www.kortedalamotorklubb.com

Forum för medlemmar i Kortedala motorklubb
Aktuellt datum och tid: 19:30 (torsdag, 10 september 2026)

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme [ Sommartid ]

Ny tråd Svara på tråd  [ 4 inlägg ] 
Författare Meddelande
 Inläggsrubrik: Bildvisning 13/1
InläggPostat: 7:53 (måndag, 2 januari 2006) 
Användarvisningsbild

God fortsättning alla knuttar och knuttor!

Jag har inskrivit i min kalender att det är bildvisning den 13/1. Och om inte jag minndes fel så informerade jag om att jag tills dess skulle kunna, om intresse finns, visa (på bildskärm) en liten sammanfattning av KMK 2005, från de bilder jag har.

Men jag minns inte om vi spikade definitivt ATT jag skall. I så fall måste jag börja med det arbetet nu om jag skall hinna klart!?

Sedan vore det, OM, kanon om någon har en bildkanon att låna ut vid samma tillfälle.

Vidare har jag ett diabildspel från Spanienresa 1995 med Anders och Heikki på ca. 200 bilder och som tar ca. en dryg timme (med rast) att visa. Det har jag också pratat om men minns inte om vi spikade.

Vänligen fräscha upp mitt minne! :roll:

Mvh!
// Niklas

Inläggsrubrik: Re: Bildvisning 13/1
InläggPostat: 18:20 (måndag, 2 januari 2006) 

Niklas skrev:
God fortsättning alla knuttar och knuttor!

Jag har inskrivit i min kalender att det är bildvisning den 13/1. Och om inte jag minndes fel så informerade jag om att jag tills dess skulle kunna, om intresse finns, visa (på bildskärm) en liten sammanfattning av KMK 2005, från de bilder jag har.

Sedan vore det, OM, kanon om någon har en bildkanon att låna ut vid samma tillfälle.

Vidare har jag ett diabildspel från Spanienresa 1995 med Anders och Heikki på ca. 200 bilder och som tar ca. en dryg timme (med rast) att visa. Det har jag också pratat om men minns inte om vi spikade.

Vänligen fräscha upp mitt minne! :roll:

Mvh!
// Niklas

Hej
Du har rätt
Vi bestämde att vi ska ha bildkväll den 13/1.
Jag har bokat vår bildkanon på jobbet, så det är fixat.
Jag ser gärna bilder från Spanien runt, men vi kan väl ta och visa bilderna från sista sommaren först, det finns säkert fler som har klubbbilder från i somras.
Jag har inte så många semesterbilder, men jag tog en del under tidningsreportaget, så det skulle jag kunna visa.
När jag kommer hem så ska jag se om jag kan få in det i kalendern.
Vi bokade även in 18/1 för ett Touringmöte, där vi bland annat ska bestäma om, hur och när vi ska ha Touringavslutningen.
Svante

Inläggsrubrik:
InläggPostat: 8:18 (tisdag, 3 januari 2006) 
Användarvisningsbild

Vis av den erfarenheten vi har från tidigare år skall vi nog försöka se till att vi begränsar antalet minuter som deltagarna behöver sitta still och vara koncentrerade på bilder och ev. en monolog från bildvisaren.

Den/de som har tagit på sig ansvaret för detta ypperligt trevliga arrangemang kanske skall försöka se till att vi som vill visa bilder begränsar oss till tid vi nyttjar!?

Om jag skall göra ett kollage (bildvisning) av de bilder jag har för 2005 för KMK (vilket bla. innefattar ett antal bilder från så gott som varje TT jag varit med på (också), målning av huset, kräftskiva, årsmöte mm. mm så behöver jag nog 30 - 40 minuter utan en massa snack.

Skall jag samma kväll visa bilder från spanien så tror jag inte folk orkar så mycket mer för det är MYCKET bilder dessa båda bildspel.

Ett förslag jag har är att vi skiter i Spanien, även om det bildspelet är klart och inte innebär något jobb för mig, och i stället gör en temakväll med gemensamma nämnaren "2005" så får folk visa de bilder de vill från 2005.

De som är ansvariga MÅSTE i så fall ge var och en som vill visa en begränsad tid (mellan kl. XX och YY) så att ingen tar med sig bilder som han/hon inte sedan hinner visa för att jag eller någon annan nyttjar 2,5 timmar åt mina bilder. Inte speciellt just, eller hur?

Mvh!
// Niklas

Inläggsrubrik:
InläggPostat: 0:26 (onsdag, 4 januari 2006) 

Niklas skrev:
Den/de som har tagit på sig ansvaret för detta ypperligt trevliga arrangemang kanske skall försöka se till att vi som vill visa bilder begränsar oss till tid vi nyttjar!?
De som är ansvariga MÅSTE i så fall ge var och en som vill visa en begränsad tid (mellan kl. XX och YY) så att ingen tar med sig bilder som han/hon inte sedan hinner visa för att jag eller någon annan nyttjar 2,5 timmar åt mina bilder. Inte speciellt just, eller hur?

Mvh!
// Niklas

Jag vet inte om vi har någon ansvarig( Det är ju möjligt att det är jag, eller kanske någon annan)
Men jag tror att vi kan lösa detta, det är ju inget stort problem.

Men om det är någon annan som läser detta och har några bilder från 2005 att visa så kan ni väl skriva in ert intresse på den här tråden eller ringa mej eller Niklas, så att vi kan planera vem mer än Niklas som ska visa bilder och hur länge.
Hälsningar Svante

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 4 inlägg ] 

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme [ Sommartid ]