hög dos av koffein. Men naturligtvis var det inget jag kom ihåg, mitt dumma nöt! :angryfire:

Detta fick till följd att jag nog inte somnade in, dessutom bara halvslumrandes, för än runt 3-tiden. mindre än 3 timmar senare ringer väckarklockan i tron att jag är utvilad och fräsch nog att ta mig an en ny arbetsdag. Så f...n heller! :knob:

Stänger av alarmet och vänder på mig! Tror ni jag somnade om då!???

Vad är det i den där Red Bull igentligen?

Vis av erfarenheten hade jag lika gärna kunnat fortsätta hänga på dig och Stefan hem. Jag hade ändå varit hemma i god tid till att hinna bli förb. för att jag inte kunde somna! :jerk:

Mvh!
// Niklas

Inläggsrubrik: Re: Red Bull
InläggPostat: 12:22 (onsdag, 13 juli 2005) 
Användarvisningsbild

Niklas skrev:
Jag får tacka för en trevlig tur Klas!

Tack själv.

Niklas skrev:
Jag bröt upp i Bollebyggd för att elda hemåt i lite högre tempo (motorväg) enbart för att det var arbetsdag dagen efter :cry: .

Jag skulle ha sagt till innan och ber om ursäkt för att jag så inte gjorde. Förhoppningsvis visste du och Stefan (instingtivt) varför!?

Ingen fara. Klockan började ju bli en del och skymmningen sänkte sig fort. Vidare så misstänker jag att resten av er hade brottom av motsvarande anledningar, själv har jag någon form av semester.

För min egen del behövde jag markera revir :pottytrain2: efter intagande av vatten i Annelund.

Du blev säkert smittad av den där tentahistorien som jag drog vid Shell macken i Annelund, med tanke på det där kofeindarret som du drabbades senare under natten.

Vidare så behövde den Grå Italienskan lite öm omvårdnad. Undrar om det beror på Stefans sätt att ha brutalt :sex: med henne?

Stefan och jag behövde dessutom kommunicera om kommande helgs Norge tripp (Nej vi injicerar INTE).

För att inte gå händelserna i förväg väg så, börjar jag från start.

Vid pass 18:00 så är vi 5 st som träffs vid Kallebäckslide och Håkan har ringt tiil Nicklas och sagt att han blir sen.

Vi rådgör om vart vi skall åka. Området kring Borgstena verkar utgör någon form av konsensus.

Sagt och gjort vi ringer Håkan och säger till Honom att åka till Rondellen i Bollebygd där shell maken ligger. Just då var jag stenhårt inne på den norra rondellen men där ligger ju en prem inte sant ?

Således åker Nicklas, Stefan, Christian, Pär Fors på röd super blackbird (Jag och namn, någon som vet ? nu vet jag 05-07-28) och undertecknad den långa vägen till utsedd träffpunkt med Håkan.

Dvs Mölnlycke, Gröen, Landvetter, Eskilsby, Inseros, Hällingsjö, Dukared, Rävlanda, Shell Bollebygd. Efter hällingsjö konstaerar jag att vi är 6 stycken. Dvs Håkan kom just ned från den norra vägen om lygnern just som blå moped passerade nere på 156. Så när vi svänger av in mot Dukared så är vi komplett trupp. Bra timing inte sant? Fast vähgen över Duka red till Rävlanda är mycket ojämn.

Kort stop här, sedan Töllsjö, Alingsåsvägen, Hedared, Sandhult, Bredared,
Fristad. Kort stop i Fristad, den Grå Italienskans vänstra bakre flirt utilitet behövde mindre justering samt H2O inmundigande. Vidare mot Borgstena.

När jag passerar Sågverket i Borgstena så
gestikulerar Ducato mannen vilt! Själv tänker jag att han vill Fika. Fast i självaverket vill han åka vägen till Tämta.

Okey då, vänd, tebaks och höger. Denna väg är en 7 km svängig och kuperad sak och i bland ligger här rullgrus i kurvorna. Hur som haver den skall icke åkas i motljus. Själv kör jag som en kratta ingen rytm, taskiga spåval, tappar blicken någonstans, troligtvis strax framför nära hojjen. Själv är jag i stort behov av paus, men pga av det alternativa vägvalet så måste fika anstå till Annelund.

Vidare mot Vårgårda svänger dock av mot Ornunga för att ta den kurviga vägen till Annelund utan att passera Vårgårda. Trakterna kring Ornunga är vakra. Vi kommer ut på vägen mellan Vårgårda och Annelund. Tempot åker upp något. Efter ett tag så börjar Niklas göra stora charader som tyder på koffeinbrist. Jag försöker efter bsäta förmåga klargöra att vi stannar på shell macken i Annelund. Inte världen kanske mest spännande fik, men det får duga.

Där intas vatten och bröd, :icescream: och av vissa givetvis "Redbull". Själv har jag redan "små, små vingar under magen".

Här pratas det om ditt och datt gällande värdsliga ting. Till slut åker vi iväg mot Ulricehamn fast vi tar av vid Od och kommer åter till Borgstena.
Sedan Fristad, Borås och gamla 40 till Bollebygd. Där separering sker.

Så här efteråt konstateras att vi borde åkt rätt upp till Annelund i från Borgstena, Fikat, Åkt till Od, Borgstena, Tämta, Fristad hem. Vi hade då troligtvis sluippit motljuset samt definitivt tor Fristad Borgstena.

Efter seprering så åker jag och Stefan till Hällingsjö och skill åt i Inseros, Stefan kör först.

I korsningen Inseros, älvsåker ligger drivor av fin sand som VV lagt ut som förberedelse på vägreparation. Vidare så verkar det finnas många vägar som man hällt ut tjära på eller också så blöder vägarna av den just för tillfället varma väderleken. Jag har inte kommit underfund med om denna svarta gojja är slipprig eller ej, men det stör mig.

Väl hemkommen 23:05 konstateerar jag att trippmätaren står på ca 300 km, fast då var ca 45 km redan körda innan jag kom till Kallebäckslide. Såleds blev väl det i runda slängar 250 km.

:occasion5: och sedan :sleepy2:

Senast redigerad av Klas600 14:07 (torsdag, 28 juli 2005), redigerad totalt 1 gång.

Inläggsrubrik:
InläggPostat: 18:02 (onsdag, 13 juli 2005) 
Användarvisningsbild

Jodå, det var en trevlig tur igår också!!

Som Klas sa: Timingen vid rendevouz var fantastisk. Nästan lika exakt som en rymddockning. Jag kommer åkande på sista metrarna av Hällingsjövägen (Kungsbacka-Ubbhult-Hällsingsjö) när jag ser en blå raket fara förbi framför mig... :shock: :) :) 8)

Tyckte först att det var Klas ensam :? men insåg strax att det var hela gruppen och hängde på i svansen.

Jag blev lite konfunderad när plötsligt alla försvann i Bollebygd. Några svängde in på en tapp och några svängde på motorvägen. Jag hann inte riktigt reflektera över vilka som gjort vad, förrän jag var ensam. Egentligen hade jag nog slagit följe med Klas och Stefan eftersom dom, iallafall Klas, bor åt samma håll som jag. Nu blev jag mest förvirrad :? :? och visste inte riktigt hur jag skulle göra, vilket fick till följd att jag fortsatte istället och därmed åkte ensam genom skogen hem mot Kungsbacka.

Perfekt väder för att testa det nya ventilerade skinnstället. Jodå, det ventilerar bra! Sista biten hem blev faktiskt lite väl kyligt utan några extrakläder.

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 13 inlägg ] 

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme [ Sommartid ]