www.kortedalamotorklubb.com

Forum för medlemmar i Kortedala motorklubb
Aktuellt datum och tid: 20:18 (torsdag, 10 september 2026)

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme [ Sommartid ]

Ny tråd Svara på tråd  [ 6 inlägg ] 
Författare Meddelande
 Inläggsrubrik: Onsdagstouring 19/10
InläggPostat: 14:18 (tisdag, 18 oktober 2005) 
Användarvisningsbild

Hej igen!

Det kommer att bli touring i morgon också. Om vädret är bra.

Start 17:30 som senast vid KMK. TANKAD OCH KLAR

Fika inmundigas vid 19:00 tiden cirkus i klubbkåken!

Inläggsrubrik: Bilen till jobbet!
InläggPostat: 7:21 (onsdag, 19 oktober 2005) 
Användarvisningsbild

Vilken tur att man börjar bli gammal! :?

Med åldern kommer ju också visdomen påstås det. Och jag vill inte skryta men jag fick nog en släng av visdom i morse, trots allt! :lol:

Hade haft funderingar, igår kväll, på att ta hojen till jobbet så jag slapp flänga hem som en skottspole efter träningen för att försöka vara med på kvällens lilla tur (Dennis onsdagstur).

Vis som jag plötsligt blivit beslöt jag, efter att ha rekat temperaturen till varandes -0,9 grader och en luftfuktighet igår kväll som var allt annat än önskvärd, att ta bilen i stället.

Med i bedömningen fanns också att vägen från min lägenhet ner till Åby industriområde (Astra närmare bestämt) allt som oftast är belaggd med väta vid tidigare skede och längre in på våren än andra vägar i området. Följdaktligen användes mitt logiska sinne till att lista ut att det nog var risk för isbeläggning på denna löjligt lilla sträcka.

Svaret lär inte vänta på sig! Inom mindre än 1 km:s körning hade jag fått tre helhjulssläpp med min kontainer. Och detta trots den modesta farten av mellan 40 - 60 km/h. :x

Man kan bara gissa hur det hade gått med hoj och Michelin Pilot Power??? :x :x

Om inte vädret uppvisar en något snällare attityd tills kl. 17:30 och trafiken genom Tingstadstunneln är kraftfullt avtagande från normal standard kommer jag att anlända i bil kl. 17:30 för att beskåda eder framfart på det svenska vägnätet en dag mitt i oktober! :director: :protest: :sad6:

Edit: Stavfel!

Mvh!
// Niklas

Senast redigerad av Niklas 12:21 (onsdag, 19 oktober 2005), redigerad totalt 1 gång.

Inläggsrubrik: Halka
InläggPostat: 11:05 (onsdag, 19 oktober 2005) 
Användarvisningsbild

Jag var också ute i morse och kikade på vädret och termometern i morse och konstaterade att de fick bli sossecontainer till jobbet.
Vädret inte ger mindre halka när jag åker från jobbet kommer inte jag att åk mc heller.

Om någon kan finna Kung Bore samt Mr Murphy så meddela mig. Då skall jag ta fram :violent3:

Inläggsrubrik: Körningen
InläggPostat: 22:13 (onsdag, 19 oktober 2005) 
Användarvisningsbild

Vi kom trots allt iväg på en tur trots allt.
De flesta kom när det bara var minuter till avgångstiden.

JAg körde först som vanligt upp mot Kungälv vid sidan av E6 på de lite mindre vägarna och sedan genom K-älvs centrum vidare mot Lilla Edet.
Väl där okte vi hemmåt och svängde eav efter en Preem mack mot Skepplanda. Där tog vi höger ner mot och genom Älvängen. Där körde vi mot Starrkärr och där tog vi höger mot 45:an igen. På denna sträckan såg jag den lägsta tempen på min mc. 26 grader. Sedan åkte vi över Jordfallsbron där det var broöppning.
Sedan mot Klubben på E6 via Mc Donalds.
Detta var kul.

Sträckan var 11,3 Mil

Svante kommer med en deltagarlista!

//
Dennis

Inläggsrubrik: Minusgrader
InläggPostat: 23:11 (onsdag, 19 oktober 2005) 
Användarvisningsbild

Jag tog en tur till jobbet i tisdags morse (eller förmiddag som kollegorna skulle sagt). Vid 7-tiden var det -3,5 grader :shock: och jag väntade till 8.30 och minus 2 innan jag drog iväg. Men vägarna var torra och inga släpp märktes av. Jag körde iofs Drag Star och större vägar utan häftiga kurvpartier. :???:

Men det var blev en frisk tur i morgonsolen!! :cool:

Är det vinter nu?

/Magnus

Inläggsrubrik: Kallt om arslet?
InläggPostat: 2:16 (torsdag, 20 oktober 2005) 

Kul att läsa om andras "vinteräventyr på 2 hjul"
Jag var själv ute på hal is på tisdagen.

Man hade snällt lovat hustrun att hämta hem lite läderremmar :oops: från Ridsport i Kungsbacka, hästprylar förståss. :roll:

Kunde inte låta bli att utnyttja hela lunchen :razz: , så det blev en ganska lång 8 mils tripp i solskenet för att komma till sagda butik.

Svängde av 158'an vid Shell i Särö, och körde österut på den lilla krokiga "roadracing"sträckan in mot Kungsbacka (kommer inte ihåg namet)
Torrt å fint var det hela vägen fram till skogen som ligger strax väst om E6'an, men där det låg fortfarande kondens på asfalten i skuggan av skogen.
Då slog det mig att det varit frost tidigt på morgonen, så kanske bäst att sakta ned lite.

Sänker väl farten till 70-80 ungefär och rullar i princip genom några kurvor.
När jag väl kommit över E-sexan ger jag på yttepyttelite gas.
Spinner det loss? :shock: Jajamensan... flämt, där kunde försäkringsagenten fått jobb.

Rena skämtet med de, för att citera känd klubbpresident "Italienska skitdäck" som sitter monterade på bågen.

Jag saknar verkligen mina goa Michelindäck.

En av de stora fördelarna med bullerburk under sadelplasten framstår med tilltagande kyla alltmer.
Rumpvärmen som kommer med automatik kanske inte kan ersätta elektriska handtag men är görgött i allafall.

Särskilt på den illa och spartanskt utrustade Ducatin.
Det traditionellla touringattributet el-handtag saknas ju, så jag har letat fram mina +tjugo år gamla Jofama Gore-handskar.

El & Belysningsarbeten, ROT-avdrag Medlemmar i KMK har 20% rabatt hos STRÖMS EL AB Tel. 0705-684120

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 6 inlägg ] 

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme [ Sommartid ]