Klas600 skrev:
Ja du har missat nått, en grupp skulle tex kunna innehålla den tomma mängden. Bara för det är en grupp behöver den inte vara fylld med något.
Exempel
Ingen kvalade in i gruppen. Således finns det 0 individer i kvalgruppen, men det är fortfarande en grupp
Japp, du har rätt! Min lilla hjärna missade denna vinkling av definitionen grupp. Å andra sidan får jag väl försvara mig med att den definitionen av en grupp endast är teoretisk och endast existerar i våra huvuden. Vilket även fantasi gör! :wink:
Klas600 skrev:
också ringer ni inte så att man kan haka på, äh föresten hade väl bara blivit i frånåkt i alla fall.

Var på ett inte så stimulerande vägföreningsmöte istället för att ingå i Töllsjöresegruppen.
Tempot var lagom så till och med Thomas på sin Super Motard (Honda ?? 650??) kunde hänga med. Endast vid de lite kurvigare partierna blev det en lite lucka när det Intalienska fullblodet fick förnyade vårkänslor. Eller om det ny var ryttaren som kände av dessa skall vara osagt.
Dessutom väntar vi, vilket vi inte har något emot, vid vägbyten (så som rv 180). Så du hade lugnt kunnat haka på!
Jag förstod, på Stefan igår (läs onsdag) att han liksom jag, trodde att du inte var i stan vid sagda tillfälle (vilket mer är regel än undantag). Nåväl, hädan efter skall vi ringa när andan för en liten avrostningstur så här på hösten faller på!
Mvh!
// Niklas