Japp! Då var första tävlingen i RR körd, första tävlingen skall väl vara späckad med nybörjar tabbar

. Exempelvis så puttrade jag iväg lite halvslött på vad jag trodde var warm-up-lap, jag började fundera då alla verkade ta i ganska hårt. Hmm var det racet som var igång? Väl vid målet såg jag att folk inte stannade på startplattan, så då var det bara att ladda på

.
I mitt fall var det mycket önskvärt med regn då jag inte hade hunnit köra på slicks innan jag kom till ARC och jag därigenom inte var van med de sjuka nedläggen som är brukliga med slicks. I regn så blir materialskillnaden mer diffus vilket jag såg som positivt då min Yamaha inte tillhörde skaran av de mest effekthysteriska

.
Jag pillade ingenting på fjädringen (har "lite" (läs massor) kvar att lära) utan lät allt vara standard inställt vilket jag tyckte funkade fint, kanske lite hård fjäder bak. Hojen släppte bara bak och det kändes som man kunde känna när det började släppa på ett ganska snällt sätt. Försökte använda det jag lärt mig från tidigare crosserfarenheter att bara köra med kroppen, köra jämna tider och inte göra några drastiska ryck.
Reflektionen över helgen blir att RR-gubbar är ett mycket trevligt släkte, alla var riktigt trevliga och jag får tacka alla som har hjälpt mig. Att starta som 20:e gubbe och ta en 12:e plats i sitt första race känns mycket positivt.
Jag kommer inte köra nästa SM-tävling men de övriga ingår i mina planer.
Mvh
Andreas